27 Kasım 2012 Salı

Devil Beside You (惡魔在身邊)



Qiu Yue ortaokul çağlarında babasını kaybetmiş ve azıcık heyhey akıllı annesi tarafından yetiştirilmiştir. Kendi okulundan ortak derste gördüğü ve aynı zamanda okulun basketbol takımı kaptanı olan Yuan Yi'den de çok hoşlanmaktadır. Arkadaşlarınında gazı ile Yuan Yi'ye kallavi bir aşk mektubu dizen Qiu Yue mektubu birgün okul koridorunda tam Yuan Yi yanından geçerken gözlerini kapatıp mektubunu uzatır ama Yuan Yi onu görmeden geçer. Qiu Yue mektubunu okulun azılı şeytanı Ahmon'a uzatmıştır ve artık herşey için çok geçtir.

Buda yetmezmiş gibi dekanın oğlu olan Ahmon ile Qui Yue anne ve babalarının hasebiyle kardeş sıfatı altında buluşmazlar mı seyreyleyin hadiseyi.

Dizi tamamen klişe fakat Kore dizilerinde her senaristin tüm sezon boyunca uğraştığı bir aşk üçgeni yada tek bir intikam hadisesi gibi olayların üzerinden gitmiyor. Senaryo Ahmon'la Qiu Yue'nin aşkını birkaç safhada sınıyor ve mutlu sona erişiyor.

Devil Beside You birazda Tai boku yiyelim ama nereden başlayalım diyenler için ilk adım olarak lanse edilebilir. İzleyin, izlettirin. Lakin dizi sonrası ağzınız açık hoşaf budalası gibi gezmeyin derim :)


Çünkü Ahmon efendi şiir gibi öpüşüp , roman gibi bakıyor yeminle.
Dizinin en büyük kusuru ise Qiu Yue'nin bıyıkları. Evet ulan kızın bıyıkları var! Dizi setlerinde makyöz var evet gizliden epilasyon uzmanıda var sanıyordum ama yokmuş sanırım. Görüntü yönetmeni kör müydü acaba?

Azıcık ucundan bu ikilinin ve hatta dizinin diğer oyuncularında oynadığı Why Why Love'a baktım. Bıyıklarını almışlar.. Sanırım epilasyona bütçe ayırmış yağım kıhkıh ^^ Hatta bunlar set olarak yeni bir senaryo almışlar ki Qiu Yue nin annesi, Qiu Yue ve Ahmon ve Yuan Yi bu dizide hep birlik oynamışlar ^^

Kore dizilerinde öpüşülmeden öpüşmelere inat bu dizide baya bi deep kiss, french kiss dersleri var hatta yetmemiş sevişme sahneside eklemişler.

Son olarak dizi boyunca anladımki Tayvan erkeklerinede şans vermek lazımmış. Yang Ping sen gerçek misin olum ya!



Dizi 20 bölümden oluşuyor. Türkçe çevirisi hatta gömülü altyazılı mp4 ü hepimizin bildiği paylaşım kanallarında var. Dizi esnasında tek sıkıntım şunların isimlerin okunuşları oldu kızın adı mesela Qiu Yue ama Cüi Ye gibi telaffuz ediliyorlar, bazı bölümlerde çevirmen değişmiş ismi farklı yazmış falan :) Sanırım Korece gibi bir miktar Tai dilide öğrenmem lazım sanırım :)




Kısacası tavsiyemdir bir ucundan tutalım ve Tayvan illerindede saz çalalım ^^





23 Kasım 2012 Cuma

Rabbit and Lizard ( Tavşan ve Kertenkele)



''Rabbit and Lizard'' diğer adıyla ''Maybe''
Tür: Dram,Romantik
Yapım Yılı:2009
Yönetmen: Joo Ji-Hong
Oyuncular:Hyuk Jang
Yu-ri SungTae-hyun ChaSan KangSeo-hyeon Ahn 


 Eun-sul Seoul’de yaşayan bir taksicidir. Kırıp Kalp Sendoromu adı verilen bir kalp hastalığı vardır ve kalbi birkaç saniye durup onu krize sokmaktadır. Eun-sul küçük yaşta ailesini bir kazada kaybetmiştir ve büyükannesi tarafından yetiştirilmiştir. Babaannesi bunadıktan sonra tamamen yalnız kalan ve hastalığı yüzünden ölümle yaşam arası ince diyalog çizgisine iyice odaklanan Eun-sol bölük pörçük anılarından hatırladığı kırmızı tavşanı bulduğunda biraz daha uzun yaşayacağına inanır.







