31 Temmuz 2012 Salı

Ergen Menopozlar: Bir Etiket İsyanı

Uzun süredir ne yazsam diye düşünürken blogun çizgilerinden çıkıp bu blogu takip edenlerede eleştiri getirecek bir yazı yazmak istedim...

Birkaç aydır özellikle twitter'da süregelen tartışmalar var hepinizin bildiği gibi. Konuya hakim ve olayların ortasında biri olarak birkaç kişinin kıvılcımı tutuşturup yangını izlediği bu ortam hakkında artık konuşma gereği duydum. Çünkü yapılan birçok eleştiri empatiden yoksun, ince düşünce ve hoşgörüden uzak.

Ergen menopozlar bizim bu mevzulara kattığımız mizah anlayışını oluşturan bir grup etiketidir. Yani siz bukadar etiket ve taraf meraklısı olunca bizede taraf olmak kaldı çünkü yerli-yersiz ve aleni tartışmalar arasında bizim eğlenmek için devam yolumuz bu etiket altındaki konuşmalarımızdır.



1-Öncelikli mevzu oppa/oppacı kavramlarına bakış açıları.


Korecanlar, korefanları, koreseverler, çekikseverler her ne diyorsanız onlar arası ilk bölünmeye yol açan mevzu bir kitlenin bir kitleyi oppacı ergen diye etiketleyerek buzluğa kaldırmak istemesidir. Tamam, Kore kültürünü sadece 6 dilim baklavalı adamlar sayan kişileri bende sevmiyorum ama kalkıp her güzele güzel diyene oppacıdır ergendir ''Yetişkin ergen'' dir gibi yaftalar vurmak hiçbir kitaba sığmaz. Zira sizin oppacı ergen, kocaman ergen diye yaftaladığınız birçok ablanızın blogundan görerek izlediniz birçok filmi, diziyi. Belkide en sevdiğiniz grubun albümlerini onun blogundan indirdiniz..Belkide Kore dalgasına girmenize onlar ön ayak oldu ha?

2-Bir diğer mevzu; Fan grupları


Fan grupları konusunun en büyük hadisesi bir grubun diğerinden kendini üstün tutması. Az çok müzikle alakalı biri olarak şunu söylemek istiyorum; kişisel beğeniler ortaya döküldüğünde kimin neyi sevdiği konusunda tartışma yersizdir. Bu bakımdan ele alalım yani Super Junior sevenle BigBang seven Wonder Girls'le 2ne1 seven arasında bir ayrım yapmak Türk'le Kore'li hatta müslümanla hristıyan arası ayrım yapmakla aynıdır.
Dürüstçe dile getirmek gerekirse Türkiye'deki Bigbang bir kısmının bağıra bağıra Suju'ya ve onu sevenlere hakaret etmesi bu ortamı en çok bu hale getiren durumlardan biri oldu. BigBang'i çok severim, yetenekli başarılı elemanlar Super Junior'ıda çok severim ama kalkıp birbirine bok atan 2 taraf görmek istemiyorum.

3-Fan olmalar / olmamalar


Reelde hiç görmediğimiz dokunmadığımız adamlara duyduğumuz ilgi günlük sıkıntılardan dertler kurtulmak için hayal dünyamızın bize açtığı bir kapıdır. Yani sırf birine fan diye aşağıladığınız o kişi bütün gün ev kirasını, yediği yemeğin parasını kazanmak için kıçından ter akıtıyorken siz bilgisayarınızın başından bütün gün klimalı odanızdan onu eleştirmeyi kendinize hak bulamazsınız. Nasıl onlar sizi eleştirmediyse sizde lütfen bu eleştiri ortamından kafanızı soğuk gerçekler ortamına sokunuz.

4-Followlar/Unfollowlar


 ''Followunla yaşamıyorumki unfollowunla öleyim'' güzel kardeşim.. Unfollowda, block da twitterın kullanıcılara sunduğu bedava bir hizmet,engelle bitsin. Şu ramazan günü kişilerin orucuna kadar dil uzatmak size yakışıyor mu? Artı lütfen sizi unfollow etmiş kişilerin hesabını yapmayın. Çünkü ona ayırdığınız iki dakikayı başka bir dilden bir kelime öğrenmeye ayırsanız insanlığınıza dahada insanlık katarsınız (bknz: Bir dil bir insan iki dil iki insan).Yani demem şu; #takipedenitakipederim #korecankorecanıtakipeder #temizlikzamanikimunfollowetmis gör gibi hastagler ve takipçi edinmek yada unfollow edeni görmek için kullandığınız birçok aplikasyon sizin ruh sağlınızı etkilemekte ve sağlıklı düşünmenizi engellemektedir. Lütfen bunu görün ve saçma sapan hadiselerin muhsasebesini tutmayın.






Yani özetle yukarıda bahsettiğim şahısların bir grubu sevdiğini düşünmüyor açıkcası bunla hava atmayı sevdiklerini ve farklı görünmek için bu tip bir aidiyet duygusuna sığındıklarını düşünüyorum. Artı aynı mevzuları bütün gün hatta bir ay boyunca hergün konuşanlar size temcit pilavı deyimi ile bıkkınlıklarımı iletiyorumda.Sadece eğlenenler insanlar olarak eleştirinize cevabım budur. Tartışmak isterseniz bana nasıl ulaşacağınızı biliyorsunuz..

Yine bu mevzular hakkında İçten-chan'ın anime severler hakkında yazdığı yazıyıda okumanızı tavsiye ederim çünkü burdada aynı kutuplaşmadan ve etiketlemelerden bahsediliyor. Buyrun: Siz Aslında Anime Sevmiyorsunuz..

Bugünlük yazacaklarım bukadar..Umarım bu konu karşılıklı olarak daha fazla uzatılmaz ve hepimiz yolumuza bakmaya devam ederiz..

47 yorum:

  1. Bu da ne böyle cıkcıkcıkcık İnsan yazıyorsa şöyle kökten sağlam bir çemkirme yazmaz mıydı?

    Güzel varsayımlar iyi bir iç dökme olmuş bu yazı. Gün gelir bende boşalırım belki ama şimdilik unfollaw sen çok yaşa (:

    YanıtlaSil
  2. Bu toplara girecek kadar bile vakti bulamayan ben tesadüf sonucu bloğundaki yazıyı okudum. Bir süredir ben de bu atışmalardan rahatsızım ama bundan da kaçılamıyor:( Taraf olmak zorundayız gibi bir ayrıştırılma bir enerji var etrafta.

    ilk defa aklı başında işin özü bir yazı okudum tebrikler.

