16 Eylül 2012 Pazar

Operation Proposal (프로포즈 대작전)



Hepimiz yaşadığımız olayların sonucunu keşke şunu yada bunu yapsaydım nasıl olurdu çelişkisine düşeriz. Bu yüzdendir ki insanlar zaman dilimleri arası yolculuğu çok kez incelemiş bununla beraber mümkün kılınmayacak bu olay üzerine birçok dizi ve film üretmişlerdir.


Operation Proposal; プロポーズ大作戦 Puropōzu Daisakusen adlı mangadan aynı adla ilk olarak Japon dizi yapımcıları tarafından işlenmiştir. 2012 yılında ise Chosun Tv tarafından Kore versiyonu hazırlanmış :) Ben indirirken gayri ihtiyari ilk Kore versiyonunu indirdim ama değerli Burcu Kore versiyonunu izliyorum deyince hayal kırıklığına uğradı o yüzden bir süre senaryoyu unuttuktan sonra Japon versiyonunuda izleyip yazacağım inşallah :)



Gelelim dizimize! Başrolde ellerimizde büyümüş olan minyatür So Ji Sub, Yoo Seung-Hoo ve Yoo Seung-hoo gibi dizilerde büyümüş bir hanım kızımız olan Park Eun-Bin oynuyor. İkinci adamımız Heartstring'te Hyeon Gi-Young rolu ile karşımıza çıkan ve efsanevi gülüşüyle bizi bizden olan Lee Hyeon-Jin var. 



Özetlersek; Kang Baek Ho ve Ham Yi Seul ortaokuldan arkadaş olmuş iki öğrencidir. Kang Baek Ho, Ham Yi Seul ' e karşı nekadar kaba ve umursamaz görünsede onu hep sevmiş ve korumaya çalışmıştır. Ama zaman içerisinde onu kaybetmeyeceğinin verdiği rahatlık ile sevgisinin boyutunu göstermemiş ve bir itirafta bulunmamıştır. Ortaokul döneminde başlayan arkadaşlıkları lisede devam eder ve hayatlarına 3 yeni kişi daha girer. Grup Jo Tae-nam , Song Chan-wook ve Yoo Cheri ile 5 kişilik ayrılmaz bir arkadaş grubu haline gelir. Yıllar boyunca nekadar değişirlirse değişsinler birbirinden kopmazlar. Bu 5 dostu birleştiren en önemli aktivite okulun beysbol takımıdır. Çünkü Baek Ho çok yetenekli bir atıcıdır ve Tae-Nam ve Chan-Wook 'la aynı takımdadırlar. Cheri okulun en güzel ve populer kızıdır ve amigo olarak beysbol takımını desteklemektedir. Aileden beysbol tutkusuna sahip Yi-Seul ise Baek-Ho'nun da büyük etkisi ile takım yöneticisi olmuştur. Takıma yeni gelen koç ile Yi Seul aşkının peşinden koşmaktan vazgeçer ve Koçu olan Jin Won ile yıllar sonra evlenmeye karar verir. Dizi Yi Seul'un düğünü ile başlıyor. Kang Baek Ho pişmanlığını yaşarken geçmişten gelen bir mektup ile pişmanlıklar deryasına sürüklenirken keşke geleceğe dönebilsem diye dua ediyor. Ve bir ''Zaman Kondüktörü'' Baek Ho'ya yardım ediyor.


Geçen sezon Leyla ile Mecnun'da işlenen ne yaparsan yap kaderi değiştiremezsin ritüeline anti-tez olabilecek nitelikte bir dizi Operation Proposal. Zira Baek Ho geleceği az kırılmalarla bir şekilde değiştiriyor ama dizi boyunca yaşadığı sorun neyi değiştireceğini bilmemesi. Baek Ho ufak tefek öküzlüklerini düzeltmek için çabalarken büyük sorunları nasıl değiştireceği konusunda sürekli zaman hesaplaması yapıyor. Baek Ho'nun hayatı değişirken bir yandan arkadaşlarının hayatıda Baek Ho'nunki gibi değişiyor. Yani Baek Ho'daki iyi gelişmeler arkadaşlarınada bir yerde yansıyor. Baek Ho her bölümde yeni bir ihtimali denerken başarısızlıkla yüzleşme ve yaşanan olaylara Yi Seul penceresinden bakma yetisine sahip oluyor. 



