2 Kasım 2013 Cumartesi

Cilt Bakımı Rutinlerim

Lise bittiğinde dershane yıllarında alnım mayın tarlası haline gelmiş ergenliğin bütün belirtilerini gösterir hale gelmiştim.Alerjilerim nedeniyle her kozmetik dükkanı danışmanını uyarmam nedeniyle hepsi beni hassas ciltli ilan etmiş ve verdikleri ürünlerden zerre fayda görmemiştim.

Hassas cilt ne demek tam olarak anlamış değilim ama ben yağlı bir cilde sahip olduğumu makyaj yapmaya başlayalı öğrendim ve bunu öğrendiğimden beride cildimde temizlik ve pürüzsüzlük adına bir istikrar sağladım.

Öncelikle makyaj yaptığım günlerde temizlemek konusunda obsesif davrandığımı belirtmek isterim. Makyajı sildikten sonra 3-4 temizleyici ürünle yıkıyorum. Ama makyaj yapmadıysam sadece 2 temizleyicimi kullanıyorum.

Kullandığım Temizleme Jelleri




1- Diadermine Essential Care Dengeleyici Yüz Yıkama Jeli: Efenim kendisiyle tanışmam Üsküdar Rossmandaki bir danışman sayesinde oldu. Bilgili danışmanın azlığı malum buna rağmen çok şanslıyım :) Bu jel benim olmazsa olmazım. Makyaj yapsamda-yapmasamda düzenli kullanıyorum kendisini. En ucuza 6.50 TL gibi bir fiyata buluyorum ozaman 3-4 stokluyorum. Ama genelde 10.95 gibi bir fiyata bulabilirsiniz.

2-Diadermine Essential Care Derinlemesine Temizleyici Yüz Yıkama Jeli: Yukardaki jeli kullanıp aşık olunca bir de alternatifim olsun deyip bu seriden diğer jeli denemek istedim. Farkı çözebilmek adına bir süre tek başına kullandım. Ama Dengeleyici Jel kadar etkisini göremedim. Fakat 35 yaşlarında 2 çocuk sahibi kuzenim köyde bu jeli bende görüp 2 kere kullandığında dahi siyah noktalarının azaldığını söyledi. Bende aşırı derecede siyah nokta yok. Bu jeli makyaj yaptığım günlerde kullanıyorum; gözenekleri açmak,arındırmak için. Fiyatı diğer jel ile aynı.

3-Pure Beauty Süper Brightening Yüz Temizleme Köpüğü: Natulius avmdeki Watsons'daki satış danışmanı kocaman granülleri olan bir peeling diye satsada aslında hiç öyle olmayan ama mükemmel diyebileceğim bir temizleme köpüğü kendisi. Aslında yapısı köpükte değil ama olsun şimdi ne diyelim :) Kendisinin amacı ciltteki lekeleri-renk farklılıklarını gidermek.Bu jeli kullanmadan evvel alnımdageçmişten gelen kırmızılı kahveli lekelerim vardı gittiler sağolsunlar. Yine dudak çevremdede bulunan sivilce lekelerinide kaybetti. Makyaj yapsamda yapmasamda düzenli kullanıyorum kendisini. Birde yüzümün yağ dengesinide düzenlediğini hissediyorum. Ben 14.90 a 125ml lik almıştım 9 ayı geçmiş olması lazım ama hala bitmedi :)

4-Tatlı Badem Yağı: Göz makyajımı temizlemek için kullandığım yağ kendisi. Bir damla bir göz kapağını temizlemeye yetiyor. Artı bir aydır uygulamama rağmen kirpiklerimin uzadığınıda görüyorum. Eskiden makyaj silerken kirpiklerim birbir düşerdi. Şimdi ise yeni kirpiklerim bile çıkıyor :) Makyajımı -yüzümü iyice temizledikten sonra pamuklu çubukla hafifçe kirpik diplerime sürüp öyle yatıyorum hem temizleme hem bakımı çok güzel hallediyor kendisi. Bazı Dıy projelerinde Badem Yağı-Gül suyu gibi karışımlarla göz makyajı temizleme ürünü üretenler gördüm. Hatta Michelle Phan bile makyajı saf zeytinyağı ile temizliyor. Lakin ben karışımın tazeliği bozulması gibi konuları düşünüp cam şişesinden karıştırmadan kullanmaya devam ediyorum. Göz makyaj temizliyicileri düşününce en sağlıklısı-ucuzuda bu gibime geliyor.