    YanıtlaSil
  3. @tarih84 teşekkürler ^^ özümüzü anlayanlar mutlu ediyorlar beni.

    @ohyoonjoo ben çemkirince aşırı kırıcı oluyorum biliyorsun..gençleri depresyona sokmayayım bir abla olarak dedim ^^

    YanıtlaSil
  4. Vay be içimden geçenlerin hepsini yazmışsın. Hatta bu yazı geç bile kalmış. Sevmediği kadın oyuncu oynuyor diye hayatta o diziyi izlemem diye ortalıkta dolanıp sonra izleyip çok beğenen, şarkılarını günlerce paylaşan insanlar tanıyorum. Sonra da bu yazıdaki gibi başkalarını kırıp eziyorlar bu insanlar.

    Bu yaştan sonra bazılarına göre ben de ergen olmuşum napalım :D Kader, kısmet :D

    Yazı için ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
  5. Reelde hiç görmediğimiz dokunmadığımız adamlara duyduğumuz ilgi günlük sıkıntılardan dertler kurtulmak için hayal dünyamızın bize açtığı bir kapıdır.


    Yazının özeti budur benim için :) Altına imzamı atarım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Demet bir tanesin biliyorsun di mi...!!!
    Ancak senden bu kadar sakin dilde yazılan, bu kadar objektif bir yazı beklenirdi :)

    Sen ne kendine VIP dersin ne de ELF, sen beni biraz tanırsın ben seni biraz tanırım.
    Bu olayların tamamen dışında kalmak için çok uğraşıyorum ama bir kere arada kaldım ve bu son olsun istiyorum.

    2.madde beni çok üzüyor.Ben sevdiğim grubun daha fazla sevilmesini isterken onu gereğinden fazla yüceltenlenler insanların gruptan nefret etmelerine neden oluyor.Tamam sevdiğim grubu överim, desteklerim hatta ondan iyisi yok derim ama bunları onu başka bir grupla hele de tarzı tamamen farklı olan bir grupla karşılaştırıp, ötekini yererek yapmam.Bu bana ters.İkisinin farklı olduğunu kabul edip onları karşılaştırmak saçma geliyor.Yersiz bir yarış.
    Bitsin istiyorum herkes kendi işine baksın.

    Dediğin gibi ''birkaç kişinin kıvılcımı tutuşturup yangını izlediği bir ortam'' oldu artık.Hepimiz kuzu kuzu geçinirken birden savaş yerine döndürdüler.Huzur kalmadı.


    Vee kesinlikle ben de ''aynı mevzuları bütün gün hatta bir ay boyunca hergün konuşanlar size temcit pilavı deyimi ile bıkkınlıklarımı iletiyorum''
    Bir iki tamam da...Eee artık affedersiniz böğ geldi.

    Yazıda eksik var fazla yok.Tamamen seninle aynı fikirdeyim.Olayların ortasında olmasam da izlemekten yoruldum.Ve geriliyorum.
    Herkes yoluna baksa da artık durulsa ortalık ^^ Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  7. @EsKAYMAK asıl ergen alenen bir kişinin dedikosunu yapıp zaten görüyor diyenler canım benim.. çok basit formüller silersin beğenmiyorsan kimse kimsenin kara kaşına kara gözüne hayran değil.. şuan ergenlerin eylemlerini görüyorum zaten hareket halindeler..

    @La Fea İşe psikolojik açıdan bir tanım getireyim dedim.. Hahah ^^

    YanıtlaSil
  8. Demet'cim çok güzel ifade etmişsin teşekkürler. Herşeyden önce karşımızdakine saygı duysak aklen, fikren hepimizin farklılıklar guruhunda olduğunu idrak etsek bunu dile getirmeye bile gerek kalmıyacak ama gel gör ki şu an bunu ifade etmek ihtiyaç oldu. Aynı şekilde saçmasapan iççatışmalarında bir sonuna gelsek negzel olur.. #ergenmenopozlar Çok hoş bir tag bununla anılıcaz bundan sonra demekki ^_^

    YanıtlaSil
  9. Demet'cim çok güzel ifade etmişsin teşekkürler. Herşeyden önce karşımızdakine saygı duysak aklen, fikren hepimizin farklılıklar guruhunda olduğunu idrak etsek bunu dile getirmeye bile gerek kalmıyacak ama gel gör ki şu an bunu ifade etmek ihtiyaç oldu. Aynı şekilde saçmasapan iççatışmalarında bir sonuna gelsek negzel olur.. #ergenmenopozlar Çok hoş bir tag bununla anılıcaz bundan sonra demekki ^_^

    YanıtlaSil
  10. @Gkcn Senin gibi V.i.p leri çok seviyorum biliyorsun.. Bu yazımda bile alınacak kıvılcımı bulup ateşlenenler var şuan.. Eski yakınlar ne uzaklar şimdi :(

    YanıtlaSil
  11. @dogudenizi evet etiketse mevzu etiket.. bizimle direk konuşanıda az çünkü adam akıllı cevap veren ağzı laf yapabilen mantıklı insanlar olduğumuzdan laf çarpıtma yolundalar.. ^^

    YanıtlaSil
  12. Menopozluergen hareketinin bir üyesi olarak...
    Dediklerinin her kelimesine katılıyorum.
    1.Twitter kimsenin kişiliğinin tamamını yansıtmaz. Orası üzerinden karakter analizi yapıp, kendini yüceltenler ciddi bir hataya düşmüş demektir. Ben twitter vb. mecraları sanal kimliğimle, tamamen geyiğine kullanıyorum ve evden çıktığım anda benim için bitiyor. Orada yaptığımın geyik olduğunu anlamayanları da ultra gerizekalı buluyorum açıkçası. Yani yüzbinler hatta milyonlarca takipçisi olan bir ünlüye okuyup anlayacağını umarak "Türkçe" tweetler attığımızı düşünmek? Bunu ciddi amaçlarla yaptığımıza inanmak? Hiç mi espri anlayışınız yok lan? Bunu tamamen kendi aramızda geyik olarak yaptığımızı anlamıyor musunuz?
    Ciddi yaptım diyelim, hayransam ben hayranım, çok afedersin de sana giren çıkan ne? İstersem konserine gider sahneye çamaşır atarım, sanane?
    2.Sevdiğiniz grup sizi kaliteli yapmaz. Çok eskiden ben de "Rock dinliyorum baba, farklıyım" tribindeydim ama yaşım küçüktü yani, bu yaşta komik oluyor. Açıkçası üstünlük çabası içinde olanların kişisel hayatlarında pek bir şey başaramadıkları için böyle olduklarını düşünüyorum, yoksa neden ihtiyaç duyar ki insan.

