2 Mart 2013 Cumartesi

Sony Bravia Kdl-40hx750

Babamın televizyon serüveni annemle evlendiği yıllarda başlamış. Ozamanlar çok pahalı olmasına karşın sıfır bir televizyon almış ve benimde hatırladığım kadarıyla kendisi 15-16 yıl kendisini kullanmışız hani şu ahşap kasalı tüplü tvlerden =) Birgün babamın bi müşterisi borcunu ödeyemeyip babama Philips'in tüplü ama 82 ekran olan bir tvsini vermiş. Oda baya bi idare etti lakin onunda miyadı dolunca idareten yine tüplü 37 ekran bi tv aldılar.

Babam teknolojiyi takip eder kendi çapında ve iki yıldır sürekli tv araştırıyordu. Lcd'ler çıktı herkes aldı babam almadı çünkü Led teknolojisinin geleceğini biliyordu. Lcd'lerin çok enerji tükettiğini ve hareketli görüntülerde sıkıntı yaşandığınıda biliyordu. Led tv'ler çıktı ama babam fiyatı düşünce yeni bir teknoloji geliyor diyip yine almadı.Bu sefer hd özelliği ve 3d'ler çıkmaya başladı. Başlarda 1000 lira bütçe ayıran babam yavaş yavaş teknoloji büyüsü ile bütçeyi artırdı.

En sonunda Samsung ve LG gibi tv teknolojilerinde tekel olmuş markalar yerine eskiden pahalı diye alamadığımız Sony'lere göz dikti.

Şunu belirtmem gerekki Sony sitesini incelemek için baya teknik bilgi gerekiyor en basitin turner seçeneğini incelerken iyi araştırmadığımız için uydu alıcısı içinde olmayan bir model almışız. Sony Müşteri hizmetlerini bugün servis gittikten sonra aradığımda baya ayrıntılı bilgi verdiler. 



Birde dünyanın en hızlı alışverişini yaptık neredeyse. Zira dün akşam babam elektronik dükkanı olan bir ahbabını aradı. Adam depodaymış ve saat 01:00 civarı yani gece tvmiz faturasıyla geldi. Sabah servisi aramıştık ve öğlende Üsküdar serviside kurulumuzu yaptı.



Eklemem gereken birşey daha var. Sony'nin kendi dükkanlarında ürünleri biraz daha yüksek fiyata sattığı gerçeği var. Aldığınız satıcıya güveniyorsanız elektronik satan dükkanlarda pazarlık payınız oluyor. Biz 1.950'ye aldık tv'yi lakin birçok yerde fiyatı 2.400-2.700 arası değişen fiyatlardaydı. Birde Sony Tv satan online dükkan az ve güvenilir olanını bulmak çok zor.

Annem tv boyutunu fazla bulduğundan dün trip attı babamla bana ama babamda ikinci kez sıfır tv alacağı için sallamadı bile. Ama annemin gönlünü almak için tv ünitesi yapacak ^_^



Görüntü kalitesi internetten izlediğimiz videolarda gayet iyi. İnternet hızı mükemmel değil zira çok büyüt boyutlu görüntü alması gerekiyor. Az evvel bi mp4 attım ses kodeği biraz bizim sistemin gerisinde kalmış :( Babaannem tvyi sevdi büyük değil bile dedi ama uydu kablosuna para vermemize kızdı okadar para verdik niye bedava değil diye :) Resimde gördüğünüz üzere babamın 4 yıl evvel lcd alırsamda kullanırım diyerek yaptığı sehpa 'da 3 er cm kaldı sadece ^^ 

Servisi çok hızlı gerçekten çok hızlı dönüş yaptılar, biz pazartesine falan gelir diye bekliyorduk.. İkincisi Sony kalitesi ayrı birşey bizim tvmiz birde Çin değil Japonya üretimi ^^ Hd uydu alıcısı aldıktan sonra yorumlarımı ekleyeceğim, 3d özelliğini bir süre deneyemeyeceğiz çünkü 3d gözlükleri pahalı onu birkaç ay sonra alırız.

Böylece tvmize kavuştuk annem artık pcme dadanmayacak ve istediği diziyi usb ile tvden izleteceğim ona ^^ 

6 yorum:

  1. Güzel günlerde kullanın bebem televizyonunuzu :) Hayırlı olsun :D

    YanıtlaSil
  2. Hayirli olsun, bizde bi 4,5 ay evvel aldik tv mizi, o da 7 yildir felan tvmiz yoktu,hicbirimiz tv izlemeyiz sadece leptobu tv ye baglayip daha rahat film seyretmek için :''))
    Zamaninda bende baya arastirmistim Sony cidden pahali o yuzden bizde LG aldik. Gerci benim babamda bin tl butce ayirmisti ama biz 1.600 tl ye kapatmistik işi babama jsjdbdkoddndn uydusu icinde olmamasi kotu olmus ama olsun ekstra dsmart felam alicaksaniz sorun kalmaz. Tekrar hayirli olsun, teknoloji gordummu duramam hemmen tum enerjimi harcarim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babalar hep böyle sanırım ucuz aratıp sonra kaliteyi almak için pahayı gözden çıkarıyorlar ehehe Lg'ler iyi baya ucuzladı hatta şu dönem ama babam frekans aralıkları dşük diye almadı :(

      Sil
  3. demet hanım televizyonu aldığınız dükkanı bana söyleyebilir misiniz kaldıysa aynısından almak istiyorum da..
    candan720@hotmail.com
    email adresim
    çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail attım size. İyi günler ^^

      Sil