26 Ocak 2013 Cumartesi

Penny Pinchers (티끌모아 로맨스 )-Cimri Aşıklar






Gong Hong-sil cimrilikten para kazanan genç bir bayandır. Depozitolu bira şişelerini toplayıp satmak mı dersiniz, çöp evlerde kullanılabilecek eşyalar bulup satmak mı dersiniz, düğünlerde arkadaş taklidi yaparak para kazanmak mı dersiniz; aklınıza gelmeyecek bin türlü numara ile para kazanmaktadır. Bulunduğu semtte kentsel dönüşüm çalışması başlatılacaktır ve kiracıların hepsine bir miktar para yardımı yapılacaktır. Hong-sil hafiften yazdığı finans danışmanınında teşviki ile bu paradan pay koparmak için elinden geleni yapar. Taki alacağı para miktarı boyunu aşana kadar. Para miktarı fazla olduğundan bir başkasına hesap açtırıp para yatması işlemini yapması gerekir.


Hong-sil'in karşı apartmandaki komşusu Cheon Ji-woong üniversite bitirmiş ama iş bulamamış bi gençtir. Annesinin yardımı ile Seul'de yaşamaktadır. Kirasını ödeyemez ve kapıya konulur.

Ji-woong'un kapısında çadır kurmasına izin veren Hong-sil onu cimrilik kriterleri konusunda eğitecek ve alanında uzman hale getirecektir. Ama nasıl :)

Konu kısaca böyle özetlenebilir. Açıkcası film çok birşey vaadedmeyen ortalama üzerine çok küçük bir payla geçebilecek bir film. Hikayede aman aman duygusal yada mükemmel komedi unsurları yok. Sıradan olaylar sıradanbir biçimde işlenmiş :) İmdb'de 10 üzerinden 6.6 almış bence çok almış.
Belki zaman kaybı saymayacağınız,ama birkez daha açıp izleyeyim demeyeceğiniz bir film.

Filmin en güzel şeyi posterleri :) Seçerken nekadar zorlandığımı anlatamam ^^


Ha birde ukelele çalan bir Joong-ki 


Birde şivelerle yaptıkları geyikler en güzel kısımlarıydı diyebilirim:


Yeni filmlerle görüşmek üzere ^^ Bu ara çok film izliyorum ama yazmaya vakit bulamıyorum hehe inşallah bu hafta 3 film yazısı daha geliyor!! 



24 yorum:

  1. Te geçen yazdan beri izlemeye çalışıyodum ben bunu. 3-4 kere başladım hep sıkılıp bıraktım. Sonra da sildim. Yazık mı oldu acep diyodum ama yazınla içim rahatladı bak ıdojsıajd
    Afişlerine kanmışık demek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumuzun bir misyonuda viçdan rahatlatmaktır salkdjflksdjfklsjdf

      Sil
  2. Kore dizisi, bende çok izlerdim. Mesela My Girl vardı, gülmekten sümüğüm akardı, ama bitti işte :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bütün kore dizileri ortalama 16 bölüm olunca bitişine üzülmüyoruz.. yeni diziler çekilmeyince üzülüyoruz :)

      Sil
  3. okuduğum en kötü film yazısıydı. sadece konuyu yazmışsın geçmişsin. ortada emek bile olmadığı için böyle bir yorum yapıyorum. ne olur daha film yazısı yazma, ruh emiciler gibiydi bu yazı. soğutma bizi. maden yazmayı sevmiyorsunuz, yazı konusunda cimri davranacaksınız, hiç yazmayın daha iyi. bloggerlık bu değil, bu karalamaca yapma sadece.

    YanıtlaSil
  4. Linet hangi antim yolladı seni? Yada hangi antimin çakma kimliğisin? Kimseye zorla okutmuyoruz blogu, burdaki herşey kişisel kanaatlerim. Senin sevdiğin birşeyi sevmemek beni senden farklı yapıyorken senin benim sevmeyişime hakaret etmene cahillik deniliyor. Sadece konuyu yazma sebebim izlemek isteyenler ''spoiler vermemek'' amaçlıdır. Ama senin gibi düşünmeden yoksun kişiler birşeyleri okumadan idrak edemiyorsa araması normal.