    Mevzu hakkında pek konuşmadım bugüne dek, kafama uymayanla boş yere takışmamak için listemden çıkardım. Bu da konu hakkında son diyeceğim olur umarım. Ben geyiğime devam ederim, kuduran kudursun:P

    YanıtlaSil
  13. @kimbapsushi bende dediğin gibi alakayı kestim ama bazen bu yetmiyor.. mevzu bahis insanlar olaylar sadece bir kişi yüzündenmiş gibi içselleştirip dramatize etme yoluna giriyorlar.. dediğim gibi genel olarak yazdığım bi eleştiri bizim açımızdan yazdım.. ve şakamla gerçeğimi ayıramayanlar dediğim gibi listelerden çıkarsınlar beni ^^

    YanıtlaSil
  14. yazdıklarına kelimesi kelimesine katılıyorum.. ben bu muhabbetlere dahil olmadım, açıkçası tuttum kendimi ama görmek bile sinirlerimi yeterince bozdu.. ve bu yüzden "artık ne O'yum ne de Bu.. sadece müzik dinlemeyi seven herhangi biriyim" dedim.. çünkü gerçekten bıktırdılar.. bazılarına göre BB dinlemek seni elit yapıyor, Suju dinlemekse ezik.. iki grubu seven ben ne oluyorum bu durumda bilmiyorum :D

    iki grubun da farklı tarzlarda müzikler yaptığını göremiyor bazıları.. madem müzikten bu kadar anlıyorsunuz bunun da ayırdına varırsınız çok rahat.. Suju'yu seven kasları için seviyormuş.. bak bak ne kadar emin bir de.. benim en sevdiğim eleman Kyuhyun mesela, hani kas abi?? onlara göre adamların seslerini sevemezsin yok öyle bişey.. öff neyse zaten söylenecek her şeyi sen çok güzel anlatmışsın, benim çok da fazla konuşmama gerek yok..

    teşekkür ederim bu yazı için.. böyle bir şeye ihtiyaç vardı gerçekten de..

    YanıtlaSil
  15. @şizo-mizo başarıyı salt güzelliğe bağlamak çok aptalca zaten.. sadece ekran karşısında durmuyorlar neticede.. ^__^

    YanıtlaSil
  16. ''birkaç kişinin kıvılcımı tutuşturup yangını izlediği'' ahanda özet cümle kuzum :D dibine kadar haklısın ve dibine kadar katılıyorum. normal hayatım zaten karışık yorucu bunaltıcı birde twitterda bunları görmek hiçte hoş olmuyor. ben sanal alemi zaten geyiğine ve kafa dağıtmak için kullanıyorum.eh sanırım buda benim hakkım bütün gün o kadar yorulup bunaldığıma göre :D yalnız cidden bazılarının eline ne geçiyor milleti birbirine düşürerek onu merak ediyorum ben :D elf vip vs vs bunların hepsi bir isim abi. ne yani sen grubu savundun diye grup seni alıp göklere mi çıkarak. saçmalıyın daniskasi resmen. hem kimbapın dediği gibi geyik yapıyoruz abi biz burda. kimbapın dediği gibide hadi cidden yaptım diyelim sanane lan? :D neyse bu kadar yeterli sanırım :D sen anladın beni demetim :D son olarak senin için 'ne gada da farklı bi o gada da tatlı' diyor ve gidiyorum :D

    YanıtlaSil
  17. @Buse ne gada sevecen o gadada haklı diyorum sana kuzum ^__^

    YanıtlaSil
  18. "Yani sırf birine fan diye aşağıladığınız o kişi bütün gün ev kirasını, yediği yemeğin parasını kazanmak için kıçından ter akıtıyorken siz bilgisayarınızın başından bütün gün klimalı odanızdan onu eleştirmeyi kendinize hak bulamazsınız."

    Doğru söze ne denir,
    Başkalarının düşünceleri ile uğraşmak için önce onları bilmek gerekir değil mi? Örneğin facebook taki hikayelerle dalga geçebilmeniz için onları okumanız gerekir, ya da oradaki fan gruplarının yaptığı yorumlarla, eklediği fotoğraflarla vb öncelikle bunun için çok ama çok boş vaktiniz olması gerekir.
    Bu eleştiride bulunan insanların çok vakti varmış demekki tek tek oppacı ergen dedikleri insanların nelerle uğraştıklarını bilip, okuyup, takip edip, eleştiriyorlar. Bunları okuyup takip edebilmeniz için böle işlerle uğraşmayı sevmeniz gerekir dikkatinizi çekerim. Bu noktada asıl eleştirdikleri şeyleri okumaktan zevk alan bu insanlar eleştirdikleri kişi olmuyorlar mı? Bir döngünün içinde olduklarını fark edebilme kapasitesi dilerim.

    Sevgiler saygılar
    Ellerinize sağlık der giderim :D

    YanıtlaSil
  19. @Astrea farklı bir açısı ile aklıma şunu getirdin '' dişimize göre eleştiri lazım'' yani beni eleştirecek adamın kültürel ve sosyal açıdan beni aşmış olması lazım değil mi? bu kısımda devreye biz ablaları giriyoruz :)

    YanıtlaSil
  20. Menopozlu ergenler hareketinin bir üyesi ve baş kahramanlarından biri olarak böyle bir yazı hazırladığın için teşekkür ederim...Çok tarafsız ve doğru şekilde yazılmış ama anlayana....
    Bugüne kadar konu hakkında hiç konuşmadım ve konuşmamda bu benim tercih ettiğim yaşam biçimi kimseyi zerre kadar ilgilendirmez...
    Twitter ve benzeri sanal ortamlarda yazılan sözleri ciddiye almak o insanlara sadece gülüyorum...
    Sanal ortam benim için bir kaçış gerçek dünyadan uzaklaşma yöntemi biraz olsun sorunlarımdan uzaklaşmak rahatlamak istiyorum bunu yaparkende kimseye hesap vermek zorunda olduğumu düşünmüyorum....