May 3 yaşında Amerika’ya evlatlık verilmiştir. 23 yaşına geldiğinde kendini evlatlık veren ailesini bulmak için Amerikadan Kore’ye gelir ve geçmişinin peşine düşer. May 23 yaşına kadar derdini Lizard (Kertenkele) adını verdiği günlüğüne yazmıştır.

Kırmızı tavşan ve kertenkelenin daha önce kaderlerinin kesiştiği yeri tekrar bulmalarının hikayesi anlatılıyor filmde. Çok fazla diyalog yada olay yok. Ama bıraktığı kesik kısa ve derin.








Filmde Eun-sol karakterini birçoğunuz Chuno ile akıllarına kazıdığı Jang Hyuk canladırıyor. May rolünü Hong Gil Dong ve Runway Cop gibi yapımlardan tanıdığımız Sung Yu-ri canlandırıyor. Kore film tarihinin bence efsanesi olan Cha Tae-hyun'da küçük bir rol ile karşımıza çıkıyor.

Filmde gözüme en çok çarpan olay senaryonun mekanlar ve nesnelerle olan bütünlüğüydü. Öyleki kızın ojelerinden, defterine, gittiği yerlerden dinlediği müziğe kadar estetik bir uyum vardı. Benim melankolinin estetiğini sevmemden kaynaklanan bi nedenlede bağlanmış olabilirim ama çok beğendim.

Prodüksiyondaki elemanları incelediğimde daha evvel izleyip bayıldığım; Sad Movie, My Sassy Girl, Daisy, My Girl and I,Windstruck ve Lovers Concerto gibi birçok yapımında aynı prodüktörle çalıştığını farkettim. Çok fazla lafı uzatmadan birkaç sahne paylaşmak istiyorum.






Trailer;








17 Kasım 2012 Cumartesi

Liar Game



Liar Game;Shinobu Kaitani'nin 2005 yılında yayınlanan Liar Game isimli mangasından uyarlanmış 2007 Fuji  Tv yapımı. Baştan anlaşalım çetrefilli hesapları, saflıkla-kötülüğün mücadelesini sevmiyorsanız bu yazıyı okuyarak vakit kaybetmeyin. Zira Liar Game tam anlamıyla kafanızı yoran, sizi olayları sorgulamada başka bir bakış açısına sürükleyen bir yapım.


Dizide hafif bir Testere gerilimi söz konusu zira Lioner yani video ile oyunu anlatan ve oyunu yöneten şahıs Jigsaw'ın vidolardaki maskesi gibi bir maske takıyor :) Ost'dede yer yer Requiem For A Dream'in Tema Şarkısı kullanılmış. Yer yer o filmde yaşadığım hayat çok boş lan hissine kapıldım duydukça. Ost diziye cuk oturan bir çalışma olmuş.



Spoiler'a kaçmadan dizi hakkında konuşmak zor. Ama basitçe özetlemek gerekirse;


Kanzaki Nao hastanedeki kanser hastası babası ile ilgilenen (sanırım öğrenci birinci sezon boyunca oyun dışında özel hayatından bahsedilmedi) bazı kaynaklara göre öğrenci, ama tam anlamıyla saflık iyi niyet abidesi bir genç kızdır. Dünya üzerinde salt kötü insanların olduğuna inanmamaktadır bu bakımdan ne olursa olsun iyilik yapalım mottosu ile yaşamaktadır.

Birgün evine kocaman kutu ve üzerinde bir zarf bırakılmıştır ve saflık abidemiz kutuyu açar açmaz gördüğü 100 milyon yen ile şaşakalmıştır. Zarfı açtığında önce kutuyu açar sonra zarf ve videoyu açar. Videoda oyunu anlatan Lioneri dinlerken anlarki kutuyu açmak oyuna kabul etmek demektir.

Liar Game yani Yalan Oyunu'na zoraki katılan Nao polisede gitse çare bulamaz ve oyuna katılmak zorunda kalır. Kurallar az ve basittir. Yalan Oyunundaki kural 100 bin yen i korumaktır. Eğer 100 bin yeni korur ve oyun sonunda iade ederseniz oyundan kurtulabilirsiniz. Size eşlenen rakibinizden parayı çalarak 100 bin yen borcunuzu ödeyip çaldığınız parayı hazinenize ekleyebilirsinizde.

Nao Yalan Oyununda sevdiği öğretmeni ile eşleşir ve parayı koruma sözüyle kolayca kandığı öğretmeni tarafından dolandırılır. Nao'nun bu oyundan çıkması için dolandırma konularında tecrübeli olan birini bulması gerekir. Ve bu motto ile Shinchi Akiyama'yı bulur.

