18 Ağustos 2012 Cumartesi

Soul- Hon (혼)



Wild Romance dizisini izlerken Dong-ah hanımın bütün karakterlerin önüne geçmesi sonucu kendini mercek altına almıştım. Sonra farkettim kendisinin diğer dizisi olan Soul'u Soulmate'i indirirken indirmişim. Lakin korku-gerilim dizisi olduğundan biraz kenarda kalmıştı. Bütünleme dönemine sınavım kalmayıp sadece tez derdim kaldığında kendisini izledim ama yazamadım :) Bugüne nasipmiş :)



Hon 2009 yapımı bir dizi. Aslında hikayesi kurgusu ve olaylar çok kötü değil ama animasyonla çok güzel olabilecek bazı kısımlar çok komik olmuş, tadı kaliteyi bozmuş demeden geçemeyeceğim. 2006 yılında Dexter serisinin piyasaya farklı bir bakış açısı kazandırması ile Soul gibi dizilerinde ekmek yediği kötüye kötülükle cevap verme ritüeline uyum sağladı. Hon giriş gelişme ve sonuç dilimlerinde irdelendiğinde senaryosundaki birkaç boşlukla ortalama ve iyi arasındaki küçük başarı diliminde kalıyor.

Özetle spoiler vermeden konuya girersek; Yoon Ha-na küçükken yaşadığı travmanın etkisi ile sürekli aynı rüyayı gören bir lise öğrencisidir. İkizi olan Doo-na ile annesi ile beraber yaşamaktadır. Birgün Ha-na okulda okulun gözde kızlarından birine zorbalık eden gençleri görür. Bu gençler etrafındaki birçok kişiyede çeşitli biçimlerde zorbalık etmektedirler. Ha-na durumun vehametinin farkında değildir. Spor dersinde zorbalık edilen genç kızın hüzün dolu intiharı tam Ha-na'nın gözü önünde gerçekleşir ve intiharın sebebini bilen Ha-na ile intihar eden kızın ruhu etkileşime geçmeye başlar. Ha-na bu olay sonrası intikam almak isteyen ruhların dünya ile iletişim kurduğu bir beden haline gelir.Bu süreç çerçevesinde kanunlar ile işini halledemeyen bir profesör Ha-na'nın bu sözüm ona yeteneğini keşfeder ve hipnoz gibi yöntemlerle Ha-na'yı kullanmaya başlar.


Yoon Hana - Lim JoEun 



Bu dizi Lim Jo-Eun'un ilk başrolu. Wild Romance izledikten sonra iki karakter arasındaki dağlar kadar farklılığı düşünüp biraz olur mu olmaz mu çatışmasına girmiştim. Dong-ah nekadar korkusuz cesur ve açıksözlü bir tipse Ha-na okadar içine kapanık korkak bir tip. O yüzden Jo-Eun'un oyunculuk yeteneğini keşfetmek adına önemli bir anektodlar zincirine kavuşacaktım.. JoEun Kore drama sektöründe çok ekmek yiyecek fiziğe sahip değil. Ama ben oyunculuğuna kefil oldum neredeyse :) Benim için ikinci Choi Kang Hee vakası oldu. Sanat filmlerinde falan görelim bu kızı. Dizi boyunca pörtletmeye müsait gözleri ile beni benden aldı.^_^

Shin Ryoo- Lee Seojin


Shin-Ryo ajussi bir üniversitede suç bilimleri ve suçlu hakkında dersler veren kitaplar yazmış bir adamdır. Ama geçmişinde yer alan trajik hadiseler sonucu peşinde koştugu bir davada hayal kırıklığı yaşar. Kanunlarla çözemediği bu olayı düşünürken Ha-na ile karşılaşır ve şeytan kanına girer. Bir süre sonra yanlış olduğunu bile bile Ha-na 'yı kullanma yoluna gider.

Jeon Si Wo - Park Geonil



Ha-na'yı intihar olayından sonra yalnız bırakmayan okul arkadaşı Si-wo bir polisiye hayranıdır. En başta bu çocukta psikopat çıkacak desemde Ha-na'yı sonuna kadar koruyan kollayan kişi oldu. Dizi boyunca romantik sahneleri garanti altına almış bir yapısı vardı. Açıkcası hala başrol kapmaması şaşırtıcı. Çok yetenekli diyemicem ama K-drama sektörünün istediği özel güzelliğe sahip birisi. Son yıllarda birkaç dizide konuk oyuncu ve yan rollerde bulunmuş. Ama daha çok görelim isterim tabiki..


Yoon Doona - Park Ji-yeon



Jiyeonu sevmiyorum açıkcası tam sempati duyacakken birde T-ara ayrılık haberleri sonrası Hwayoung la alakalı vidolarda gözündeki o şeytani bakışı görünce sevesimde gelmiyor açıkcası :) Jiyeon iyi bir korku-gerilim oyuncusu çünkü içindeki şeytanı harekete geçirebiliyor :) Death Bell ile yine bu yeteneğini kanıtlamıştı ^_^ 


Dizi için izleyin öneririm diyorum. Fakat bazı boşluklardanda bahsetmek lazım. Dizi başında Ha-na'nın ilk gördüğü rüyayı sonuca bağlamıyorlar. Mesela o rüyada bazı karakterleri yanlış aksettirip dizi boyunca daha farklı anlatıyorlar. Sanırım senarist son bölümlere doğru olayın seyrine dalıp geçmişi unutmuş.. 



Son olarak şunu paylaşmadan geçmeyeyim..Casper mode on :)


Birdahaki yazılarda görüşmek dileğiyle ^_^ Adres değişikliği v diğer sorunlar için özür diler ve sevgilerimi sunarım..


2 yorum:

  1. Ben de geçen gün ilk bölümünü izledim ama kaldım orda. Klişeler gelecek diye beklemeye aldım daha doğrusu. Öneririm demişsin madem izleyeyim o zaman :)
    Wild Romance'te bu kızı sevmiştim en çok herkes gibi, güzel bence. Sesinin rengi de çok karizmatik hem :)

    YanıtlaSil
  2. Çok vasat değil :) Ama birkaç bölüm içinde sarmazsa zevklerimiz uymuyorda olabilir :) Yinede dene derim ^^

    YanıtlaSil