Temizledikten sonra yüzümü kağıt havlu ile kuruluyorum. Evdeki havluların hijyeni zor olduğundan bütün temizliğinizi heba etmemeniz için bu hususada dikkat edin derim.



Temizleme Sonrası Kullandığım Bakım Ürünleri:




1-Noviderm Isoteliale Isotonic Cleansing Water Temizleme Suyu: Bu ürün bana dolaylı yoldan numune olarak geldi. Tek başına temizleme yeteneği yok bence çünkü direk makyajımı sildiğim zamanlarda sivilce vs. yaptı. Makyaj temizleme sonrası yüzümü dinlendirirken kullanıp temizlediğimden emin oluyorum. Fiyatı 36 tl gibi birşey ama açıkcası para verip almam.

2-Pure Beauty Süper Brightening Tonik: Temizlikten sonra dinlenen cildime bu toniği uygulayıp 3-4 dakika tammen emilmesini bekliyorum. Bunuda 15 TL gibi bir fiyata almıştım buda jel gibi 9 ayı geçmesine rağmen hala bitmedi. 

3-Pure Beauty Süper Brightening Gece Kremi: Tonik emildikten sonra gece kremimi sürüyorum. 21 liraya almıştım alalı 2-3 ay ancak oldu ^^ 

4-Pure Beauty Süper Brightening Intensive Serum: Göz çevrem için serinin diğer ürününü almaya gidip Watsons danışmanına birkez daha güvenerek hata ettim. Buyakadaki danışmanın yanlışlıkla göz kremi yerine yoğun bakım serumu verdiğini eve gelince farkettim. Neyse gece kremini sürdükten sonra bunuda sorunlu kısımlara sürüyoruz. Fiyatını hatırlamıyorum :) Güzel ve faydalı bir bakım ürünü. 

5-Danahan RGII Skin Toner: Kore'den gelen ürünlerden biri. Şişesi çok sert ve akıtma gibi bir durumunuz yok içine pamuklu çubuk sokarak ürünü alabiliyorum. Şişesi çok kötü olmasına rağmen esansı ve sürüm sonrası hissi doyumsuz. Temizlik rutinim sonrası birgün Pure Beauty setini birgün Danahan'ın Skin Toneri ve Emulsiyonunu kullanarak dönüşümlü bitireceğim.

6-Danahan RGII Emulsion: Şişesi diğer ürün gibi. Bu kremide sevdim,kendimi mutlu hissetmemi sağlıyor. Birde bu ürünler kutuda 30ml lik şişeler halinde. Sanırım açılınca bozulmasın gibi bir mantık üretilmiş. Şişesi daha kullanışlı olsaydı ne olurdu ha :(


Haftalık Maskelerim:

1-Rival De Loop Peel-off Maske: Michelle Phan'in yağlı ciltler için peel-off kullanmalılar önerisi sonrası buldum kendisini. 2 lira gibi güzel bir fayata ben aldığımda 5-10 tane alıyorum. Bir maskede 2 poşet var ama yüzünüz çok büyük değilse her poşetten 2 maske bile çıkarabilirsiniz. Göz etrafına sürerken dikkat çok yaklaştırmadan sürmeli-gözlerinizi yaşartabilir. Küçük sarı tüylerinize epilasyonda yapabilir :) Ama o gözenekleri boşaltma yağlı alanları rahatlama hissini tarif edemem ^^ Bunun böyle kavanozudur sıkmalı poşetidirne bileyim büyük boyu çıksın bence :)

2-Rival De Loop Temizleyici Maske: Bu maskeyi denemek için almıştım. 2 li poşette yine ve bir poşet bir kullanım için çok fazla. Çok sık değil haftalık kullanırsanız böyle duru bir temizleme hissi veriyor. Kokusuna bayılmıştım. Yalnız bu maske Rossmanda daimi olmuyor. Ona üzülüyorum. 2 lira falandı fiyatı yamulmuyorsam.

