6 Ocak 2013 Pazar

Ev Yapımı Makyaj Sabitleyici ve Aspirinli-Ballı Maske

Makyajınızı yapıyorsunuz ama birkaç saat sonra yerinde yellermi esiyor? Durun! Korkmayın!! Bi çaresi var!!

Neyseme reklam gibi devam etmicem :) Efenim birçok markanın makyaj sabitleyici spreyi siz conconlar için üretilmiş durumda. Lakin benim gibi makyaj malzemesine para yetiştirip, sabitleyici kısmında cüzdanın dibine gördüyseniz yanaşın :) Size sıfır maliyet bir tarif veremesemde piyasadaki sabitliyecilerden daha ucuza mal edebileceğiniz bir tarif vereceğim.



  • Öncelikle bir adet salatalığı rendeleyin ve sıkmak mıncıklamak sureti ile suyunu elde edin. 
  • Bir adet mineralli maden suyunu bir bardağa boşaltıp gazının çıkması için bir saat kadar bekleyin.
  • Bir bardak yeşil çay demleyip %75'ini içip kalanını soğmaya bırakın  ^^



  • Eczaneden bir şişe gliserin alın. (35 grlık damlalıklı 8 liraydı. Bundan en az 20 sprey çıkar)
  • Birde cilt tipinizin durumuna göre bir yağ seçin. (10 liraya Gratisten aldım siz lavanta gibi değişik esanslarıda tercih edebilirsiniz)



Şimdi efenim bir spreyli boş şişe buluyoruz. Boş şişe olmayanlar Gratis'ten yada Watsons'tan seyahat refilllerinden alabilirler. Öncelikle 12 damla gliserini şişeye koydum. Eğer cildiniz kuru ise 15 damla civarı kullabilirsiniz. Şişenizin büyüklüğüne göre bir oran oluşturabilirsiniz. Sonrasında 3 damla limon çekirdeği yağı koydum buda spreyin uçuçuluğu sağlamak içindi. Böylece hafif limon esanslı bir spreyim olacak.Sonrasında salatalık suyu ve yeşil çayı koydum. Salatalığın cilde yararı tartışılmaz elbette benim gibi yağlı cilde sahipler yeşil çayı kullanırlarsa iyi olur cilt kuru yada normal olanlar yeşil çay yerine gül suyu kullanabilirler.. Şişemin ağzını kapatıp çalkaladım :) 

Homejen yapıda durmayan bir spreye sahip olabilirsiniz. Kullanmadan evvel homojenize edip 15 cm uzaktan sıkarsanız güzel olacaktır. İçindekileri düşünüp gözünüz açık sıkmayın birde :)

Ben çok yağ kullanmadığımdan homojenizasyonu bozulmuyor. 



Birde bu sıralar cildimi temizleyen evde yaptığım bi maskeden bahsedicem;


Bir defalık maske tarifi şu:

  • 3 Adet Aspirin
  • 1 Çay Kaşığı Bal

Aspirini toz hale getirip balla karıştırıyoruz. Eğer amerikan apirini kullanıyorsanız bir damla su katmanız ayrılması için iyi olacaktır.

Ben maskeyi 5 defalık hazırladım haftada iki kez uyguluyorum. Yağlıdan karmaya dönük bi cildim var yer yer bazı yerlerde kuruma bile yaptı bu maske :)

2 haftadır kullanıyorum çenemle dudağım arasında bulunan minik yağ butoncuklarını ortadan kaldırdı. Aslında çok görünmüyorlardı ama o bölgeyi gerince orda bir beze ordusu var gibiydi. Nivea T Bölgesi bantları bile işe yaramamıştı ama bu maske işe yaradı.

Maskeyi 15-20 dakika cildinizde tutup sonra isterseniz hafifçe ovalarak peeling olarakta kullanabilirsiniz. Yağlı ciltlere şiddetli tavsiye ^^

Görüşmek üzere! ^^














14 yorum:

  1. Ne zamandır aklımdaydı; gliserin alıp gül suyu ile karıştırıp secret garden daki omoni gibi smeelll smell oohh smell yapmak :D Sen yapmışsın :D salatalık da güzel olur heralde rengi çok hoşuma gitti yeşil yeşil ^^

    Aspirinli maskeyi de daha önce sivilceler için duymuştum asprini ezip kremle karıştırıp sivilcenin üzerine sürünce kurutuyomuş diye. Ben cilt tipimi çözemediğim için :/ Bi bakıyorum kuru sızım sızım sızlıyo bi bakıyorum değil. Zaten 2-3 aydır ergenliğe girmiş gibi sivilce döküyorum. Hayır o dönemde suratımda hiç sivilce de yoktu :/
    Neyse işte çok sevdim yaptıklarını :D Devamını bekleriz efendim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karma bir tiptir kuzum. Yüzünün değdiği herşeye dikkat et. Mesela yastık kılıfı o yüzümüzede sivilce yapan bakteriler orda duruyorlar sık sık yıkamak çok yararlı oluyor. Normal bez havlular mesela yüzümüzü sildikten sonra nemli kalarak o bakterilerin üremesini sağlıyorlar. Bu yüzden kağıt havlu kullanırsan senin adına çok daha güzel olur. Cildini temiz tut bu süreçte,sivilcelerle oynama ben çok oynardım eskiden :( Birde sivilcelerin coşunca evde kullandığın pudra varsa sivilceli kısma sürerek fazla yağı giderebilirsin ^^ Aspirinde zaten büyük oranda bakterilerin temizlenmesini sağladığından faydalı ^^ Oh smeel yapıoruz acummayı hiç unutmayıorum şişeye baktıkça o geliyo aklıma :)

