14 Temmuz 2013 Pazar

Okuduklarım-İzlediklerim #1 (Haziran 2013)


Stratis Mirivilis-Mezarda Hayat: Andon Kostulas adlı bir Yunan askerinin Balkan savaşları esnasında sevgilisine yazdığı mektuplardan oluşuyor kitap. Ben bitirmeyeceğim diye altını çize çize okudum. Savaş karşıtı edebiyatın en önemli eserlerinden biri sayılıyormuş. Anlatımı çarpıcı. Okurken çok kez gözlerim doldu. Nitekim sonu ile bile içinizi bir hoş etmeye yeter.

Eva Demski- Sözde Ölüm: 2 yıl önce ayrıldığı ama türlü nedenlerle kopamadığı avukat kocasını kaybeden bir kadının eşinin ölümündeki sır perdesini aralamaya çalışırken bir yandanda cenaze ve ölümün getirdiği hislerle uğraşışını konu alıyor kitap. Duyguların tanımlanması konusunda eşsiz bir ziyafet içeriyor diyebilirim ben okurken baya keyif aldım.

Osman Şahin-Sonuncu İz: 1915 yılında Ermeni Köyü Kuçu'dan çeşitli şekillerde ayrılan Ermeni'lerden biri olan Lusik'in yaşam öyküsünü dönemin koşullarınıda inceleyerek ele alıyor bu kitap. 1915 olaylarını merakımdan almıştım. Bazı kısımlarında kendimi çok suçlu ve mutsuz hissettim. Okumasını kesinlikle öneririm.

David Vann-Caribou Adası: Gary ve İrene adlı bir çiftin 30 yıllık modern hayatlarını bir kenara bırakıp Alaska'nın buzul göllerinden birindeki Caibou Adasında bir kulube inşaa ederek yaşamalarını anlatıyor kitap. Bana anlatım tarzı çok soğuk ve itici geldiğinden zor bitirdim.

Şebnem Şenyener-30 Şubat (Bir Gülme Salgınını Romanı): Afsana Sehavet küçüklüğünden beri uyuduğu en kısa zaman dilimlerinde bile rüyalar gören bir kadındır. Kızı ise rüya görememe hastalığına yakalanmıştır. Böylesine farklı iki insanın bulunduğu şehirde ise bir gülme salgını vardır. Hayat ölümle başlar gibi derin cümlelerle çeşitli duyguların irdelendiği bir kitap. 

Susanna Tamaro-Daha Çok Ateş Daha Çok Rüzgar: Sussanna Tamaro'nun 20 li yaşlarda 1 yıl boyunca hayali mektuplaşmasını konu alıyor kitap. Kitap boyunca Sussanna'nın hayatından güzel parçalar verilmiş olsada kitap boyunca Sussanna'nın kıza ''Yüreğini Götürdüğün Yere Git '' kitabımdada yazdığım gibi kelime öbeği ile başlayan cümleleri neredeyse her mektupta kullanması dışında çok güzel bir kitap. Kitap ; Sussanna Tamaro'nun İtalya'nın bir köyünde kendi sebzelerini yetiştirdiği bir dağ köyünde doğa ile iç içe olan yaşamına hülyalarımıza çakıp kaçıyor.

Yukio Mişima-Bir Maskenin İtirafları: Güzel kaarşim Burcu'nun istememle şak diyerek yolladığı bu güzide eser esasen yeraltı edebiyatı serisinde olmalıydı diyorum. Bir ergenin kan,cinsellik, ruh ve beden gibi konular üzerinde yoğunlaştığı karanlık ama etkileyici bir kitap. Yukio Mişima yaşantısı ilede de araştırılmaya değer biri , ki kitabını kesinlikle okuyun.

Linn Ullmann-Stella Düşerken: Oslo'da yaşayan Stella adlı bir kadının eşi ile çıktığı bir çatıdan düşüp ölmesi sonucu Stella'nın ardında kalanların Stella'nın ölümü ve yaşantısı hakkında düşünceleri üzerinden ilerleyen bir kitap. Eşi Martin ile çılgın oyunlar oynayan Stella çatıdan düşmüşmüdür kocası tarafından itilmişmidir? Kitabı yeni elime aldım ama bu aya ekleyeyim dedim ^^


Bahar'ın Bez-Cadilari'nda tanıtımını yaptığı Plump Revolutoin'ı izledim. Naif bir film esprili komik yanlarıda var. Ama romantik sahneleri çoğaltsaydınız gözünüzmü düşerdi lan! 


Nine Time Travelling'i izliyorum bu ara. 10. bölüme geldim sanırım. Konusu kısaca: Kore'nin önde gelen haber bültenlerinden birinin sunan Park Sun Woo yıllar önce doktor olan babasını kaybetmiştir. Babasının ölümü sonrası babasının sahip olduğu hastane başka bir doktorun eline geçmiş ve Sun Wo'nun annesi ve abisi delirmiştir. Annesi bir hastanede yatarken abisinin akıbetini bilmemektedir Sun Woo. Birgün abisinin Himalayalarda öldüğü haberini alır. Sonra abisinin notlarından abisinin oraya zamanda geriye götüren tütsüleri bulmaya gittiğini öğrenir ve tütsülerin peşine düşer. 9 kere zamanda yolculuk yapacak olan Sun Woo babasının ölümünü,annesine ve abisine olanları çözebilecek midir? Acaba daha güzel bir hayat mümkün müdür?

Dip Not: Diziyi ayrıca tanıtacağım.


Hentai Ouji to Warawanai Neko'yu izliyorum. Adı Hentai ama öyle içinde pis içerik henüz yok. Cinsellikle alakalı çok fazla espri var ama bence adult sayılmaz içerik olarak. Konusu şu: Yokodere lise öğrenciliğinin yanı sıra iflah olmaz bir sapıktır. Öyleki sallanan memeleri-mayolu kızları görmek için koşu takımına yazılmıştır. Yerleri öyle parlak cilalıyordurki bu titiz bir öğrenci oluşundan değil fayanstan kızların etek altı yansımasını izlemek istediğindendir :) Ama Yokodera bukadar sapıkken komik derecede utangaçtır. Birgün bu sapık duygularından ve utangaçlığından kurtulmak adına Gülmeyen Kedi heykeline gider ve yastığı Barbarayı sunarak dua eder. O gece Yokodera ile dua etmeye giden bir başkasıda vardır ve olaylar gelişir ^^ 
Dip Not: Bunu da ayrı olarak tanıtacağım ^^

Unutmadan biletimi aldım umarım konsere gitmem hususunda ekstra bir sıkıntı çıkmaz :)







2 yorum:

  1. şu dizinin adını çok sık duyuyorum ama ego'dan fdsdkfhghjd izleyecem ben de üşenmezsem jsdjhhjfd filmi birazdan izleyecem ama heveslendim nedense..

    bu arada biletin hayırlı olsun kaarşim.. fekat fotoğrafını kaldır istersen çünkü kopyalayanlar oluyomuş ve bu durumda senin biletin iptal oluyomuş.. istersen seri numarasını falan kapat öyle yayın sen bilirsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaldırdım Şizov savol kaarşim :) İzle izle :) Çoo heyecanlı

      Sil