3-Rival De Loop Hydro Maske: Kullanımına özen gösterilmesi gereken bir maske. Yoğun nemlendiricili olduğundan kuru bir cilde ahip değilseniz dikkat edin. Fazla miktarda,iyi temizlenmemiş cilde kullanmak size sorun çıkarabilir. Ben aldığımda azar azar kullanıyorum.

4-Watsons Kağıt Maskeler: Çok ahım şahım faydalarını görüp görmediğimi idrak edemesemde bayılıyorum kendilerine. Eskiden çok çeşitli değillerdi ama şimdi her alışverişte ay şundan bundan derken 12 çeşit alıyorum neredeyse :) Bird's Nest,Green Tea ve Kore üretimli maskeleri favorilerim. Onları her ay kesin alıyorum.

5-Ev Yapımı Ballı Aspirinli Maske: Bunu her hafta yapıyorum. Hem peelind ihtiyacımı hem sivilcelere karşı sterilizasyonumu sağlıyorum.Diadermine'in arındırıcı peelingi,Watsons peelinglerini zamanla kullanmış olsamda en iyisi bu bence. Artı peelind ihtiyacı duyarsam temizliğimi yüz fırçamla yapıp bu ihitiyacı giderebiliyorum.


Londra'da bir Türk Kızından ayrıntılı dinlemek isterseniz: 




6-Yumurta Maskesi: Gene Youtube Gurusu Michelle Phan'den öğrendiğim bir maske bu. Önce yumurta akını köpürtüp köpüğünü yüzümüze sürüyoruz ve bir müddet sonra kuruyup cildi gerince yumurta sarısını sürüyoruz. Sonra gözeneklerim bol olduğu kısımlara buzla masaj yaptıktan sonra maskemizi temizleyip fazla yumurtamızı pişirip yiyoruz ^^ Gözenekleri küçülttüğüne inanıyorum :)




7-Domatesli Şekerli Peeling: Efenim tam olarak peeling işlemimi bilmiyorum ama gene Michelle Phan'den öğrendik. Bir domatesin üstüne şekerimizi döküp yüzümüzü ovalıyoruz kendisiyle. Buda rahatlatıyor :)




8-Ev Yapımı Salatalık Pedleri: Evde salatalıkları rendeleyip yuvarlak pamuk pedlerimizi bu suya batırıp buzdolabı poşetine sıra sıra diziyor buzluğa atıyoruz. Haftada bir çıkarıp gözlerimizin üstünde 15 dakika bekletiyoruz. :) Buda Michelle Phan tavsiyesi ^^





Temizliğimizi maskelerimizi yapıyoruz. Kağıt havlu anektodu yanısıra şunları eklemem gerek:

-Ellerinizi ve yüzünüze sürdüğünüz tüm nesneleri düşünüp temizliğine özen göstermelisiniz. Ellerinizi antibakteriyel sabunlarla yıkarken tırnak aralarını ihmal etmeyin. Zira en kötü izler tırnakla aşındırılarak enfeksiyon kaptırılan sivilcelerden geriye kalıyor.

-Yüzünüzü sürdüğünüz havlu ve yastığın temizliğine dikkat edin.

-Makyaj fırçalarınızın temizlenme periyoduna dikkat edin. Ben artık lens kullandığımdan eyeliner fırçamı her kullanım sonrası yıkıyorum. Eskiden activex(protex vs)-yüz yıkama jellerim ile temizlediğim fırçalarımı şimdi birde lens solüsyonu ile duruluyorum.

