4 Mart 2013 Pazartesi

Ev Yapımı Tırnak Bakım Yağı

Geçenlerde A101'de tatlı badem yağını gördüm 3.5 liraydı saçlarımı düşünerek aldım. Ama saç dibinemi/ucunamı sürülecek maden susu ilemi yıkanacak iki saatmi duracak gibi bir sürü şey okuyunca saçıma sürmemeye karar verdim neyse araştırırken bu yağın tırnaklara iyi geldiğini öğrendim.

Flormarın limon yağı + tatlı badem yağı içerikli bir tırnak bakım ürünü var tırnak etlerini yumuşatıyor tırnak tabakasını pürüzsüz biraz daha sert bir hale getiriyor minvalinde yorumlar okudum. Hali hazırda doğal ürünler karıştırıp bizde yapsak sorun olmaz deyip tırnak bakım yağı yaparım dedim.

Dibinde azıcık parlatıcı kalmış kurumuş bi şişem vardı içine aseton döküp ojenin seyrelmesini bekledim. Şişe ile fırçayı olabildiğince ayrı yıkayın derim. Şişeyi asetonla temizledikten sonra suyla yıkayayım dedim ama suyu alınca içi bi beyaz buhu gibi kaplandı.



Oje sıvıyken su ile temas edince böyle oluyor sizdede olursa korkmayın biraz daha asetonla çalkayalayarak şişeyi tamamen temizleyin. Sonra fırçayı ter tutup fırça ile kapağın birleştiği yere ve fırçaya adeton dökün. Ben kalorifer korumasının ızgarasından sarkıttım kurusun die hemen kurudu.





Limon yağı ve gliserin daha evvel evde yaptığım sabitlieyici için aldıklarım. Şişeyi temizledikten sonra;

  • 2 damla gliserin
  • 10 damla limon yağı
  • Şişenin geri kalanının alacağı kadar tatlı badem yağı
Ekleyerek bakım yağımı bitirdim.


Sonuç olarak tırnak etlerimi yumuşattı yağı sürer sürmez kendilerinin icabına baktım :) Tırnaklarımda yağın kalmasına 1-2 saat müsaade ettim böylece tırnak dokumu birazda sertleştirdi ^^

Yapanlar yorumlarını yazarlarsa sevinirim bende ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder