28 Aralık 2012 Cuma

Makyaj Malzemelerinde Geri Dönüşüm #1

Geçen yeni aldığım ürünlere yer açmaya çalışırken ( ruj ve lipbalmlar için organizerim olmadığından) dibine gelmiş bitmek üzere olan nemlendiricilerimi gördüm.

Bende bunların hepsini eritip bir lipbalm yapsam uğraşmasam diyerek; Nivea Velvet Rose,Nivea Fruity Shine,Nivea Strawberry Kiss,Nivea Passion Fruits ve Watsons Magic Lip Balm'ın dibinde kalan acıcık miktardaki lip balmları kürdan yardımı ile annemin mini kepçesine koydum. Sonrasında ocağı açarak kepçeyi bi 15 cm yukarıda tutarak lipbalmlerin eriyip homojenize olmasını sağladım.
Sonrasında nail art refilllerimden birine doldurup 15 dakika buzlukta beklettim. Sonuç olarak kokusu hoşuma giden bi lipbalmım oldu ^^ Birkaç blogger bu dik duran nemlendirici refillerinede doldurup eskisinin aynı şeklinde lipbalm elde etmişler ^^ Sevilir ve istenirse sizle diğer geri dönüşüm ve ev yapımı projelerimi paylaşırım ^^

Malzemeler

  


  • Kullandığınız refill sağlam ise direk fırına sürüp yapabilirsinizde



  • Homojonize olup donduktan sonra böyle oldu^^



  • Kendi markamı oluşturamasamda kişiselleştirmek adına stickerlarımdan birini seçtim ^^



  • Ve kullanıma hazır ^^ 


Asistanım Kozizi'ye tişükkürlerimi sunar çalışmalarımızın devamınıda dilerim ehehe (:

27 Aralık 2012 Perşembe

Catherine Arley Online Satışa Başladı

Birkaç aydır bloglarda Catherine Arley'in holografik ojelerini görüyordum.Pudrası her köşe başında satılırken ojelerini bulamamak beni çok üzmüşken pazartesi günü online satışa başladığını öğrendim. Hemde ojelerin fiyatları standart 2 lira ve serileri muhteşem^^

Ben pazartesi akşam EFT talimatı verdim sabah 9 gibi talimatım üzere EFTyapılmıştı. EFT sonrası 10 gibi hazırlanıyor yazıyordu, hazırlanması zaman aldı :) 1 günde kargoda geçti :) Aras kargo yoğunmuş akşam 8.30 da kargo beklemiyordum ama gelince çok sevindim^^ 

Aşağıdaki gibi güzel kolilenmişti. 6 lı küçük oje kutuları altı üstü süngerli, küçük kutuların içindede bölmeler vs var.. Birde Terracota Allık yollamışlar. Normalde hediye promosyonları varmı bilmiyorum ama bikaç bloggerda daha gördüm böyle hediye olayını ^^


İlk sepete attıklarım bu simlilerdi ^^ Simli oje çılgınlığım katlanarak devam ediyo ^^


Tek hayal kırıklığım şu altın sarısı ojenin önündeki pembenin yanında duran koyu pembe olan oje, numarası 88.. Ben onu yıldızlı diye almıştım ama yıldızı çok çok az :( 


Simlilerden en önde görünen 735 i çok sevdim ^^ 735'in arkasındaki siyah renkli simleri gri-holografik olanıda çok sevdim..Siyah oje bende tutkuya dönüyor :)


 Bunlarda abimin sanatsal çalışmaları ^^


Ojeleri temin etmek isterseniz http://www.catherinearley.com/tr ye tıklayıp alışverişe başlayabilirsiniz. 40 ytl üzerine kargo bedava. Aras Kargo ile çalışıyorlar. Ben Havale/EFT seçeneğini kullandım kredi kartı olaylarıda var.

Yeni ve güzel yıllar diliyor bu yıllık oje alışverişimi bitiriyorum :)

4 Aralık 2012 Salı

Darker Than Black: Kuro No Keiyakusha (2007)










Dünya hergün ki seyrinin içinde devam ederken birgün birdenbire nedeni bilinmeyen iki kapı ortaya çıkıyor. Bunlardan biri Güney Amerika diğeri Japonya'da olan Cennet ve Cehennem kapıları. Kapıların ortaya çıkması sonucu bazı insanlar değişik güçlere sahip oluyorlar. Bu insanlara yüklenici adı veriliyor. Yükleniciler çok değişik görevlere sahipken hepsinin gücünü kullandıktan sonra ödemesi gereken bir kontrat var. Mesela bazı yükleniciler kanını sıçrattıklarını nesneleri ve kişileri patlatma yok etme yada su elektirik gibi metaları kullanma gücüne sahipler. Anime boyunca her bölümde çok sayıda yüklenici görüyorsunuz. Sözleşme kısmıda yine yükleniciye göre değişiklik gösteriyor. Bazı yüklenicilerin sözleşmesi bebek kanı içmek iken bazılarının ki sigara yada içmek olabiliyor. Sözleşmenin bedelini ödemeyene bişey olmadığı halde, bütün yükleniciler nedense kendilerininde bilmediği bir nedenden ötürü kontratını ödüyorlar. Yükenicilerin hepsinin ortak özellikleri ele alınırsa duyguları yerine mantıklarını kullanan kişilerden oluşuyorlar. Duygular konusunda bir sınırlama söz konusu yani kullanmadıkları duygular merhamet yada sevgi gibi duygularken birçok yüklenicide hırs gibi duygular yer yer görülüyor. Burda animenin havada kalan birkaç sorusundan biri karşımıza çıkıyor. Darker Than Black şuana kadar yayınlanan bölümleri ile size olayları tam olarak anlatacak bir anime değil. Hala 3. sezon çıksın isteğinde bulunan fanları varken varın soru işaretlerini siz düşünün :)

