22 Şubat 2013 Cuma

Petty Romance (쩨쩨한 로맨스)






Öncelikle posterleri ile beni çağıran bir film olmuştu Petty Romance :) Sonra yer yer Choi Kang Hee hayranlığım yer yer Bay Kahkaha hayranlığıma hitap etmişti ama benim peşini kovaladığım sıralarda kendisi çevrilmemişti. İnterner hızımın 8 megabite çıkması ile bu haftayı şenliklerle kutluyorum =) Dün listelediğim 35 filmi indiren J-Downloader artık hangisi indirsem yerine hangisi izlesem sorunu yaratmaya başladı :) İlk izlediğimde Petty Romance oldu ^^



Jeong-bae'nin annesi o çok küçükken ölmüştür. Ressam babası tarafından büyütülen Jeong-bae babasının ölümü sonrası babasının tablolarını alıp satan sanat simsarı bir müze sahibine borçlanmıştır. Borcunu ödemezse babasının annesini ve onu çizdiği tablo elinden gidecektir.

Jeong-bae iyi bir manga çizeridir. Fakat yer yer hikayesinde eksikler bulunmaktadır. Bazende hikayeleri sert karşılanmaktadır. Jeong-bae bir arkadaşının haberi ile bir yarışmaya hazırlanmaya karar verir. Bu yarışmayı kazanırsa mangası 4 ülkede satışa sunulacak ve çok güzel bir para kazanacaktır.

Da-rim, ikiz erkek kardeşi ile beraber yaşayan bir metin yazarıdır. Son işinden kovulunca erkek kardeşi tarafından iyice bir yük gibi düşünüldüğünden zor durumdadır. Ve Jeong-bae'nin mangası için verdiği yazar ilanına başvurur.

Buraya kadar normal bir hikaye gibi :) Lakin bu manga yetişkinliklere yönelik cinsel öğeler bakımından zengin bir manga olmalıdır.

Jeong-bae'nin kendisi gibi manga çizen arkadaşları hırs yapmıştır. Metin yazarı olarak işe aldığı Da-rim ile de araları iyi değildir. Jeong-bae ve Da-rim bu yarışmanın üstesinden gelebilecek midir?

Film hakkında uzun uzadısıya yazı yazmak istemiyorum animasyon geçişleri ve romantizm içeren sahnelerinin çok kuvvetli olduğunu söyleyebilirim. Herşey bir yana Kang-hee etkisi ayrı bir husus.



Bundan sonrası için spoiler uyarısı yapıyorum!

Film aslında aşırı derecede cinsellik dolu bir film değil ama manganın metininin oluşturulduğu safhalarda baya bir cinsellik konuşuluyor buna rağmen iki karakter arası aşk ilişkisi son derece naif işlenmiş.
 İzlerken yer yer sinir eden dırdırcı Koreli genç bayan yer yer ow yes falan dedirtiyor ama bu karakterde dırdır unsuru azıcık abartılı diyeyim ^^
 Animasyon geçişler iin kaliteli demiştim bu birçok Kore yapımından bizi soğutan unsurlardan biri senaryosu iyi olan korku filmlerini bile animasyonlarla komedi filmine çeviriyorlar. Ama bu filmde animasyonlar ve manganın karakter oluşturma safhaları çok kaliteliydi. Çizimlere özenmedim desem yalan olur :)
 Cinselliği az işlediklerini söylemiştim ama manga metini yazarken bu hususu baya bir irdeliyorlar filmde :)

Mesela yandaki sahnede Da-rim bi pozisyon anlatıyor gerçekten olabilirmi onu deneyimlemeye çalışıyorlar.Ama bu sahnelerde iki karakter arası yakınlaşma koymamışlar. Buda senaryoyu basitleştirmemiş :)



 Daha evvel Aeja'da yine erkek kardeşinden çeken yazar kızı canlandıran Kang-hee bu seferde ikiz erkek kardeşi tarafından eziyet çekiyordu. KArdeşinin eve kız attığı bu sahnede gülmekten karnım ağrıdı :)

Kısacası izlemenizi tavsiye ettiğim bir romantik komedi olarak blogumun naçizane yazılarına karıştı kendisi ^_^









Trailer:


4 yorum:

  1. Hıııııımmm, merak ettim hemmen izleyip yanına geleyim diyorum hazır benimde filmim yeni bitip ne izlesem diye dolanırken.. :)

    Bu arada yine buluşursak film arşivinden faydalanmak istiyorum zira bizim net çot yavaş :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya aslında konuşup şu Japon animasyon karakter sergisine gitsek ^_^ Hem buluşuruzda negzel olur ^_^ Haftasonu bi geçsin konuşup anlaşak^^

      Sil
    2. Haberim yoktu öyle bir sergi olduğundan, ne zamanmış? Mutlaka gidelim bir daha denk gelmiyor böyle sergiler, hafta sonu geçsin açarız o zaman konuyu madem :)

      Sil
    3. Sergi uzun die biliyorum kuzum başlayalı bir ay falan olmuştu.. ^_^

      Sil