    Yorumunu yayınlıyorum. Çünkü cevabını veremeyeceğim şeyler yapmıyorum. Buraya özellikle karalamak için geldiğin herhalinden belli..

    Yazı cimriliği konusuna gelirsek senin istediğin yavşaklıkta her gün abudik gubudik yazı yazan onlarca koreanblog var. Bi zahmet ben yereceğin vakti onları övmeye ayır.

    YanıtlaSil
  5. Spoiler ibaresi koyarak yazmaya devam edemezdiniz zaten, bu çok zor bir şeydi değil mi? bahane uydurmayın lütfen, üşendim deyin gitsin. son zamanlarda sadece moda bloglarının terbiyesiz olduğunu düşünüyordum, siz düşüncemi değiştirdiniz. benim yorumumda eleştiri var, sizin cevabınızda hakaret var. içinizin nasıl acıdığı belli, yaranıza tuz basıldığı için saldırmaya başlamışsınız. ilk ve son okuduğum yazımsı şeyiniz oldu. daha da uğramam bu terbiyesiz bloga. EDEB YÂ HÛ!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu tekrar okumaya üşenmişsin sanırım; ortada emek yok demişsin,kötü demişsin, yazma demişsin daha ne diyeceksin? yazma tarzını tarafsız kişilere soralım istersen? İçim neden acısın? Ben burda kimseyi kendimi tanıtmaya anlatmaya çalışmıyorum. Burayı okuyanların çoğu zaten arkadaşım. Bu yazılar onları alakadar ediyor. Sevmeyen gelmesin-okumasın.

      Sen nezaman uğraştın nezaman emeğin geçti bu bloga? Bu blog benim,emek benim.. Sen dış kapının dış mandalı bile değilsin.

      Diğer yazılarımı okuyarak bana haksızlık etmediğin için teşekkürler.

      EDEB YÂ HÛ! Duana aynen katılıyorum. Allahım senin gibilere edeb senin hedefinde kalanlarada hidayet versin inşallah.

      Sil
  6. Madem okuyanların çoğu arkadaşın, o zaman blogunu kilitle, sadece o arkadaşların okusun. Madem bunu istiyorsun, bunu yaparsın. Yapmazsan demek ki başkalarının da okumasını istiyorsun. Yapamayacağına eminim, yaparsan şaşırırdım zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep hanım. Yoksa Linet mi desem.. Yapıp-yapamayacağımın sınırlarını sen zuhur edebilecek potansiyelde biri değilsin.

      Bu blogu okuyanların çoğu arkadaşım. 1 kişi istedi diye yazıda yazıyorum, kendi keyfim isteyincede. Benim o sözle söylemek istediğim; benim bu blogla alaklı bir tanınma gayem olsaydı blogu ücretli siteye çevirir ve bol bol çekiliş yapardım. Bunu yetecek güce sahibim.

      Bu blogun açık olmasının sebebi arkadaşlarımca okumaya davet edilen benim yakınen tanımadığım şahıslardır.

      Anlamadığınız için açıklama yapmak zorunda kalıyorum. Çok yorucu T_T

      Sil
  7. Hayır diyelim ki yazı gerçekten çok kötü bir yazı (ki gayet güzel, normal bir yazı olmuş. sırf yorumlara meraktan girdim ama yazıya bir başladım sonuna kadar da okudum). ama biz hadi öyle diyelim, bloggerlığa bile sığmayacak (o ne lan? neden bu kadar önemsedik bloggerlığı, hayır normal yazarlığı bu kadar önemsemeyiz) bir yazıydı diyelim, öyle dedik, eeee SANA NE? hayır yani burası demetgil hesap ismiyle yazan kişinin özel blogudur. istediğini yazar, istediğini yazmaz. kötü yazı olmuş dersin, der geçersin (ki o da özellikle gelip yazınca kötü niyettir bence yine, ama düşünceler de kısıtlanacak değil ya) ama yazma, niye yazıyorsun demek hem şizofrenlik seviyesinde, hem garip, hem de abestir. ve kötü niyet karesidir.