Yüklenicilerle beraber bazı insanlarada değişik güçler yükleniyor. Bu insanlara kukla deniliyor çünkü kuklalar genelde yüklenicilerle beraber takılıyorlar. Kuklalar hayaletlerini kullandıkları çeşitli metalar yoluyla aynı zamanda dilimindeki farklı yerlerdeki olayları yüklenicilere haber verebiliyorlar. Serinin ilk bölümünden itibaren göreceğiniz kuklalardan biri Yin. Yin su bulunan her ortama istediği gibi bağlanıp orayı gözetleyebiliyor. Serinin tümünde çok fazla kukla görülmüyor yüklenici gibi bol olmayan bir tür ama serinin en büyük olayı bir kukla tarafından gerçekletiriliyor. Kuklalarıda genel olarak ele alırsak gülmeyen donuk bir oyuncak bebek gibi görünen insanlar. Bunun nedeni ise kuklaların içlerinde varolan duygularını basıtırmaları ve sürekli birilerinin kontrolu altında bulunmaları.



İlk sezonun ilk bölümünde damdan düşmüş gibi hissedebilirsiniz. Zira ilk bölümden itibaren kendinizi olup bitmiş bir olay serisinin etkilerini izlerken buluyorsunuz. Kısaca açıklamak gerekirse; kapıların ortaya çıkması sonra yükleniciler ve kuklalar ortaya çıkıyor. Yüklenicileri halktan bir sır olarak saklayan devlet ve çeşitli örgütler yüklenici kullanmaya başlıyorlar. Öyleki savaşlarda bile kullanılan yükleniciler birgün birleşip Güney Amerika'da bir olay çıkarıyorlar. Ve Güney Amerikadaki kapı kayboluyor. Güney Amerikadaki kapının içinde bulunduğu 1500 km'lik alanın kaybolmasının ardından Tokyo'daki kapının bulunduğu 1500 km lik alanda bir duvar ile çevrelenerek saklanılıyor. Çünkü iki kapı arasındaki dengenin bir türlü sağlanması gerek.

Kapıların ortaya çıktığı gün gerçek gökyüzü kayboluyor ve yüklenicilerin hayatlarını temsil eden yıldızlar ortaya çıkıyor. Yükleniciler aktifliğini ve yaşamsal faaliyetlerini astronomi bölümü bu yıldız haritasından takip ediyor.

Animeyi anlamanız ve hazırlıklı olmanız açısından ilk sezon için biraz açıklayıcı anlatım yaptım. İlk sezon Güney Amerika'daki kapı sonrası sendika ile çalışan Hei adlı yüklenicinin diğer bir yüklenici için görevlendirilmesi ile başlıyor. Hei diğer yüklenicelere benzesede onun ünlenmesini sağlayan bazı özellikleri var. Mesela yüklenicilerin çoğu sadece güçlerini geliştirip kullanmışken Hei dövüşme, kaçma ve halatla hareket etme gibi birçok yetenek geliştirmiş. (Yüklenicilerin ölümsüz olması kurşunla ölebilmesi gibi fani hadiselerin anime içinde yer almasından ötürü her yüklenicinin değişik güç varyasyonu oluşturması animeyi canlı tutan özelliklerden biri..) Diğer özelliklerden biri Hei'nin sözleşmesinin olup-olmadığı hadisesi. İlk bölümlerde sözleşmenin olmayışını sözleşme gibi lanse etselerde burda animenin en önemli şok edici unsurlarından biri hakkında küçük bir fikir veriyorlar.

Hei genel olarak anime boyunca kapıların ve yüklenicilerin sırrını çözmeye çalışıyor. İlk sezon için hakim konu ise sendikanın yönlendirmesi ile Güney Amerika'daki olayların sırrını çözmek.  İlk sezonda Hei ile beraber hayvanların bedenlerine girebilen bedensiz yüklenici Mao ve eski polis ve aciz insan Huang tabi birde kukla görevi ile Yin çalışıyor.


Bukadar açıklamanın anlamanız ve izlerken sıkılmamanız açısından yeterli olduğunu düşündüm. Çünkü ilk 8 bölümde zor sabredip sonrasında su gibi içtim desem yeridir.

Bu özellikle yazı için not aldığım kısımlar size fazla gelmesin çünkü olayın 100 de 1'ini ancak yazdım :)

İlk sezon genel olarak gri tonundaki renklere hakim.

Animenin müzikleri efsanevi Yoko Kanno tarafından yapılmış. Ben ikinci sezona başladım ikinci sezonda artan bir ivme ile çok anı yakalayan parçalar çıkarmış kendisi. Az fikrimiz olsun diyenlere birinci sezonun ostsini içeren bir youtube listesi paylaşayım; tıklayınız.


Birde benim yaşadığım sıkıntıyı yaşamayın diyerek şunu eklemek istiyorum. Birinci sezon Darker Than Black: Kuro No Keiyakusha (2007) (25 bölüm) , İkinci sezon Darker Than Black: Kuro No Keiyakusha Gaiden (2010) (12 bölüm) ve sonrası 4 adet ova eklenmiş.

Tarih bakımından sıra böyle olsada hikayedeki zamanlama açısından izlenme sırası şöyle önerilmiş; Kuro No Keiyakusha- 4 ova-Kuro No Keiyakusha Gaiden olarak önerilmiş. Ben bu sıra ile izledim.