25 Aralık 2013 Çarşamba

Who Are You?/후아유 (2013)



Dedektif Yang Si-on 6 yıllık bir koma süreci sonrası, uyuduğu uykudan mucize eseri uyanmıştır. Hayatındaki herşeyi hatırlamasına rağmen komaya girdiği gece ve o gecenin aktörü olan kişileri hatırlamamaktır. 6 yıl öncesinde efsane bir dedektif olsada artık polisliğe daha durgun olan kayıp eşya merkezinde devam etmek istiyordur. 6 yıllık uykusunun hediyesi olarak  Yang Si-on ruhlarıda görebiliyordur ve onu kayıp eşya merkezine çeken birşeylerin olduğuna inanmaktadır.





Dedektif Cha Gun-Woo özel suçlar biriminde işlediği bir hata sonucu kayıp eşya bürosuna yollanmıştır ve meziyetlerini burada kullanamadığı için dert yanmaktadır. Mucizevi şekilde uyanan Şef Si-on ile çalışma şerefine nail olacaktır.



Diziyi özetinden çıkaracağınız üzere 2013'ün bomba yapımı Master's Sun'a benzetebilirsiniz. Who Are You 1 ay önce başlamış olsada bitiş tarihleri neredeyse aynı. İki diziyide izlemiş biri olarak bu dramaları biraz karşılaştırırsak:




  • Master's Sun'da Joong Won Gong Shil'e başlarda inanmıyordu. Sonrasında kendi özel meselesi ve ayrıntıları nedeniyle inanmaya başladı. Who Are You'da da böyle bir ayrıntı var. 
  • Biraz irdelersek Master's Sun'da konu biraz daha kişisel meseleler üzerine işleniyordu, Who Are You'da genelden özele giden criminal vakalar var. Puzzle'ın parçalarını dizi boyunca birleştiriyorsunuz.
  • Master Sun'daki Gong Shil'in Joong Won'a dokunduğunda hayaletleri görmemesi ayrıntısı burada yok. Gayette ana karakterler hep birlik hayaletlerle gezdiler.
  • Master's Sun'daki hayaletler ürkünçlük bakımından biraz komiklerdi. Who Are You bu konuda daha iyiydi çünkü abartılı göz makyajları soldurmalar yoktu. Ama Master's Sun'daki gibi hayaletler ilk konuşma sonrası yada sorunlarının çözülme aşaması kaydedilirken daha iyi görünmeye başlıyorlardı sanırım bu Kore'deki hayalet inancı ile alakalı bir durum.
  • Master's Sun'da Gong Shil uyku uyuyamıyor normal hayatını ilerletemiyordu. Dedektif Si-on bu konuda daha dirençli bi karakterdi.

Dizi 16 bölüm 45'er dakikalık bölümlerden oluşuyor. Tvn'in dizilerinde genelde reklamlarıda izlediğimizi düşünürsek ,özetleride çıkarırsak 30 dakika gibi bir zaman ortaya çıkabilir. Ben 2-3 günde bitirdim. Sıkılmadan ilerledim. 

Dizi'nin Master's Sun'la aynı zaman diliminde yarışması biraz kötü olmuş olmalı ama açıkcası izlerseniz iyi olur diye düşünüyorum :)

Çok polisiye izleyenler benim gibi katilleri ve suçluları şak diye bulacaklardır elbet ama mekanlar olay örgüsü vs güzel... Zaman kaybetmezsiniz açıkcası ^^ 


İzlemek istemeyenler için bu fotoyuda eklemek istedim :P





2 yorum:

  1. demet ne fenasın yaa...hiç izlemeyi düşünmüyodum ama o son resmi görünce bi koşu izliyimde geliyim moduna girdim sayende..sağol walla.. :D
    bu arada adı geçen diğer diziyide izlemedim ben..sen ne dersin önce hangisinden başlamalıyım.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha :) Önce bunu izle Master Sun daha güzel ama sona bırak onu ehehe :D

      Sil