26 Ağustos 2012 Pazar

I Do I Do (아이두 아이두)



Bugün işlerimi erken bitirdim ve gece boyunca yetecek kadar tatlı tedarik ederek geciktirdim dizi yazılarımı yazmaya karar verdim. İzleyeli 2 hafta oldu ama etkisi hala üzerimde olduğundan  '' I Do I Do'' ile başlamak istedim bu sefer.

Bir diziye başlamadan evvel ilk olarak afişleriyle bir fikir oluşur kafamda. I Do I Do 'nun afişleri gördüğümde Wooow demiştim açıkcası. Dizideki modern dokunuşları, kadın baskın yaşamı anlatan pırıl pırıl afişler geziyordu ortada! Eğleneceğim güzel bir dizi beklediğimi ve umduğumu bulduğumuda belirtmek isterim.

Dizi ayakkabı tasarımcısı ve üst düzey yönetici olan Hwang Ji-An'ın babasının 70. yıldönümünden , defilede çıkan bir aksaklık sonucu bir yerlere yetişme çabası ile başlıyor. Lanet Seul trafiği yüzünden taksi yerine koşmayı tercih eden Ji-an bu sırada bir motorlu gence çarpıyor. Motorlu gencin tamir talebini defileye yetişmek koşulu ile kabul eden Ji-an büyük bir krizi atlatırken bütün hayatını değiştirecek o adamla karşılaşmış oluyor.


Spoiler vermişsin diye çemkirmeyin :) Ama birkaç şey eklememede izin verin ama :) Dizi konusu itibariyle moda ile iç içeydi. Ve gerçekten kombinlere hayran kalarak izledim diziyi. Hwang Ji An'ın ruh haline göre giyim tarzında yaşanan değişmeler çok hoştu. Dikkatle izlerseniz sizde benim gibi Ji-an'ın simli ojelerine hayran kalabilirsiniz :) Hatta bir blogda şu yazıyı buldum belki ilginizi çeker; FACE It Sparkly Nail Polishes


Biraz karakterlerden bahsetmek gerekir diye düşünüyorum :)





Hwang Ji-an (Kim Sun Ah)



Kim Sam Soon'da sürekli kilolarından yakınan bu dünya tatlısı kadına şişko diyenin gözü çıksın. Sam Soon esnasında belki bu halinden 4-5 kilo fazladır. Bu rol için kilo vermiş olabilir vermesede olurmuş :) Ji-An hanım 15 yılını bir ayakkabı firması için vermiş işini sağlığından mutluluğundan önce tutmuş bir üst düzey yönetici ve dizaynır'dır. Kore'deki evlenme yaşı ortalamasından çok uzaklarda görücü buluşmalarından kaçmaya fırsat arayan bir tiptir. Kendisi bir bebeğe annelik edemeyecek ilk insandır en yakın arkadaşının gözünde. Ama bir çocuk sahibi olmak için son ve tek şansı elindeyken çok sevdiği işi ve tatmadığı duygular arasında kalır. 

Son dönem Kore dizilerinde hamile kalan tüm bayanlardan şu cümleyi duyuyoruz '' Hamileyim diye zoraki evlilik yapacak değilim''. Sanırım Kore Senarist birliği yıllık kullanılacak cümleler belirleyip üyelerine dağıtıyor herhalde. Az evvel A Gentilmen's Dignity'i bitirdim ordada böyle bir cümle vardı :/  

Karakter hakkında uyarım baştan aşağı süzün, gözlemleyin. Yılın ses getiren kombinleri, ojeleri bu hatunda. Zaten oyunculuğa lafımız olmaz haşa!

Not: Dizi boyunca Ji-an'ın içinden çıkmadığı adeta çölde buz dolu olimpik bir havuzmuşcasına gözlerimi bayram ettiren, ağızmızın suyu ile odalarımızda doğal gölet oluşturan o ayakkabı odasını yazmadan yazıyı yazanı dövmeli millet! O odayı dekore eden kişi, yada değerli prodüksiyon siz yakından görenler dokunanlar nekaadaaanda şanlı olduğunuzu biliyormusunuz ha! Ha! Mariba!


Park Tae Kang ( Lee Jang Woo)

Açıkcası posterlerde göründüğü gibi bulamadım beyefendiyi. Dizinin ilk bölümlerinde sanki role içi ısınmamış gibiydi. Biraz daha ilerledikçe ilerleme kaydettiğini düşünüyorum. Açıkcası yolun başında, ama devam etmeli. Glory Jane ile ilk büyük rolünü almış ve aşk üçgeninde kızı kaybeden oğlanı oynamış ( diziyi izlemedim sadece casttan bunu çıkardım). I Do I Do ilk başrolu olmuş ve büyük bir üstadla oynamış :) Umarım bu dizi kendisine şans getirir ve daha sık başrol alarak oyunculuğunu geliştirir.Dizide en çok güldüğüm kısımlardan biri Tae-kang'ın cv'siydi. beyonce@hoymail.com hehehehe 

Kısacası uzatmıyorum. İki karakter üzerine yoğunlaşmış prodüksiyonu ile harika bir diziydi. Belki konu çok ahım şahım farklı değil ama dizi zaman kaybı sayılmamalı. 
Sırf size katacağı estetik bakış açısı için bile izlemeniz taraftarıyım kısacası. Senin olurun yetmez diyene cadımızın I Do I Do Kritiği; http://bez-cadilari.blogspot.com/2012/07/i-do-i-do-hani-yapabilirdin.htmlI Do I Do: Hani Yapabilirdin?
 Birdahaki dizi yazımızda görüşmek üzere^^ Kanda!



4 yorum:

  1. Aslında bu dizinin konusunu ve fragmanını beğenmemiştim fakat afişleri ve oyuncuları yani Başrolü beğenmiştim fakat bu diziyi erteledim bu yorumların için ve zaten çok büyük bir moda düşkünü- olduğumdan seyredeceğim..Eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Umarım beğenirsin Irmak ^_^

    YanıtlaSil
  3. Aplası Jang Woo masum sadece Karşısındaki Sun Ah ablasının etkisinden çıkamamış bir türlü, yoksa çok daha etkili mimiklere sahip biridir kendisi. Eğitimini bizzat veriyorum :P İlerde çok canlar yakacak ahanda buraya imzamı atıyorum ^^

    Bu ayakkabılar yönünden tatmin olmayan tek kişi olarakta tarihe geçtim zannımca kendimle gurur duydum saygılar (:

    YanıtlaSil
  4. Kıskıs :) Evet gelecek vaadediyor ama Hallyu dalgasından uzaklaşsın bence :)

    Ayakkabıları sen sevmediysen prodüksiyon toplasın bana getirsin kıskıs :)

    YanıtlaSil