Kang Baek Ho


Kang Baek Ho annesinin babasının ölümden sonra götü başı dağıtması sonucu kendi başına büyüme çabasına düşmüş bir gençtir. Babasını hiç tanımıyordur. Ama babasından kalan bir beysbol serüveni vardır. Baek Ho'nun hayatı boyunca ailem dediği tek kişi Ham Yi Seul ve ailesi olmuştur. Öyleki Yi Seul'u bulduktan sonra annesini önemsememiş ona babasını dahi sormamıştır. Beysbol Yi Seul'un ailesindede bir gelenek gibi taşınırken Baek Ho'da babasından kalan koleksiyonun etkisi ile beysbol oynamaya başlamış ve yeteneğini keşfetmiştir. Farklı kader çizgilerinde hayatında hep beysbol bir şekilde olmuştur ama Baek Ho her ihtimalde yılmamak için yaptığı hataları düşünüp düzeltmek için uğraşır. Yi Seul ile mutlu olmasının yolunun beysbol ile başarıdan geçtiğine inanır ve bütün hayallerine birden sıkıca tutunur dizi boyunca :)



Gelelim Yoo Seung Ho'ya ^^ Kendisi çocukluğunu dizi-film setlerinde geçirmiş tabiri caizse parkta kumla oynayacağına senaryolarla oynamıştır. Heart is.. ve Sad Love Story 'deki performansları çocuk oyuncu tarihi için önemli performanslardır bence. Çünkü Heart is.. 'de öylesine girmiştim hikayeye film bittikten sonra bile saatlerce 3 kız ağlamıştık. Ama bu dizide Seung Ho'nun performansında bir eksiklik vardı sanki. Master Of Study ' deki lise modundan çıkmıştı ama Desire of Flame'de yetişkin modulde değildi. 2011 'de 1 dizi , 1 film ve 1 seslendirme yapmış ve 2010'nun sonundada bir dizi çekmiş sanırım onların yorgunluğunu atıp role girmesi zor olmuş ^^ Ama olsun Seung Ho! Fighting!!




Ham Yi Seul


Ham Yi Seul çaktırmasada kırılgan bir yapıya sahiptir. Ortaokul sonunda Baek Ho'ya bir aşk mektubu yazsada havadan bile nem kapan bir şahıs olduğundan verememiş çocuğa trip çakıp durmuştur. Annem sen azıcık açık göz olsaydın bu çocukla lise bitmeden Jeni and Juno olurdun. Dizinin sonlarına doğru Yi Seul nekadar gerizekalı biri olduğunu anlıyor ama 15 bölüm Yi Seul yüzünden sinir krizine girebilirsiniz. Zira ota boka havaya suya bile trip atıyo bence T_T Çünkü Baek Ho defalarca aşkını dolaylı yolla anlatırken Yi Seul korkusundan inanmamak için çabalıyor.

Ahada bu şahsın kendisi Death Bell'de Si Yoon'umla karşılıklı oynama fırsatı bulmuştur. Kendisi size tanıdık geliyorsa muhtemelen Quen Seon Deok , The Iron Empress yada The Legend gibi yapımlarda izlemişsinizdir. Estetik yaptırmışmıdır bilmiyorum ama bir bayan olarak güzelliğine hayran kaldım. Düğme düğme gözlerini belertmeleri falan yaktı Baek Ho'cuğumuzu hasba :)




Kwon Jin-Won


Kwon Jin-Won talihsiz bir olay sonucu aktif beysbol oyunculuğunu bırakmış ama beysbola olan ilgisini koçluğa yöneltmiş başarılı bir adamdır. Aileden zengindir, uzundur, hoşgörülüdür. Hatta normal şartlarda hiçbir Koreli hatunun evlenmek için dakika düşünmeden evet diyeceği bir adamdır. Kendisi koçluk yaptığı lisede Ham Yi Seul adındaki kıza zamanla tutulmaya başlar. Yi Seul'ün en yakın dostu olan Baek Ho'dan korkmaktadır çünkü Yi Seul'un aşkını ve bağlılığını bilmektedir. Yi Seul koçla evleneceği zaman daha az pişmanlık duyacağını düşünür. Ama koç her seferinde Yi Seul'ün mutluluğunu kendi mutluluğundan önde tutar. Kendisi 14. bölümde beni ağlayarak zirilyon küçük atoma parçalamıştır.


Yandaki ferahlatıcı resim için Mianeyo :) Zira kendisinin hancinema.net te çok resmi yok. Efsanevi gülüşü bir bunda vardı kkk :) Neden Hallyu olmadığını anlayamadığım kişilerden bu adamceyz :) Her özellik mevcut ama menejeri işemi yaramıyor nedendir :) Sabırla bekliyorum yakında yeni bir filmi var hihih ^^



Song Chan-wook


Baek Ho ile beysbol takımında tanışmış sonrasında Baek Ho ile yakın arkadaş olarak hayatında kalmıştır. Beysbol konusunda çok yetenekli olmadığından bir ilk geleceğin spor kameramanı olmuştur. Sonraları Baek Ho'nun geleceği bilip yönlendirmesi ile kendisindeki yönetmen potansiyelini büyütüp ileriki geleceklerde sevdiği işi farklı mutluluk kombinasyonları ile yaşamıştır. Kendisinin Jin Jo adlı garsonla olan etkileşimi ve değişen gelecek kombinasyonlarında değişen bu ilişkisini çok sevdim. Dizide daha çok yer verilseydi daha mutlu olurdum diye düşünüyorum.

