4 Mart 2013 Pazartesi

Makyaj Malzemelerinde Geri Dönüşüm #2 : Evdekilerle Jel Eyeliner Yapımı


Evet bir yeni ev işi bütçe dostu prodakşınla daha karşınızdayım sayın atmayın kullanın okuyucuları.




Efenim geçenlerde çok sevimli bir dostumun blog satışından resimdeki mac stacked 1! ve 2! yi almıştım. Sonracıma kendilerine aşık olsamda far kullanmayışım göz kapaklarımın yağlı olması gibi nedenlerden ötürü eyelinerı bile kullanamayaşımdan ötürü jel eyeliner yapmaya karar verdim. Peki o olmuyo bu olmuyo koskoca Mac bilmioda sen mi biliyon demet diceksiniz. Evet en çok ben biliyom bana soracaksınız skjdhfkjsdh :)

Neyse pigmentlerin janjanlı olması, benim dışarı dahi çıkmamam ve göz kapaklarımın aşırı kırışık olması nedeniyle sürdüğümde topak topak görünmem nedeniyle farlarım kenarda duruyordu. Geçen yaz Flormar'daki terrocata hastası danışmanın tenime 4 ton koyu verdiği beni zenci yapan pudramda mahsun mahsun kenarda duruyordu. Hangi indirimden almışım bilmiyorum ama neredeyse kiloluk dove nemlendiricimde duruyordu. Birde BB kremim bitmiş tüpten çıkmıyordu. Bende gratiste boş refill görünce dedimki ;ne duruyorsun jel eyeliner yapsanaa ^^

Şekilde gördüğünüz refill tam anlamıyla mac'in yukarıdaki pigment refilleri ile aynıdır her yerini inceledim farklı bi yanı yok tek fark macinkiler ikili takılıyor bu 5 li takılıyor :)

Neyse pshicana formulanın 5 li eyeliner şeysine benzdi demetena formula :)

Şimdik açıkcası net bir oran olmadan göz kararı tutturmaya çalıştım. Aşağıda tarifleyeceğim olayları kendi cildinize göz yapınıza göre yorumlarsanız sorun yaşamazsanız diye ümit ediyorum.

Öncelikle refillin % 75 lik kısmını toz far ile doldurdum. % 10 luk kısıma pudra %5 lik BB Krem ve kalan %10 a nemlendirici koyarak basit bir karışım elde ettim. Ama eğer benim gibi sürdüğünüz şey paso bulaşıyorsa ve hızlı kurumasını istiyorsanız pudra oranını biraz artırın. Çabuk uçup gitmesin diyorsanız BB krem oranını biraz artırın. Ama şunu bilinki nemlendirici nekadar az konulabilirse okadar güzel bir karışım elde ediliyor.






Evet siyahın yapım aşamasını çekmişim genelde çünkü çok aksırıklı bir bir işlem sırası oldu telefonum pudra ve far tozuna bulandı ^^


Denedim siyahını fırça ile sürmek dipliner fırçası ile sürmekten bin kat daha iyi sonuç veriyor, hem kalıcılığını denedim ve benim için en önemli kısım sürdüğüm zaman saniyeler için kurudu ve bulaşmadı..

Bittiklerinde refillerimi temizler tekrar yaparım.. Tonla para vermeye gerek yok ^^Üstünüde kötü görünüyor diye deko bantla kapladım ^^

Ve böylece sevmediğim ürünler bozulmadan sevdiğim ve kullanacağım şeyler elde ettim ^^
Renk scalası bu şekilde;


       

18 yorum:

  1. Tebrikler =) Uğraşmış emek vermiş fotoğraflamış, iyi de yapmış . Başarılı bir çalışma kıvamını merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıvamı hani şu köpük farlar varya onun gibi ama çabuk şıp diye kuruyo :)

      Sil
  2. demetim aslansın gaplansın bebişim..
    çok feci gözüme girdin söyliim belirtiyim istedim.. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogum olmadan asla ve herşey okuyucularım için :P

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Yaparsan yorumlarını bekliyorum kuzum sende paylaş anektodlarını ^^

      Sil
  4. senin içinde gizliden bir derya baykal varmışta heberimiz yokmuş.. bunuda deneyecem hemen.. kullanamazsam birine hediye ederim :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunnarın hepsi faqirlikten kenks skjdfkjsdf

      Sil
  5. Ayy ben bupostu arıyodum bak, ben bunu burdan bakara yaptım ama yaptığım şeyleri hemen kullanmaya fırsat olmadıydı kullanınca yorum yazcam dedim sonra bulamadıydım postu saddsadda
    Ayy ellerine sağlık valla denedim güzel oldu kızz baya baya eyeliner yani hatta ondan daha güzel böle bi farın daha yoğun hali gibi sevdim yani ben savolasın :D

    YanıtlaSil
  6. Ben siyahını kullanıyorum baya :) Geçen bi çocukluk arkadaşım geldi indiragandi yapıodu az daha eyeliner setimi ama onada dedim refill le far getir sanada yapim dedim :)

    Size faideli olabildiysem ne mıtlı bana :D

    YanıtlaSil
  7. bb krem ne işlevi görüyor burda acaba? onun yerine likit fondöten kullansak olur mu?

    YanıtlaSil
  8. bb krem ne işlevi görüyor burda? likit fondöten kullansak olur mu onun yerine?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bb krem pigmentasyon dedikleri eyelinerın tene yapışma olayını sağlıyor.. likit fondotende kullanabilirsiniz bence çünkü aynı amaca hizmet ediyor.. ben fondoten kullanmadığımdan bb kremimle yaptım :)

      Sil
    2. Teşekkürler :) pudra yerine allık koysam nasıl olur acaba? biraz zorluyorum sanırım :D ama boşta duran bir allığım var değerlendirmek istiyorum

      Sil
  9. Gecenin şu saatinde oturdum yaptım o kadar güzel oldular ki yeşil bordo kahverengi ve gri yaptım biraz krem far gibi oldular ama efsane güzeller. Ve bir itiraf; pudram olmadığı için un kullandım 🙊

    YanıtlaSil