Tabi olanlar benim anlattığım kadar basit değil. Mesela oyuna NAo'nun girmesi, Akiyama'nın girmesi ve kenar gibi görünen tüm rollerin belirli bi işlevi var. Oyunun kurucuları bu dünyada herşeyi gördüğünü geçirdiğini sanan Japonyanın tabiri caizse taşaklı adamları. Diziyi izlerken en salak karakter sanılan Nao'nun oyunun kurduğu ütopik dünyaya dair anektodları diziye farklı bir bakış kazandırıyor. Dizi boyunca şaşıracağınız tonla sahne olduğuna eminim. Ama benim gibi çocukluğunu polisiye dizilere romanlara gömmüş biriyseniz tahmin etmeniz zor değil.

Yinede %100 beğeni garantisi sunuyorum size. En azından Akiyama'ya can veren Shota Matsuda'nın oyunculuğu için izlemelisiniz.

Biraz karakterlere geçersek;




Kanzaki Nao

J-Drama severlerin yakından tanıdığı Erika Toda can vermiş bu karaktere. Bazı dostlarımız izlerken çileden çıkmışlar bu kızın saflığı hususunda. Ama Yeniden Dirilik oyunu sonunda aslında aptal olmadığını gerçekten iyi olduğunu kanıtlıyor. Kanzaki Nao nekadar göstermesede dizinin kilit ismi. NAo'yu oyuna sokmak için sürekli çaba sarfediliyor çünkü Nao Kötülük Hakkındaki ütopyaları yıkan İyilik Hakkındaki Ütopyalara umut veren bir insan olarak dizide bulunuyor. Belki 2. sezonu izlemeden büyük konuşuyo olabilirim. Dizide Akiyamasız olmaz desekte yer yer Akiyama'nın eksiklerini kapatan ana karakter olarak karşımızda hep Nao duruyor. Erika Toda'ya söz yok. Oyunculuğunu seviyorum..



Shinchi Akiyama

Her dramada bulunan hayatın kötülüğe sürüklediği deha tip Akiyama. Hemen gençlik travmalarına şahir oluyoruz ikinci bölümden ama bu adam bu dehayı nasıl geliştirmiş umarım 2. sezonda buna eğilirler. Akiyama Psikoloji bölümü okurken hastalanan annesi hastaneden ve evden çalışacağı bir iş anlaşması imzalıyor. Lakin bu anlaşma kendisini çok büyük bir borç batağına sokuyor. Hasta halini göz önünde bulundurarak borçlardan oğlunu kurtarmak ve ona sigortadan bir miras bırakmak için intihar ederek ölüyor. Akiyama annesinin ölümünün perde arkasındaki MLM organizasyonunu dolandırarak batırıyor ve hapse giriyor. Hapisten çıktığı ilk gün ise Kanzaki Nao öğretmenin ondan çaldığı para için Akiyama'dan yardım istiyor. Başrol Nao'mu Akiyama'mı birinci sezonda durum biraz karışık. MAtsuda'yı en son ''Barayi No Hanayama'' da izlemiştim. Ordada böyle dolandırma gibi olayları vardı :) Dizi boyunca mimiklerine, halden hale geçişine hayran kaldım. Akiyama karakterinin kazandığına emin olduğu durumda bile sevinmeyişi, sürekli gözlem içinde olması ve insan psikolojisini her durumda çözebilmesi ve Matsuda'nın tüm bedeni ile buna hakkını vermesi beni diziye bağlayan durumlardan biriydi.



Fukunava Yuji

Bu amca dizinin sinir otu. Japon dramalarında olmaz olmaz olan giyimi kuşamı hareketleri ile hayata dair tüm hıncınızı almak adına pataklamak isteyeceğiniz adam. Tam bir moda faciası, insanlığın en kötü özelliklerini barındıran kötü bir karma. Birinci sezon finaline kadar yapmadığı kötülük çevirmediği dolap kalmadı. Birinci sezon boyunca Nao'ya iyiliğin nekadar kötü olduğunu anlatmak için elinden geleni yaptı. Kaçakçılık oyununda diğer oyunlarda aşağılayıp durduğu adama yalaklandığı sahne efsaneydi. Şaka bir yana kötü karakterlere can vermek kolay değildir. Bu yüzden Suzuki Kosuke beye burdan hörmetlerimi sunuyorum.