    Oppacı vb benzeri laflarla kişileri aşağıladıklarını sanmak onların ezikliği ve hadsizliği ve bilgisizliği...
    Eğer yaptıklarımız ve yazdıklarım için Oppacı Ergen,Sapık Ergen,Yaşı geçmiş ergen,bilmem ne yaş üstü ergen olacaksam sorun değil sonuçta o şahısların hiç biri ne benim ne başkasının hayatında varlar herşey pc ekranı kapanana kadar....O anda hepsi biter bunun farkında olmaları lazım...Karşısındaki sözde eleştiyor ayağına aşağılamak,küçük görmek,kendini çok önemli sanmak,cidden komik ne içtilerse bizede versinlerde havamızı bulalım...
    Misal benim twitter üzerinden yazdığım şeyleri ciddiye alan kişinin aklına şaşar onada acırım.Benim "sabah akşam" ünlünün birine yazmam bu lafa bile hala gülüyorum sabah akşam benim hesabımla neden bu kadar meşguller istersem 24 saat yazarım kimene zorlamı takip ettiriyoruz istemezsen çeker gidersin...Arkamdan laf söylemek haddinemi düştü...Hayır birde benim ciddi yazdığımı adamın okuyacağını düşündüğümü hatta koreli oğlara askıntı olan sonunda çocuğu kapan kızlara özendiğimi düşünmeleri..........Yaşamayın oğlum siz atın kendizi bir yerden ben mi safım siz mi bilemedim...Farkındamısınız bilmem ama yazdıklarımda ne zaman ciddiyet gördünüz bu kadar salak düşünecek bir insanmıyım ben beni ne kadar tanıyorsunuz nasıl yaşarım neler yaparım biliyormusunuz...Hayır diyelim ciddi yazdım ee bundan SİZE ne siz kimsiniz...Hangi hakla hangi sıfatla beni yargılayabileceğinizi düşünüyorsunuz....Bunları yaparken sizi ciddiye alacağımı mı düşündünüz acaba....Üzgünüm ama bunun için karşımdakine değer veriyor olmam gerek...İstediğimi yazar istediğimi çizerim bunun için hesap vermem herkes kendi iç hesabına baksın....
    Ben kıçımı yayarak tüm gün pc başında oturmuyorum kim oppacı kim değil diye facebook sayfalarında araştırma yapmıyorum...O kadar boş vaktim yok,çalışıp hayatımı kazanmam gerek bu tür işlere vaktim olsa bende Kore bazında kim otorite onu araştırırdım...Kaldıki bende Kore hayranlığı başladığında çoğunuz haritada yerini bilmiyordunuz....3-4 dizi izleyip ...1-2 Kpop grubu dinleyerek kimseye laf sokamazsınız haddiniz değil....
    Ve benim hayranlığım ilgim sevgim size göre oppacılığım hiç kimseyi ilgilendirmez ben böyle mutluysam birilerinede halt etmek düşer bu kadar basit...
    Fan grupları olayına hiç girmek istemiyorum ama o da ayrı bir komedi dinlediği grup üzerinden kendini üstün görmek bak bak neremle gülsem bilemedim..Herkesin zevki farklıyken bu neyin üstünlüğü acaba bir grup sizin için en iyi olabilir ama bu sadece sizin içindir sürekli gerekli gereksiz yüceltmek neden...Ben sevdiğimi göklere çıkarmıyorum sevmediğimide aşağılamıyorum sadece müziğimi dinliyorum.Bu tür tartışmalarda asla girmem.Ayrıca sevmiyorsan bu kadar arıştırmak üstüne kurgular yazmak neden dinleme kardeşim zorlamı ben dinlemem de dilimede dolamam bitti...
    Benim için sevdiğim şeyler esaatır onlara vakit ayırmak varken neden sevmediklerimle vakit öldüreyim o kadar çok boş vaktim yok malesef....
    Son olarakta evet size göre Oppacıysam bununla gurur duyarım.Ben utanacak çekinecek bir şey yapmadım yapmıyorumda ergen kafa güzeldir...Hayat hergün bana eziyet ederken kapının ardından gelen fısıltıları duymayacak kadar sağırım....
    Demet eline sağlık....
    Bende biraz saçmaladım gece gece yorgun halde bu kadar çıktı :)))

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Her ne kadar bu yazıyı okuması gerekenler yazıyı okuduktan sonra okumamış gibi davranacak olsa da umarım msjı alması gereken kişi ya da kişiler bu yazının bilincine varabilir. Çoğumuzun söylemek istediği, söyleyip de anlatamadığı bu gerekli yazıyı yazdığın için Ellerine sağlık Demetcim :)

    YanıtlaSil
  23. Bu olayların bizzat içinde yer aldığım, laf atılanlardan biri olduğum, başkasını çekiştirmekten nefret ettiğim için gelip yorum olarak düşüncelerimi anlatmak istedim. İma ettiğiniz, kıvılcımı tutuşturup yangını izleyenlerden biri de benim herhalde. Ama biraz düşününce, öyle biri olsaydım söz hakkı tanınırdı en azından, değil mi? Ben hiçbirinizin gelip ne olduğunu sorduğunu hatırlamıyorum. Pardon, çoktan engellenmiştim. Sonra da yazdığımı direk RT eden Dicle'ye saldırdı. O konuyla ilgili açıklamamı da yapmıştım zaten. Şimdi, bana asıl başkalarını çekiştirmeyi açıklar mısın, Demet? Bunları illegal yollarla, ya da Twitter'ın ikiye ayrılan kısmıyla yaptığım konuşmalardan öğrenmedim. RT'ler açık açık bağırıyordu zaten. İnan yapacak daha önemli işlerim vardı. Sizlere göre; ergen hikayeleri okuyup klimalı evimin, en serin odasında yaşayarak ömrümü geçirmiyorum. Onlar sadece eğlenceli vakit geçirmek, hayatın gerçeklerinden biraz az olsun uzaklaşmak için yaptığım şeylerden biriydi. Tamam çoğu zaman internetteyim, sosyal ortamlarda aktif bir kulanıcıyım ama insanların ne yaşadığını kimse bilemez. Ben de sizlerin neler yaşadığınızı bilemem elbette. Ayrı mısınız, evli misiniz, mutlu musunuz, çocuklu musunuz?... Bu konuda da bir şeyler yazdığımı, ithamlarda bulunduğumu hatırlamıyorum. Çünkü bana ne?
    Bu oppa hikayeleri de ayrı bir tez konusu tabii. Her şey, ya da herkes Dicle yazısını yazdığı zaman açık vermedi aslında. Ondan önce sayfalardan birinde gördüğümüz bir paylaşımla başladı. 'Oppamın donu olayım hehehe' Bu cümleyi eğlenerek kullandığımda üstüne alan o kadar insan varmış ki! Hayretle baktım yazılanlara. Hiçbirini üstüme alınmadım önce, şöyle bir durup sorguladım. 'Bana demiyordur canımmm' diye düşündüm. Çünkü arkamızdan ağzını bozan insanlar bile bir zamanlar birlikte hikayeleri yerdiğimiz kısımdı. 'Berna hikaye okumuyor musun? Özet geçmiyorsun ne zamandır, Berna şu hikayeye bakar mısın, özetleyiverirsin bir ara' Ne oldu şimdi onlara?
    Ola ki sen de 'Oppa kelimesinin abartılı kullanımından nefret edenler' grubunun bir üyesi değil miydin? Ah, pardon o isim aslında başkaydı ama değiştirmiştik. O sayfanın adminlerinden biri de bendim Demet. Daha o zaman ergenlerle hayli dalga geçiyorduk biz. Hayat ne kadar tuhaf değil mi? Biz de o gece aynısını yapmıştık; Osman, Emine ve ben. Ama bunları üstelerine alınacaklarını bilemedik.
    Ve bir şey daha. Yaşım 'Menopozlu Oppacı' diye tabir ettiğiniz insanlardan küçük, bu yüzden olabildiğince saygılı anlatmaya çalıştım düşüncelerimi. Lütfen sizler de bu sınırı aşmayın.
    Ufak bir not daha: Seni takip etmeyi bırakmadım çünkü bir geçmişimiz, konuşmuşluğumuz vardı. Ben bunları sanal ortam bile olsa bir çırpıda silen bir insan değilim. Ama görünen o ki çok kolay oluyormuş bunlar.