-Makyaj ürünlerinizi kullanmadığınız vakitlerde kapalı olmasına gayret edin.








6 yorum:

  1. vay anasını insanların cilt bakım rutinleri var ya!:) bu yazı bende bir silkelenme hissi yarattı, belki benim de cildime bakma vaktim gelmiş de geçiyordur. michelle phan'ın tüm diğer videolarını severek izlesem de yüz bakım videolarını hiç izlemeden geçtiğimi fark ettim, o derece alakasızım. senin şu badem yağıyla temizleme işini deneyebilirim çünkü kaş ve kirpik hasreti çekiyorum ve temizlemeye üşenmekten makyajı komple bırakma raddesine geldim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaşlarıma kullanmıyorum fazlalar bence :) Geçen gün kirpiklerim artmış olacakki rimelimi silemedim ondan dolgun görünüo diye silip durdum meğersem uzayıp çok görünmüş bana keretalar :)

      Sil
  2. ben bunların hepsini yaparsam cenazem kalkar benim.. yemnederim kendimi tarih sayfasından neyim silmeye kalakarım ben abartıp.. bu ne laaa.. bunların hepsini kullansam zati ak pak bişiy olurum :D:D ama azmine hayranım valla ben bu kadar sabırlı olmadığımdan kaybediyom zati hep.. bide kesinlikle istikrar gerektiren bi iş bende 2buçuk haftadır felan seninkisi kadar olmasada 3-4 aşamalı bi bakım uyguluyorum gerçekten çok işe yarıyor işte şu 3 gün çok hastalandım o zaman farkettim aradaki farkı zati.. bazı şeylerin gerçekliğine pek inanmıyodum mesele pure beauty ürünlerinin düzenli kullanımında cildi beyazlattığı söyleniyodu ben yemişim sizin pirinç özünüzü deyip inanmıyodum doğruymuş şimdi her pure beauty standının önünden geçişimde önümü ilikleyip geçiyom.... ben bide her sabah akşam uygulamalık kendim maden suyu+gül suyu+1/4 limon suyu nu pıspıs şişesine koydum sabah akşam fısfıs ismail gibim geziyom ortalıklarda :DDD: cildi hem çok ferahlatıp rahatlatıyo hemde ciddi şekilde yumuş yumuş yapıyo... bideee makkaj yapmadan önce yumurta akını yüzünüze sürerseniz daha pürüzsüz ve gergin bir cilde makyaj yaptığınızdan daha kusursuz bir makkaj yaparmışsınız bunuda dün öğrendim dip not olarak dursun şu köşede belki okayan olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olooom yurtdışında herşey daha ucuz deelmi bu watsons da bize göre ucuzdur die düşünüyorum :D beyazlık komplike ya baya baya spfli bb creamler yazın çok faktörlü güneş kremleri işin içine giriyor cidden beyaz kalmak itina istiyo.. yıllardır kolumdaki amele yanıklarımla geziyorum ya beyaz olam ya bronz diorm bronzda olmıyore :D limonlu şey okey ama yumurta akını sürdüğünde kuruyup gerilio üstüne nasıl makyaj yapcaz? esasen çok mantıklı çünkü gözenek küçültmek için kullanılan makyaj bazları hem gözenek küçültmek hemde makyaj bazı olmak amacıyla yumurta gibi kolojenlerden yapılıyor. tabi işlem görüp emilecek tonik yapısına geliyorlar.saf kullanmak zor olmazmı?

      Sil
    2. beybi zati maskeyi yapıp biraz bekletip yıkıyon onun o ciltte bıraktığı gerginlik yeter herhalde kusursuz makkaj için :D

      Sil
    3. sabahları üşengeç oluyorum bak bunu yapamama sanırım ehehehe

      Sil