3 Ekim 2013 Perşembe

Acuvue Oasys & Bio True


Lisede çok kitap okuyuşumdan ötürü gözlerim bozulmaya başlamış ilk olarak 0.50 -0.25 miyop bir ergen olarak gözlük konusuna el atmıştım. Küçükken herkes gözlük takmak ister ya işte o ilk günlerde sevdiğim gözlüğümden zamanla tiksinmeye başladım.

Ben lisedeyken lens teknolojisi gelişmemişti. Üniversiteye geçtiğimde gözlüğü zorunlu haller dışında kullanmamaya gayret ettim. Zamanla göz numaram 2.25 -1.75 olmuştu. Artık birçok durumda gözlük takma ihtiyacı hissetmemle lens denemeye karar vermemin zamanı gelmişti.

Birinci aşamada babamı ikna etmek vardı. Zira kendisi sürekli belgesel izlediğinden lenslerin zararları konusunda epey bilgi sahibi olmuştu. Ama zor da olsa ikna edebildim.

Sıra lens için muayeneye geldi. Şişlinin ileri gelen hastanelerinden birine gittim. Ben bekliyorum ki göz sıvısı ölçülsün,retina çapı bakılsın doktor tavsiyede bulunsun vs.. ama yok.. Dedim doktor bey lensi tavsiye eder misiniz sakıncaları neler? Doktor ''Lense karşı gelmek bilime karşı gelmektir evladım tabiki kullan'' dedi.

Neyse Atasun'a gittim lens reçetem için. Açıkcası çok tatmin edici cevap vermiyorlar. Lenslerimi almadan önce stajyerlerimden biriyle uzun uzun konuşmuştum o da lens kullanıcısı diyerek. Neyse Elçin'le lens takmayı öğrenecektim ^^ Zira takmayı çıkarmayı hallettimde. Ama birçok kişiden okadar çok tavsiye aldımki yazayımda sizlerde bilin istedim ^^

Şimdi öncelikle ilk dikkatli olmanız gereken konu lenslerin hijyeni. Sonuçta elimizle gözümüze soktuğumuz bir materyal olduğundan elimizin temizliğine çok dikkat etmemiz lazım. Lensleri takmadan evvel lens kutumuzun kapağını açıyor ve doğruca ellerimizi yıkayıp kağıt havlu ile siliyoruz. Ellerimizi antibakteriyel bi sabunla temizlememiz önemli. Ve klasik havluları tercih edersek çeşitli lifler ve ıslak havlu kumaşında üreyen bakterilerle mikrop kapma riskimiz artar. O yüzden kağıt havlu kullanıp riski en aza indiriyoruz.

İlk taktığım gün tırnaklarım ile lensi biraz zedeledim sanırım. Alışana kadar tırnaklara veda etmek gerekiyor. 

Lensler 6 aylık. Kullanım talimatında 15 günlük yazıyor. Forumlarda okudum takıp bir ay çıkarmayanlar varmış. Ama ben işyerindeki küçük kestirmelerim dışında lensle uyumuyorum. Mikrop kapma olasılığımı en aza indirgemek adına. 
Birde gözlerim kurumasın diye evde de gözlüklerimi takıyorum. Haftanın 3-4 günü lensimi kullanıyorum.



Lensleri kullanmadığımız zamanlarda içinde tuttuğumuz solusyon ve kutu hakkında duyduklarımı yazayım size. Ben Elçin'in tavsiyelerini dinlemiştim ilk olarak. Lensimi taktığım zaman boyunca kutuma solüsyon koyup yanımda tutuyorum. Ama sürekli içinde solüsyon olan kutu ıslak kaldığından mantar oluşabiliyormuş. O yüzden sabah lensimi taktıktan sonra lens kutumu solusyonla temizleyip kuruladıktan sonra camı açıp açık havada bir 30 dakika tutuyorum. Şimdi ilk kez solusyon aldığımdan ikinci bir lens kutum yok ama ikinci lens kutusu bu mantar olayından kurtulmak adına en rahat çözüm.

Ben 3.25-3.25 miyopum. Ve lens olarak Johnson&Johnson 'dan Acuvue Oasys'i seçtim. Solusyon olarak Bio True aldım ama Elçin bana Solo Care'ide tavsiye etti.

Sizler hangi lensleri ve solusyonları tercih ediyorsunuz? Sizinde lens taktığınız günlerde gün içinde çapak oluşumunuz oluyormu? Bir çözüm ürettinizmi?  Birde hava nemlendirici gibi cihazlar sizin lens kullanımızı iyileştirdi mi (kullanan varsa) ? Kullanırken özellikle dikkat ettiğiniz hususlar neler merak ediyorum.. +_+

6 yorum:

  1. Yaklaşık bir 5 yıldır lens kullanıyorum ben de. Lens ve solüsyon seçimleriniz benim tercihimle aynı :) özellikle de solüsyon olarak biotrudan çok memnunum ben.
    Yazıyı okurken lensleri ilk kullanmaya başladığımdaki titizliğimi de hatırladım. Zamanla çok ihmal ediyor insan onları. Özellikle de hergün hergün kullanıyorsa ve üşengeçse ^^"
    ilk zamanlardaki titizlikten sonra sonra çok rahat kullanmaya başladım ben lensleri. Arada 1-2 gün hiç çıkarmadan kullandım falan. Hiç de bir şikayetim olmadı geçen yıla kadar. Ama geçen yıl ben de çok abarttığımın farkında olarak aşırı özensiz kullandım. Okuduğum bölümden dolayı (geçen sene ilk senemdi) atölyede sabahlamalar, kafaya esince arkadaşlarda kalmalar derken çok ihmal ettim. Sonuç olarak göz kapağımda bir yara çıktı. Lens sürekli kayıyordu, batıyordu. ben de hep toz kaçtı zannediyordum ama hiç kurtulamayınca o kaymalardan doktora gittim sonunda. Önemli bir şey olmamış Allah'tan. bir hafta lens yasağı ve antibiyotik damlayla atlattım. Ama doktorun da tavsiyesiyle gözlüklerimi daha çok kullanmaya başladım.
    Lens inanılmaz bir rahatlık. Gözlük kullanmayan anlayamaz. Ama dikkatli kullanmak gerekiyor işte :) Bir de uzun süreli kullanımda gözünüzün havayla teması kesilmiş olduğundan çıkardığınızda o aradaki farkı ve ferahlamayı hissedersiniz. Gözün havaya ihtiyacı var. Sonuç olarak, pişmanlıklarımdan ders çıkarabilirsiniz diyorum :D. (Çok uzun yazdığımı farkettim ^^" afedersiniz)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah :) Ben hergün çıkarıyorum bazen ofiste çok kurursa bile bi solüsyondan geçiriyorum. En büyük korkum birgün doktorun lens kullanma demesi göz derecem iyice aldı yürüdü :) Geçen hafta gözümde bi ağrı hissettim 1 hafta lens taktığımı düşününce biraz ara vereyim dedim 5-6 gündür lens takmadım makyaj yapmadım :) Birde size kirpik ve göz kapağı dezenfektanı olarak Blefaroshampooyu öneririm benim göz kapağımdaki rahatsızlıkları giderdi gibi :) Birgün damla için doktora gidicem bende..Umarım antibiyotiğe ihtiyacım olmaz :(

      Sil
    2. Ah birde geçmiş olsun ^^

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Benimkisi renksiz :) Şimdilik sadece göz kusurumu gidermek için kullanıyorum :)

      Sil