    YanıtlaSil
  24. Açıkcası yazın suya sabuna dokunmadan söylemek istediklerimizi söylemiş, yorumlara baktımda bana söylenecek bir şey kalmamış. Özellikle sosyal medya üzerinde bir kendini yüceltme her şeyi ben bilirim havası yüzünden insanların bu ayrımlara düştüğünü düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  25. ellerine sağlık çok güzel bir yazı olmuş...heleki büyük mavi kısmındaki tespitin çok iyi:)

    YanıtlaSil
  26. @Berna olaya tamamen farklı bir alandan bakıyorsun.. Ben o ergenlerin dahil olduğu hiçbir grupta Shin Min Baharanta yada dalga mevzusu içinde eğlendiğimiz gruptan herhangi bir kişiyi gördüğümüzü hatırlamıyorum.. Artı bu kişilerin ciddiyetle değil eğlenmek amaçlı yağtığını hepimizin bunu yer yer yaptığını anlatmaya çalışıyorken kalkıp yaptığın ithamlar ve gereksiz tahrikler yersiz. Ben Emine'yi tanımıyorum. Dicle ile hiç muhabbetim yok.. Ama Dicle'nin yazısı ile benimkini bir karşılaştır ve adaletli tarafsız bak lütfen.. Bunca zaman yazdıklarına ses etmedim ama artık bundan başka birşey konuşamaz hale gelmen endişe verici. Gerçekten senle yada bir başkasıyla uğraşmak maksadıyla yazmadım bu yazıyı, sadece olayları bu derece kötüleştiren tutumdan bahsettim.. Benim yanlışım yok demiyorum elbetteki insanlara empati kurmakta zorlanıyorum bazen ama burda eleştirinin bir cümlesini alıp allayıp gülleyip üzerimden yazımı ve arkadaşlarımı eleştirmen çok saçma. Yani Emine'ye dediğim gibi benim ne senle ne bi başkasıyla bi sorunum yok, benim anlatmaya çalıştığım şey bambaşka birşey.. Ama ne yazıkki beni bir cümlemle bir yazımla anlayacak kadar tanımıyorsun beni.. Konuşma konusuna gelince ben seni eleştiren birşeyler yazdığımı RT lediğimi düşünmüyorum ama senin beni ve arkadaşlarımı hedef alan yazılarınında farkındayım.. Sormadıysam dediğim gibi senle hiçbir alakam yada işim olmadığındandır.. Şimdi burdan hangi kelimeyi çekersen çek dediğimi anlamaya gayret etmiyorsaN konuşmanın hiç mi hiç manası yok

    YanıtlaSil
  27. @Hitokiri Aykut bu yorumu okadar güzel bir uslupla yapmışsınki ardından bunu sende şu gün şurda yaptın desen sesim çıkmazdı.. Anlatmaya çalıştıklarımı farklı örneklendirmelerle anlatırken insanlar bazı cümle öbekleri üzerinden beni aşağılama yoluna gideceğini bilmiyordum.. Gerçi bilsem suya sabuna dokunasım yok ^_^

    YanıtlaSil
  28. @seidou teşekkürler ^_^

    @ShiNn_Min yorumlar arası sana cevabım kaynamış gibi mianeyo :)) Öncelikle bu konudaki empati kurmama vesile olduğun için sana teşekkür ederim bir yıl öncesine kadar bu konuda böyle konuşmaz yazmazdım belki ama sen bana bu yazıyı yazdıracak hissiyatı sağladın.. seni tanımadan eleştirenler senin karakterini bilmeyenler için diyecek bişey yok ama dediğim gibi ben sana yapılanla artık susmama kararı almıştım.. şimdi diyorumki iyiki yaptım.. kore dizilerinde öğrencilere zorbalık eden öğrencilerin arasında kalmış gibi hissetmiyorum artık.. senin konuşma tarzını, sinirlenişlerini atarlarını hatta küfürlerini bile anlayacak az miktarda dostundan biriyimdir umarım ^^

