23 Kasım 2012 Cuma

Rabbit and Lizard ( Tavşan ve Kertenkele)



''Rabbit and Lizard'' diğer adıyla ''Maybe''
Tür: Dram,Romantik
Yapım Yılı:2009
Yönetmen: Joo Ji-Hong
Oyuncular:Hyuk Jang
Yu-ri SungTae-hyun ChaSan KangSeo-hyeon Ahn 


 Eun-sul Seoul’de yaşayan bir taksicidir. Kırıp Kalp Sendoromu adı verilen bir kalp hastalığı vardır ve kalbi birkaç saniye durup onu krize sokmaktadır. Eun-sul küçük yaşta ailesini bir kazada kaybetmiştir ve büyükannesi tarafından yetiştirilmiştir. Babaannesi bunadıktan sonra tamamen yalnız kalan ve hastalığı yüzünden ölümle yaşam arası ince diyalog çizgisine iyice odaklanan Eun-sol bölük pörçük anılarından hatırladığı kırmızı tavşanı bulduğunda biraz daha uzun yaşayacağına inanır.







May 3 yaşında Amerika’ya evlatlık verilmiştir. 23 yaşına geldiğinde kendini evlatlık veren ailesini bulmak için Amerikadan Kore’ye gelir ve geçmişinin peşine düşer. May 23 yaşına kadar derdini Lizard (Kertenkele) adını verdiği günlüğüne yazmıştır.

Kırmızı tavşan ve kertenkelenin daha önce kaderlerinin kesiştiği yeri tekrar bulmalarının hikayesi anlatılıyor filmde. Çok fazla diyalog yada olay yok. Ama bıraktığı kesik kısa ve derin.








Filmde Eun-sol karakterini birçoğunuz Chuno ile akıllarına kazıdığı Jang Hyuk canladırıyor. May rolünü Hong Gil Dong ve Runway Cop gibi yapımlardan tanıdığımız Sung Yu-ri canlandırıyor. Kore film tarihinin bence efsanesi olan Cha Tae-hyun'da küçük bir rol ile karşımıza çıkıyor.

Filmde gözüme en çok çarpan olay senaryonun mekanlar ve nesnelerle olan bütünlüğüydü. Öyleki kızın ojelerinden, defterine, gittiği yerlerden dinlediği müziğe kadar estetik bir uyum vardı. Benim melankolinin estetiğini sevmemden kaynaklanan bi nedenlede bağlanmış olabilirim ama çok beğendim.

Prodüksiyondaki elemanları incelediğimde daha evvel izleyip bayıldığım; Sad Movie, My Sassy Girl, Daisy, My Girl and I,Windstruck ve Lovers Concerto gibi birçok yapımında aynı prodüktörle çalıştığını farkettim. Çok fazla lafı uzatmadan birkaç sahne paylaşmak istiyorum.






Trailer;








6 yorum:

  1. vuhuu sen de ben gibi Jun Woo Sung ve Jang Hyuk'u karıştırmışın asdkjasjha dedimdi benziyolar diye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan derin bir ikileme düşürek önce A Moment A Remember yazdığım yere ilk olarak Chuno yazdığı belirtmek isterim son onda yoh la deyip düzelttim şimdi sen diyince kafamın pancar çorbası olduğunu annadım hanım kızım :) Heman editliyorum ve daha fazla kafa kurcalamıııım :D

      Sil
    2. lan negzel kendi kendime eğleniyodum ashjdahjah benzetmiyon mu yani? yanlış mı oldum :D

      Sil
    3. Benzetiyorum :) Öncelikle Chuno yazmıştım ama :)) Sonra bi anda ya off deyip değiştirdim :) Ben sınavda ilk doğruyu yazıp sonra yanlışla değiştirenlerdenim..

      Benzemiyormu sorusuna gelince ben bu konuda baya araştırmada bulundum olum kesin kan bağı var diodum ama somut bi kanıt bulamadım. Ama Chuno'daki sakallı Jang Hyuk'la A Moment A Remember'daki Woo Sung çok benziyor. Hatta Rabbit and Lizardın afişlerinde hep dumura uğramıştım izleyene kadar :) Film afişinde çok cool çıkmış ama film boyunca düz taksici modülünde :))

      Çok konuştum ama şu sebeple: bir erkekte aradığım en önemli olay sakaldır. Korelilerde bu yok malesef. Bazı bebetolara sakal hiç gitmiyorken hiç yaguşuklu bulamadığım Jang Hyuk ve Woo Sung nasıl bir sakalla böyle ilah oluyor Mikal!!

      Kanuni gelse evlenelim dese okey derim sırf sakal sempatimden ötürü :D

      Sil
    4. sakal mı asjgfahjsf bana da bazen kirli bazen sekşi gözüküyor ama hiç öyle derin bi bağ kuramadım kıl tüyle :D

      Sil
    5. olum işalla yorumları bizden başkası okumaz garipliklerim ortaya çıkacak kjsdhfkjsd

      Sil