      Sil
    2. Ben makyaj yapmayı bilmediğimden hatta yapmadığımdan (nadiren ruj sürerim ya da dudak kremi)pudra filan bulunmaz bende :D Ama bu ara etrafımdaki herkes bir makyaj meraklısı olmuş ben de heves ediyorum :D Belki alırım pudra :P Paraya kıyabilsem Missha BB krem alıcam ama o da bakalım artık. Tavsiyelerin için teşekkürler ^^

      Sil
    3. Ne demek kuzum..Tesettüründen daha öne çıkmayacak doğal şeyler kullanabilirsin. Tesettürünü çok zarif kullanan birçok insan var :) En güzeli tesettür ama bakma ben nefsime söz geçiremiyorum :(

      Sil
  2. anemmm demet kızım yazmış gene kızsal mevzular için bir post dururmuyum yahunn.. salatalık ve gliserini bende yapıyorum içine kışın birazda e vitamini kapsülü koyuyorum süper güzel oluyo cildim bide illa makyaj sabitlemek için değilde cildimi ferahlatmak içinde kullanıyorum...yeşil çayında fayda olmadığı yer yok valla.. ne mübarek içecekmiş yahunn :) neyse annem yaz sen böyle şeyler yaa çok işe yarıyo valla.. aspirini bende deniyeyim stres patlaması yaşadığım dönemde sivilcenin çıkmadığı yer kalmıyo.. benimde cildim karma sanırım işe yarayabilir bu maske.. dur yaa çok merak ettim hemen yapicimmmm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aspirini düzenli yapıyorum kuzum sevdim baya kurudular benim çıkmaya çalışanlar ^^ Çayın her çeşidinde bi antitoksidan olayı var yakında çaylardan senin dediğin gibi ferahlatıcı-rahatlatıcı bir tonik hazırlamayı düşünüyorum^^ Deneyerek göriciz ^^

      Sil
  3. Kısımmm aştın sen bak makyaj postlarından sonra ev yapımına geçmiş:D şu maskeyi denicem en kısa zamanda savolasın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okadar makyaj postu sonrası ekonomi sınıfına geçiş şart oldu napim :) Kullanın ve yan etkisi olursa bildirin annem prospektüse yazcam :P

      Sil
  4. Demet gız, şu sivilceydi yağdı bezeydi maskesinin içine bal koymasak olmuyo mu? ben bal neyin tüketmiyorum ya, alternatifi yok mu işalla asjhgfahsg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bal koymaktaki maksat nemlendirme o yüzden E-vitamini kapsülü kullanabilirsin. Eğer cildin yağlıysa nemlendirici kullanmadadan yap bence. Ama birazcık gerebilir cildini.. Sonrasında nemlendirici kullanabilirsin.Onun dışında salatalığın yada limonun suyunu kullanabilirsin ama eğer açık yaran varsa limon tahrişi artırabilir ona göre kızarık yada tahriş olmayan bölgeye sürebilirsin.. Aslında seçenek çok.. E vitamini olan bitkiler,C vitamini olan bitkiler bu tip maskelere kullanılabilir. Mesela brokiliyi suyu çıkacak şekilde mikserden geçirip ona bile katabilirsin ^^ Ama cildin yağlıysa hiç uğraşma direk aspirin maskesini yap,ılık suyla peeling yaparak çıkart; yağlı kısımlara tonik yağsız bölegelere nemlendirici ile uygula derim. Bitkisel tonik sorarsan demlenmiş yeşil çayı soğutup kullanabilirsin. Siyah çay gibi işlenmiş çaylar hariç birçok çayıtonik olarak kullanabilirsin..

      Sil
    2. o brokoliyi yerim ben.

      Sil
    3. oda olur E vitamini alda ahahahaha

      Sil
  5. ballı limonlu face scrub
    2 yemek kasığı bal
    1 yk limon suyu
    1 yk zeytinyağı
    1,5 yk toz şeker karıştır yüzüne sür 1 dk beklet ılık su ile yıka sonra nemlendirici krem sür
    nemlendirici ve toksin giderici kuru ciltler için ve yüzünüzdeki soyulmuş çirkin ölü deriler için..

    YanıtlaSil
  6. cildim de lekeler gitmesini istiyorum yardım:(

    YanıtlaSil