    YanıtlaSil
  29. Ciddi ciddi oturup bu adamlara yazdığımız bütün o cümlelerin gerçek olduğunu düşünenler var ya :) Helal olsun ne diyem^^ söylediğin şey ne kadar doğru.. Hepimiz hayatın getirdiklerinden sıkıldığımız için belki de hayal dünyamızda biraz olsun rahatlamaya çalışıyoruz. Bunu ciddiye alıp bizi yargılayan insanlara gülüyorum...
    Bir de şu grup tartışmaları var ki insanı çileden çıkartan, gruplardan soğutan... Ben bunu her seferinde söylüyorum hayranı olduğum tek bir grup var, diğerlerini sadece dinliyor ve beğeniyorum. Hiç kimse sırf bir grubun hayranı diye diğer insanlardan üstün olamaz. Bunu böyle gören insanların akıl sağlığından şüphe etmek gerekir. Aslında bu yaşananların bazılarından dolayı kendimi şanslı hissediyorum. Böylece bazı insanların gerçek yüzünü görmüş oldum.. Neyse...
    Bir de şu hikaye konuları var.. O hikayeleri ben de okuyorum. Şu an hala takip ettiğim 3 tane hikaye var ama onları okurken gerçekten eğleniyorum ve ne olacağını merak ediyorum. Eminim herkes oturup sevdiği grup hakkında ya da izlediği dizi hakkında 1-2 fanfiction okumuştur değil mi? Zamanında o hikayelere ben de gönderme yapmıştım ama sonradan bu yaptığım hoş bir şey olmadığını fark ettim. İnsanların hayalleri ne beni ne de hiç kimseyi ilgilendirmez. Sonuçta onlar hayal...
    Neyse çok da cümlelerimi toparlayamadım sanırım... Kısacası ellerine sağlık duygularımıza düşüncelerimize tercüman olmuşsun :)

    YanıtlaSil
  30. @hayalmiyim diyecek söz kalmadı kuzum denmeyecek bir ton şey dediler çünkü.. :(

    YanıtlaSil
  31. ahhh uleyyynnn demetimm ben yokken ortalığın tozunu dumanına katmışsın bebemmm.. bulokunuzu ailecek takip ediyoruz biz sizi çok seviyoruzzzz demet hanımmmmm :)) şimdi sizi gidi oppacı menepoz ergenler siziiii.. hem oppacısınız hem ergensiniz hemde menepozsunuz :)) yani bir dünyada illenebilecek tüm suçları işlemişsiniz bide üstüne üstlük kalkıp böyle bi post yazıyosun.. *aryabaşınıikiyanasallar* cıkcıkcık... abi ben gerçekten artık çok gülüyorum bu olgun arkadaşlarımıza çünkü o kadar olgunlar ki eğlence ile gerçeği birbirine karıştırdığımızı düşünebilecek olgunluğa erişmişler o kadar yani.. bunların kökeni fazıl say'a dayanıyo diyim ben size.. valla bak... ellerine kollarına barnaklarına gözlerine beyin hücrelerine sağlık ... emeğine sağlık bebem...

    YanıtlaSil
  32. @Arya deliliğinin hakkını veriyorsun valla sağolasın seninde yerin hazır saflarımızda cemaat genişlesin askdhfakjsdhf :)

    YanıtlaSil
  33. @Arya deliliğinin hakkını veriyorsun valla sağolasın seninde yerin hazır saflarımızda cemaat genişlesin askdhfakjsdhf :)

    YanıtlaSil
  34. Biz de sayfalarda öyle insanlar görmedik zaten, Demet. Eğlendiğimiz kesim, yaşı başı küçük, oppaları sadece dış görünüşe göre sahiplenen bir taraftı. Hangisi sese, yeteneğe bakıyordu Allah aşkına? Bunlarla dalga geçiyorduk, yaz aylarının gelmesini dört gözle bekliyorduk hatta, unuttun mu? Ama şimdi kendilerini o kesimle bir tutan grubun avukatlığını yapıyorsun. En başında, kimse onlara 'sizler de böylesiniz!' demedi. 'Oppacı kelimesinden bıktık' gibi cümleler dile getirmeye başladılar. Yani ilk laf söyleyenler onlar olmuştu. Biraz düşün şimdi, savunduğunuz 'Herkes istediğini yapar, size ne?' mantığını ilk çürütenin de onlar olduğunu anlayacaksın. Kim ortada bir durum yokken, 'Aha olgun oppacı seni!' demeye başlar sence?

    Ayrıca arkandan konuşmayıp direk yazdığımız için Emine'ye de bana da 'Sizlerle aramda bir sorun yok' dedin. Peki derdin kiminle? Aslında şu durumda bizim tam tersini söylememiz gerekiyor. Bu olaylarda en başından beri ismi geçen kişi zaten benim. Hani 'fişekleyici' olarak. Asıl benim seninle bir derdim yokken birden bire oklarının hedefi oluveriyorum. Gerçekten ilginç.

    YanıtlaSil
  35. @Berna Ben o saldırdığımız kesimle bir tutmamanız gereken kesim arasındaki farkın farkındayım. Artı o günlerde ki bu sadece geçen yıl yazları beklemek çoğul oluyor seni hiç hatırlamıyorum ben senle tanışalı 3 ay gibi bir zaman dilimi var. ( Olayları hatırlıyorsun evet ama ben seni o dönemden hatırlamıyorum)

    İkincisi; bir arkadaşla oturup Shin Min'i çekiştirdiniz. Ben onu savununcada beni yerdiniz. Yermediğini söyleyemezsin ben bu yazıyı yazmadan evvel birilerine ''Eskiden beraber ergenleri eleştirdiğimiz kişiler'' diyerek beni hedef gösterdin göstermedim diyemezsin. Artı eleştirebilirdin dozunda yapsaydın okey. Ama abartmadığını sende savuna bilirmisin? Son bir aydır hergün oppacı oppacı geyikleri sıkıyor beni. Sıktı.. Bunu dile getirdim.. Haddinden fazla eleştiri eleştirinin suyunu çıkarmak ters teper teptide..

    Şimdi hala yayından bana klima geyiği çeviriyorken bile ben yapmadım etmedim siz başlattınız geyiklerine girme lütfen. Senin gibi şeker birini kötü göstermişiz birde ne kötü insanlarız biz.

    Bir diğer mevzu, sen twitter açana ve bu hikaye geyiklerini çevirene kadar bu kavgalar yoktu. Geldin ve alevledin. Kıvılcımı tek çıkarmadın ama sende içindesin.. Evet senaryolar arasında sapıkça şeyler var ama güzel senaryo yazanlarıda okka altına almak iyi değil. Bir diğer mevzuda kendisini tanımam bu olaylara kadar tanımıyordumda (takipleştiğim biri olmuş olsada) Dicle isimli şahsın yazısında bahsettiği bir gruba hakaret edip kendi fan olduğu grubu özel gösterme olayı şimdi sen başlatmadım de hadi Dicle yapmadımı peki? Kimsenin etlisine sütlüsüne karışmayan biz bu topluluk birgün oturduk ve Berna gibi şirin bi kız var çekemiyoruz hadi onu kötü gösterelim dedik ve yaptık. Öyle mi?