    aslında olayla hiiç alakası olmayan, sadece meraktan gelip gerçekten durumun garip olduğunu farketmiş anonimden sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dobra yorumun içinde yazında eksikler var şurada şöyle olsaydı deseydin öper başıma koyardım ''yapıcı eleştirini'' dediğin gibi neden tepki aldığını anlamadığım bir durum oluştu^^

      yorumla desteğin için teşekkürler anonim^^

      Sil
  8. Böyle insanları anlamak zor zaten anlamaya çalışmak da gereksiz :D:D:D Beğenmezsin kapatır gidersin ne gerek varmış böyle işgüzarlık yapmaya haha :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah be kuzum bilemiyoruz el hakkımızda ne düşünüyo :)

      Sil
  9. Pissin demet sen, yazamıyonda zaten haa birde bana senin ocelerin az demiştin kapat bence blokunu zaten yazamıyosun ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan kilavyem ıslandı. Pc belleğimin bir kısmı ısınarak göz yaşlarımı pcye zarar vermeden bertaraf etmeye çalışıyo.. Blog nasıl kaldırılıyo söylede kaldırıyım unni T_T

      Sil
  10. Hacı napmışsın yaa bu nasıl yazı bu nasıl kötü kalem :P Şaka bi yana fazla bi olayı olmayan bi film daha başka nasıl anlatılırdı hiç bilemiyorum(buradan diğer arkadaşlara selam çakıyorum).Blogger olmak ne ara bu kadar önemli oldu,ne zaman insanlar bizden edebi ve de uzunnnn yazılar yazmamızı beklemeye başladı hiç bilmiyorum.
    Ana konuya geri dönersem eğer SJK için beklemeye almıştım bu filmi iyi ki de bekletmişim :P Konusu felan pek sarmadı beni.İzlemeycem bunu da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi kendimden utanıp geldim =)

      bloggerın bana verdiği maaşa ve yetkiye yazıklar olsun. çok lanety olasıca bi pisliğim ben ya. hiçbişiyi haketmiyorum :(sdfdsf

      Sil
  11. lksdnflksdnfknsdkfsdnflsdkfnldkfn az gülüp gitcem du Dimet lsdknflksdnfklsnf KAPAT GİT ŞURAYI DİMET BU NE LAĞUBALİLİK BU NE CİDDİYETSİZLİK BU NASI YETENEKSİZLİK YA RESMEN BLOGGERLARI AŞŞAĞLIYOSUN SEN! sEN KENDİNİ NE SANIYORSUN ACABAĞ? lkndlkfnskdlnflksndfsdlfn öptüm kib byes jınım hadi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Chuck Palahniuk,bir Charles Bukowski'nin bloggerdan çıktığı bu zalım dunyada benim gibi iki kelimeyi biraraya getiremeyen ıspanaklara yazıklar olsuun.. (Yere yatıp havaya tükürdü)

      ladnfrgjladbhufgrjbsdfbgsdjfbgsjkdfbgksjdfgbhlkjdfg

      Sil
  12. Bloggerlar Teftiş Kurulu adına bundan sonra sizden ulusa sesleniş gibi yazılar istiyoruz.
    :D:D:D::D:D:D:D

    Millet ne istiyo bilmem ki :D Şahsen uzuuun uzun yazılan sözde edebi(!), sanatsal(!), entellektüel(!), emek fışkıran(!).... off işte sözün özü laf kalabalığı yapan boş yazıları okumayı tercih etmiyorum :P

    Ayrıca alıştık artık belirli aralıklarla seni kıskanıp kıskanıp, gelip burada çatlayıp içindeki kini, pisliği akıtan insanları görmeye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yda bi uğruyolar iyi saatte olsunlar hehehe :)

      Sil
  13. Konu olarak sıkıcı falan değil aşk komedi geri planda.Ama para biriktirmek istiyorsanız fliminin en sevdiğim iki repliğini yazayım.Pilav sıcakta yenir soğukta,Hiçbirşey değersiz değildir.Daha buna benzer birçok replik var.Gerçekten izlenmeye değer oyuncular süper aksiyon aramayın komedi var ama dediğim gibi para biriktirmek istiyorsanız geleceğiniz için uğraşmak istiyorsanız flime başka bir bakış açısıyla bakarsanız önyargıları kaldırırsanız flim size çok şey verecektir.Bu flimden sonra Nona'yı yanımda düşünüyorum ne zaman birşey harcıyacak olsam iki kez düşünmemi sağlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki buda bir görüş.. Renkler ve zevkler tartışılmıyor ^^

      Sil