Kendisi çok yapımda yer almamış, ozaman yeni yapımlarda daha çok bu sampatik yüzü görme umudu ile el sallıyoruz ^^






Yoo Chae-Ri


Chaeri lise zamanında liseler arası kavgalara yol açacak güzellikte bir bayandır. Ama hiçbir gelecekte aradığını bulamamıştır. Bazen dolandırılmış batmış, bazen bir çocukla ortada kalmış, bazen amigoluktan ileri gidememiştir. Ama Chaeri'nin Jo Tae-Nam 'la hep beraber olması nedeniyle onu sevmesede tahammül gücü hep artmıştır. Dizi boyunca Tae-nam'ın boy mevzusunda Chaeri'nin çevirdiği geyikler mükkemeldi. Yılbaşı dileğine ''Tae Nam 3 cm uzasın '' yazdığında yerlere yatmıştım ^^ 

Ne demiş atalarımız ''Allah çirkin talihi versin'' kkk (: 







Joo Tae Nam


Dizi boyunca adam gibi adam olan, her gelecek ihtimalinde Caheri'nin yanında olmuş olan saf sadakat dürtüsünden yaratılmıl böyle bir adam sanırım hiçbir dizide yok! Gerçekten ajusiyi takdir ettim!! Boy ve yaş mevzularındaki cellanmelerini unutamam senin acuşşi! Filmografisine baktım yer aldığı 10 yapımı izlemişim kendisi 24 yapımda yer almış! Kendisine başarılar diliyorum kkk (:



Dizide çok romantik sahneler mevcut.. Lise anıları beni çok düşündürdü birde.. Lise yıllarını sadece kitap okuyarak geçirmiş biri olarak derinden incindim!! Bunu bana yapmamalıydınız!!








Dizinin öpüşme sahneleri çok güzel zamanlamaya sahipti birde.. Öpüşme sahneleri arasında en şirini buydu hihi ^^

Baek Ho'cuğum ve üssünün lunapark macerasınada dikat kihikik :)



Trailer 

4 yorum:

  1. Ben bu çocuğun sadece bi filmini izledim of dur adı neydi,hatırlayamadım da Kim Ha Neul vardı, gerilimli bi şey. Hee Blinddı galiba. Orda bi sevmiş ama bırakmıştım. Şimdi şu Heart is...e baktım da cesaret edersem izlicem, en baş listemde dursun.
    Yi Seul için yazdıklarına bakılırsa kız karakterin japon olandan farkı yok. Tam bir sinir harbi! Her bölüm daha ne yapacak çocuk kız! diye çıldırmıştım.

    Sanırım her zamanki gibi Kore versiyonda, Japon versiyonda hiç umrunda olmayacak karakterlerin derinliğine inip geçmişlerine vurmuşlar dramı :D Yani ben izleyeli baya oluyo ama hiç hatırlamıyorum öyle şeyler yalan olmasın yine de. Neyse sen izlediğinde bakarız artık yazarsan dosdfspfksdo

    Kızla çocuğun boy mevzusu aynen vardı Japonda da. Burda acuşşi olmuş galiba ama ossun.

    Bi gün ölümsüz olursam, fellik fellik dünya liselerini gezip şöyle lise anıları yaratıcam lan kendime :''')

    YanıtlaSil
  2. Japonyaya 34 beden gidip lise kıyafetleri ile tonla foto çektirmek istiyorum Burcu bende :)) Kız hakketen sinir harbi ben çocuk düğmesini verdiğinde nişanı taktıydım yanisi boşu boşuna uzattıda uzattı aa :) Şu lise anısı olayını ayrıntılı düşünelim l<ahsdfklşash :D

    YanıtlaSil
  3. Aaa ben japon versiyonunu izlemiştim şimd düşününce pek beğenmiştim zamanında Yamapi'cim de vardı pek hoştu. Demek bunun da Kore versiyonu geldi kesin zengnlikten ölüyolardır burda da adsdasda

    YanıtlaSil
  4. Astreacığım esas oğlan fukara :) Ama kızın evlendiği koç aileden zengin olarak lanse edilsede bi sonradan görmeliğini görmedim :) Arkadaşlarıda fakir hep sadece esas kızın ailevi durumu azıcık iyi :)

    YanıtlaSil