    YanıtlaSil
  36. @Adsız Sen yazında kendinden bahsettiğin gibi boğazı düz elleri hızlı bi kız olsan bir çırpıda yoruma adınıda iliştirirdin.. Berna'nın beni birileriyle tanıştırdığını hatırlamıyorum artı o grupların kurucusuda adminleride bendim Berna o gruba alındıysa bana sorulmuştur ve öyle görmüştür.. Ki son gizli gruba 1 yıl geçtikten sonra yani kapanmadan 1 ay evvel girmiştir Berna. Size 2 kitlenin ayrımında olmanız için yazdım bu yazıyı bu yazı Oppacı diye etiketlediğiniz ''Eğlenmek için '' faaliyetlerde bulunan kişiler için yazılmış. yorumunda kendinle çeliştiğin ve ad vermediğin için kaale alamıyorum seni, açıkcası şüphelendiğim biri bile yok. Berna'nın herhangi bir kankası olabilirsin.

    Ben onlarla hala dalga geçerim. Kalkıp Kets kızları ile burda bahsi geçen kişileri aynı kefeye koyamazsınız koydurtmuyorum burda bundan bahsediyorum.

    YanıtlaSil
  37. uuu beybi naptın sen yaa :)) ne var ne yok kim ne yazmış az bakayım diye aşağılara bir indim ama yorumların hepsini okuyana kadar canım çıktı :) herkes dolmuş bu konularda :) ellerine sağlık demetcan pek güzel olmuş çok güzel olmuş :D bu arada yazıyı okuduktan kaç gün sonra yorum yaptığım içinde affet beni :)

    YanıtlaSil
  38. @CİNNET Sağol beybi önemli değil nezaman yorum yaptığın ^_^

    YanıtlaSil
  39. Hmmm.. Kaç gündür twitterda bu atışmalara bakıyorum... olayların içinde olmasam da ister istemez bu durum beni de gerdi, üstüme alındığımdan değil de hoş sohbetlerin yerine imalı sözlerin alması huzurumu kaçırmadı desem yalan olur, sonuçta görmezden gelemiyorsun^^

    Şimdiki sözlerim ile olaya tarafsız bakışımı anlatmaya çalışıyorum ama böyle söylesem de yanlış anlaşılıp bir tarafa çekilir diye de korkmuyor değilim hani^^

    Şu ana kadar okuduğum yorumlarda gözlemlediğim, tavırlarından -tweetlerinden- rahatsız olunan kişiler üzerinden değil de daha çok onun olduğu fan grubu üzerinden gidilmesi. (Bu arada sen böyle yapıyorsun demiyorum birkaç blog yazısı daha okudum bununla ilgili oralardan gözlemlediğim şeyler bunlar)

    Umarım bu gerginlik çabuk biter^^

    Bu arada burada yazılanların taraf olmaktan çok duruma açıklık getirme olduğu için yorumumu burada yaptım, diğer yazılar çok ağır ve rahatsız vericiydi katıldığım noktalar olsa bile ister istemez yazım dili nedeniyle ürküttü beni.

    YanıtlaSil
  40. @selocann haklısın gerçekten ama uslubu sert olan yazılara adsız yorumlar eleştiriler gelmedi ama benim yazım üzerinden çok pis geyikler dönüyor hala.

    Taraf olmak olmamak bu bizimde istemediğimiz husus neden taraf olalım kimsenin umrunda olmasın ne düşündüğümüz Selocan.. Senin tartışmalara girmediğinin farkındayım bu gerginlik ortamında taş değiliz bizde bizle alaya giriştiklerinde yazıyoruz sabrımız peygamber olmadığımızın kanıtı.. Seni ve bazı kişileride rahatsız ediyor olabiliriz kişisel eleştirim bu bu konuda sanada mahcubum:( LAkin söylemezsek bu gereksiz ve alttan alta süren adsız gerginlik devam edecekti şimdi birkaçı ile muhabbeti kestik azalarak biteceğine emin olabilirsin ozaman yine geyik eğlence ortamına geri döneceğiz ^__^

    YanıtlaSil
  41. Şimdi ismim birden fazla geçtiği için yorum yazmak zorunda hissettim kendimi. Öncelikle ben bu yazıyı gönderen bloggerı tanımadığımı söylemek istiyorum. Tanımak tabii iddialı bir cümle oldu. Twitter'dan dahi takipleşmemiştik seninle Demet. Hakkımda hiçbir şey bilmediğin gibi blogumdaki yazıyı yazmamın sebebini de çok iyi bilmediğini fark ettim. Tartışmalar başladıktan sonra ismini duydum ve birkaç gün sonra bu yazıyı öğrendim.

    Olaya açıklık getirmek istemiyorum artık her şey açıklayıpm düzeltmek istediğimde yanlış anlaşılıp hedef olduğum için bu işten tamamen vazgeçtim. Sadece şunu belirtmem gerek şahsım tarafından bu yazının altına yorum yazan hiçbir arkadaşa "hakaret, kırıcı söz" söylenmemiştir. Hatta bu insanlar beni birer birer unfollow ettiklerinde de hatamı tam olarak anlayamamıştım. Sanırım tek sorunum iki hayran grubunun da belirli kesimleri hakkında rahatsız olduğum davranışları belirtmekti. Benim yaptığım Retweet Berna'ya aitti ve o tweetin de çok farklı bir geçmişi vardı. Daha sonra üstüme çok gelindiği için niye bilmem o yazıyı yazdım. Aslında yazmak zorunda değildim. Sonuçta herkes birbirini isim vermeden eleştirip arkasından blog yazısı yazabiliyordu pekala. Ben yine de o Retweeti yaparken ilgili arkadaşları kast etmediğimi tekrar tekrar defalarca açıklamak zorunda kaldım. Hatta yetmedi DM aracılığıyla yapılan sitemlere bile sabırla cevap verdim. "Menopozlu ergenler" adı verilen topluluğun üyeleri (bu ismi de veren biz değildik bir de ondan eminim) tek tek benim listemde olup da yazdıklarını takip ettiğim insanlardı. Yaptığım şeylerde üstlerine alınacak ne gibi bir olay şu an hala bilmiyorum. Ama açıklama yaptığım blog yazısından sonra bile bir sürü kişiden unfollow etme şeklinde tepki görünce, olayı kendi haline bırakıp bu konuda yorum yapmama kararı aldım. Her nasıl olduysa ben sorunumujzu hallettiğimizi düşünmüşüm. Ardından bir tanesi yüzyüze görüşüp çok sevdiğim, diğeri hayatımda karşılaşmadığım sen olmak üzere iki arkadaş beni ve diğer arkadaşları hedef alan bu blog yazılarını yazdınız. Ama şunu asla anlamadığınızı düşünüyorum. Ne Twitter'da karşıma dikildiğinizde ne de Blogspot ortamında, sözü geçen kişiler siz değildiniz. Olayın şu an geldiğini noktayı söyleyip bitireceğim.