Yokoya

Bu adam çat diye dizinin finalini yapan oyunda çıkarak birçok tahminimizi sarstı. Oyunun varoluş sebebine dair tahminlerinize yön verecek karakterlerden biri kendisi. Hafiften bi Cüneyt Arkına benzemesi var sanırım köşeli çene idolü olarak. Amca baştan aşağı beyaz kelebek modülünde adininde adisi bayağınında bayağısı birisi. Nao'ya dünyada salt kötü insanların olduğunun kanıtı olduğunu anlatmaya çalışıyor oyun boyunca. Sonunda salt iyilikle baş başa kalıyor. Yokoya ile Akiyama'nın kapışması tam bir sinir harbi gibiydi. Fazla söze ne hacet izleyin diyorum :)




Kronolojik bir sıralama yaparsak

Liar Game mangası 2005 'de yayınlanmış. Türkçesini bulamadım ben. Sonrasında Liar Game 1.Sezon var. Sonra 2.Sezon ve sonrasında Liar Game: Reborn filmi var bu film dizilerin devamı olan finali içeriyor. Bunun dışında Fukunoga ve Yokoya'nın kapışmasından oluşan bir film ve Alice adındaki küçük bir kızın bulunduğu diğer bir film var.

İndirdim ve izledikçe yazacağım umarım.




Burdan sonrası Spoiler içeriyor. O yüzden izlemeyenler lütfen okumasın ^^


Liar Game 1. Sezonu genel olarak 3 oyundan oluşuyor.Genel olarak diyorum çünkü 2. oyun sonunda Nao oyun dışı kaldığından onu oyuna almak için özel olarak bir kurtarma bölümü oluşturuyorlar. 1. Oyun Yalan Oyunu. Yazıdada bahsettim, amaç paranı korumak, parayı koruyup iade edebilirsen oyundan çıkarsın çalarsan parasını çaldığın kişi borçlanır sen borcundan kalanı ödül olarak alırsın. Nao öğretmeni ile anlaşmaya çalışırken öğretmenin para hırsına yenilip parayı kaptırıyor. İlk oyunda Akiyama'nın katılmasından sonraki herşeyi tahmin ettim. Zarftaki saati değiştirme en ilk aklıma gelmişti biraz düşününce tahsildarı değiştirmeyide çözdüm. Liar Game 'in en güzel yanı az kural ile dolandırıcılığa çok mahal vermesi. Birinci oyun sonunda ikiye dahil olmalarının nasıl olacağını zaten tahmin etmiştim tahminim çıktıda :)
İkinci oyun ''Azınlık Kanunu'' açıkcası azınlık kanunu duyduğumda videoyu durdurup biraz düşündüm. Akiyama'nın psikolojiden anlamasının yanı sıra olasılık hesabı devreye girecekti. Nitekim öyle oldu. Lakin ikinci oyunda NAo'nun oyun dışı kalması ve Akiyama'nın 3. oyuna girme isteği nedeniyle ''Yeniden Yapılandırma'' bölümü açıldı. Yeniden yapılandırmadada kural basitti. 8 kişiden sadece biri oyun dışı kalacaktı. Oyun başında Fukunaga sinir otu olarak dışarda kalacak gibi görünsede oyunun gidişatını çok basit bir hamleyle değiştirdi. Yeniden yapılandırmada Nao Liar Game'in emelini çözdü. Çünkü aslında bütün oyunlarda insanlar el birliği yapsalardı kimse zarara uğramaz teşkilatta borçalanan olmadığından kazanamazdı. Ama birilerinin para hırsı yüzünden diğerlerinin borçlanması teşkilata para getiriyordu. NAo burda oyun amacının para kazanmak olmadığını anladı. Çünkü Kasa Kazanır mantelitesindeki olasılık hesabına burda yer yoktu. Kural azdı. Ve tüm oyunlarda oyuncuların iyi niyetli birliği yeterli olacaktı. İkinci oyun sonunda Nao'nun Bay Etou'yu kurtaracağını anlamıştım. Çünkü Nao Akiyama'dan gözlemelemeyi öğrenmişti.3. Oyun beni biraz zorladı açıkcası. Dizi boyunca tahminlerim tuttu. Ama kart hadisesindeki ilk bugı tahmin etmemiştim. Akiyama'nın Yokoya'ya 3 kartı teslimindeki hinliği anladım ondan sonrasınıda çözdüm ama sadece ilk olarak kart bugını tahmin edemedim. Ben genelde tahminimin tuttuğu dizilerde eğlenmem, ama Liar Game neden benim bu ön yargımı yerle bir etti.






5 Kasım 2012 Pazartesi

Anılı Günlük; İyiki Doğdun Sevgi :)

Bloga çok yazıyorum en önemliside böyle unutmak istemediğim şeyleri yazıyorum :)

Görmeden tanıdığım, ve birçok hareketiyle bana vay be dedirten dostuma blogumun renkli sayfaları aracılığı ile mutlu yıllar diliyorum :)

Kendisi için Min Ho gönüllü oldu :) Pasta benden sunum Minho'dan dilek ve üfürük Sevgi'den ^^


Utandı kameraya bakamadı idare edin artık kihkih ^^

Happy Birthday Sevgi'm

(Dip Not: Bugün işim çok olduğundan kutlamam son saatlere anca yetişti mianeyo T_T)