22 Nisan 2014 Salı

Noragami (ノラガミ)

Iki Hiyori birgün okul çıkışı arkadaşları ile sohbet ederken kediyi kurtarmak için otobüsün önüne atlayan bir genci yola iter. Hiyori otobüsten kurtulduğunu sanarken bedenini kendinden ayrı bir biçimde otobüsün önünde görür. Sonra gözlerini hastanede açar. Gözleri açar açmaz otobüsün önüne atlayan genci sorsada; genci sadece Hiyori görmüştür.



Kaza sonrası Hiyori bedeninden ayrılan bir ayakashiye dönüşür. Gün içerisinde bedeni uyku haline geçip ayakashi formu ile gezmeye başlamaktadır.





Hastanedeki gece kurtardığı genç onu ziyaret eder. Ve olaylar gelişir.


Yato, kendi tapınağını kurmak için 5 yen karşılığında insanların dileklerini yerine getiren bir tanrıdır. Tapınağı olmayan , eşofmanlarla gezen ve tuvaletlere bile cep numarasını yazan bu tanrıyı sekki (kutsal silah) 'leri bile terketmektedir.



Noragami 12 bölüm ve 1 oad'dan oluşuyor. Animeyi bir çırpıda izlesemde mangayı okuduğumda animenin çok eksikleri olduğunu anladım.

Birincisi Yato'yu arayabilen insanlar hakkında önemli bir detay var. Yato'nun ve Yuki'nin görünürlüğü kısmında bunu net vurgulamamışlardı (yada ben kaçırdım). Sekki ile ilgili detaylar manga çevirmenleri tarafından daha ayrıntılı çevirilmişti.





Animede Nora hakkında bir gizem oluşturulmuş sonuca bağlanmamış. Umarım mangada bu sorunsal yoktur. Birde Nora'yla giren Rabo varki mangada yokmuş. Rabo-Yato hikayesi Yatonun geçmişi hakkındaki detaylarda sonuca bağlanmamıştı. Sevenleri tarafından beklenen Hiyori-Yato yakınlaşmasıda yaşanmayınca animenin devam etmesi hissiyatına kapıldım.

Bu konuda kendimi çok ümitlendirmiyorum zira nezaman beklesek gelmiyorlar :) Ha birde Yato'nun dilek yerine getirme için ücretini aldığı dakikalarda söyledikleri bana Enma Ai'yi hatırlattı ^^ Oad ile Secret Garden tadıda vermedi değil :)


 Animede Yato gibi bomba ve gerçekten çok deli tanrı karakterleri var. Spoiler vermeden izleyin deyip geçiyorum ^^


Unutmadan Noragamiyi ben izlerken Yorozuya Family blog turları kapsamında yazdılar. Ve onların yazıları sonrası mangayı okumaya karar verdim.

Noragami | YF Blog Tur - Karakter
Noragami | YF Blog Tur - OST
Noragami | YF Tur - Cosplay
Noragami | YF Blog Tur - Seiyu
Noragami | YF Blog Tur - Benzer Animeler



2 yorum:

  1. Bu hafta başlayacağım bende, bu kadar övüldüğüne göre severim herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizinde favoriniz olur ^^

      Sil