    Aslında ortada ne korunacak ne de tartışılacak bir kitle vardı. "Oppacı" terimi fazlasıyla büyütüldü. İlgisi olmayanlar tarafından şişirildi ve bu terimi sanki ilk kullanan bizmişiz gibi olay bizim üstümüze yıkılarak, iki hayran grubunun atışması olmaktan da çıkarıldı. Sizin gözünüzde biz klimalı odamızdan sizi rahatça eleştiren insanlar olduk. Halbuki herkesin hayatı kendine zordur. Kimseyi tanımadan ne de güzel çıkarımda bulunmuşsunuz. Ben ne Shin'in hayatına ne de diğerlerinin, asla bir yorum getirmedim. Sabaha kadar oppasıyla konuşuyor da demedim. Üstünüze alındığınız terim "menopozlu ergenler"e dönüştüğü zaman da iş çığrından çıktı. Şu an biz gün boyu bilgisayar başında oturan dalgacı insanlarız. İki hayran grubunu karıştırdığımız gibi ortalığı da karıştırdık. Suçu olmayanlarla alay ettik. Duyarsız ve hayatını zorluklarla geçiren insanların tek eğlencelerini ağzımıza sakız ettik. Hatta öyle ki OhYoonJoo bizi "Allahın belası VIPler" olarak nitelendirdi blogunda. Bizim yüzümüzden insanlar Bigbang'ten soğudu. Vay be ne biçim insanmışız diyorum.

    Not: Hal böyle olunca; ben de aslında gayet arkadaş gördüğüm, fakat olayla alakası olmadığı halde bana karşı cephe alan insanları takip listesinden çıkartmak zorunda kaldım. Dedim ki şunu bir kere de ben yapayım. Yargısız infaz dedikleri şeyi.

    YanıtlaSil
  42. @Chihiro Merhabalar öncelikle. Böyle tanışmak istemezdim kimseyle sende farkındasın birbirimizi tanımıyoruz.. Diğerleriyle bir sorunun konuşman vs gibi durumlar olmuş olabilir ama ben gerçekten ne yazdıklarından ne rtlerinden haberdarım senin. Dolayısıyla yazdığım yazının senle hiç alakası yok başkalarıyla olan tartışmalarını bilemem.

    Hatta şimdi profiline baktım bloguna yani ilk defa görüyorum, twitterını bulamadım,ben burda biraz ilgi çekecek şekilde olayı anlatmaya çalışırken azıcık bam teline dokunarak yazdım. Oppacı denilen ciddi kesimi bende sevmiyorum/ ama artık eleştirmiyorumda. Nasıl Justin Bieber dinleyene birşey demiyorsak bunlarda benim için öyle. Ama laf ''Olgun Ergenler'' gibi bir öbekle bize yollandı bunun farkındasınız. Hatta bu lafı ilk çıkaran bir erkekti ve kızlar o delikanlı sustuktan sonra başladı. ''MEnopoz Ergenler'' bizim sizin bakış açınızdan kendimize getirdiğimiz bir özeleştiri bir evladiyelik eğlenme tanımıdır. Menopoz Ergeni siz çıkarmadınız elbette ama onun dışında içinde ergen geçen zirilyon tanımlama yapıldı bize.

    Dediğim gibi seni tanımıyorum, gerçekten yazdıklarından falanda haberim yok. Diğerleriyle olan ilşkini bilemem.

    Meramımı anlamanı umuyorum..

    YanıtlaSil
  43. @Chihiro + Klima misalini büyütmekte haklı olabilirsiniz. Ama sizden daha kötü şartlarda yaşayan insanlar olabileceğimizi vurgulamak için yaptım bunu.

    YanıtlaSil
  44. @chihiro Tanışıp muhabbet ettik mi bilmiyorum ama yazı yazıldığında öncesinde ya da sonrasında kimsenin senden bahsetmediğini düşünüyorum. Çünkü bizim konuşmamıza vesile olan kişi 'Çok Masum' arkadaşınız Puff hazretleridir. Eğer peş peşe onun her hangi bir tweetini RT ettiysen ben unfollow etmişimdir. Belkide takip etmediğin/m birisin ama ben önüme gelen herkese bunu yaptım. Gereksiz insanları hayatıma zorla sokmaya kimsenin hakkı yok.

    Ayrıca sen cidden neden bu kadar alındın? Blogumda tam olarak "Allahın belası bir kaç Vip soğuttu Bigbang'ten beni dinleyemiyorum bile adamları ^^ " diye cümle kurmuşum ve emin ol ki bu cümlenin hiçbir harfinde sen yoksun ;)

    Benim hatam orada açık saçık Pufgiller diye belirtmemem olabilir ama bloguma çamur bulaşsın istemedim (:

    Demet kusura bakma burayı batırdım ama neyse :D

    Bu yorumu sadece neden bu kadar alındığını anlamak için yazdığımı ayrıca belirtmek istedim

    YanıtlaSil
  45. @Oh Yoon Joo neyse canım çok seviyesiz bir hal aldı bu durum..Ağır küfürler içeren mesajlarda gelmeye başladı aşdslflaksjdg

    YanıtlaSil
  46. Üstüne alınmak isteyen alınabilir, bu kadar suya sabuna dokunmayan bir yazıdan bir kıl kapıp şurada o bunu dedi şu bunu dedi diye "oppatard" yorum yapabilen insanlar olduğuna göre burada yazılanların ne kadar da az olduğunu kabul etmek gerekiyor. Bence dökün içinizi de rahatlayın. Ne Demet'e suç atın ne de başkalarına, görünen köy kılavuz istemez. Kebanlıkta sınır yoktur.

    YanıtlaSil
  47. @Hitokiri Ne diyeyim Aykut karşılıklı içimizi döktük ^^

    YanıtlaSil