15 Mayıs 2012 Salı

Shut Up: Flower Boy Band ( 닥치고 꽃미남밴드 )


Bu diziyi Trailer çıktığı dakikadan itibaren kartopu misali büyüyen bir merakla bekliyordum değerli takipçilerim. Beklediğime değdi ve yılın favorileri arasında soktuğum ve defalarca açıp bakacağım bir Kore Dizim daha oldu :)




Dizi birçok klişe ile beraber birçok klişeyide aşan sahnelerle kafamda kocaman bir yer etti. Dizi boyunca sağ gösterip sol vurmak deyimini gerçek anlamda yaşatan ama işini hakkıyla kotarmış yeni yetme senaristimiz  Seo Yoon-Hee 'ye teşekkürler diyorum. Ve kendisini bir kenara not alıyorum :) Zira çok iyi kıvırdı yeni senaryolarınıda heyecanla bekliyorum ^^


Birçok insan diziyi izlerken 2 yakın arkadaşın aynı kızı sevmesi hadisesi üzerine yaşayacakları olayları anlatan bir dizi olduğunu sanmıştı sakın böyle sanıp başlamayın çünkü dumur ola ola ilerlersiniz benden demesi :)

Dizi trailerdan anlaşıldığı üzere hayatın sillesini yemiş ama müzik ve arkadaşlık kavramları ile hep beraber mutlu mesut takılan 6 gencin hikayesini anlatıyor. Gençlerin müzik aşkından ziyade beraber takılmalarından aldıkları hazzın dahada ön planda tutulduğu bu drama benim gibi birçok insanı napıyorum ben ya diyerek düşüncelere sevk edebilir takkesini önüne alıp düşünmesine neden olabilir. Burdan sonrasında azıcık spoiler veriyorum tadında olacak lakin istemem diyenler sonra okurlar diyorum..

Grup Byung Hee,Ji Hyuk, Hyun Su, Jang Do İl, Kim Ha Jin ve Kyong Jong'dan oluşuyor. Hepside aynı mahallede yaşayan aileleriyle ilişkileri çok sağlıklı olmayan gençler. Byung He çılgın grup lideri söz yazmak için bir ilham perisi aramaktadır. Gittikleri bir müzik pasajında ilham perisi bulduğunu düşünen Byung Hee bir gece sokakta müzik yapmak istiyorken ilham perisini görür. Fakat ilham perisinin yanındaki diğer çocuklar ve onların korumaları tarafından dövülürler ve aletlerine zarar gelir. Ertesi gün okulda başka okula transfer olduğunu öğrenen bu 6 genç transfer oldukları lisede ilham perisi ve onun etrafındaki birçok insanla mücadele etmek zorunda kalırlar..






Joo Byung Hee

Kendisi her nekadar ilk 2 bölümde başrol gibi lanse edilsede oyuncu listelerinde konuk oyuncu olarak geçerek  bizi şaşırtmalara devam etmektedir. Dizinin sağ gösterip sol vurması ilk bu Byung Hee'nin ölümü olayı ile başlıyor. Zira Byung He'deki garip çekim sizi kendinizden almak adına 2 bölüm bile yeterli. İlham perisinin peşinden koşmaları/garip utanma biçimleri/döverken yüzünün mimiklerinin hali vs.. Byung He 2 bölümde kalbi fetheden biri olarak bu diziye olan notumu belirleyen karakter oldu zira bu etkiyi kaldırmalarının zor olduğunu düşünmüştüm lakin 4. hatta 5. bölüme doğru neredeyse Byung Hee'yi ve bıraktığı etkiyi unuttum :)



Ama Lee Min Ki izlemek istediğim oyuncular arasında girdi..








Kwon Ji Hyuk

Bu adamın üzerimdeki etkisini anlatamam kimselere ben. :) Gülmeyi beceremeyen biri olmasına rağmen beni bukadar fethedebilmesi enteresan ama oldu bi kere :)  Ji Hyuk karakterini gerçekten çok sindirmişti. Yarım gülmeleri,endişesini ve hislerini saklamaya çalıştığı zamanlar, Byung Hee'den ve acı duyduğu şeylerden bahsettiği zamanlar ve daha nicesi. Bu karakteri oynayacak en yetenekli adam Seong Joon du gerçekten. 
Salaş giyim tarzı,umursamaz tavırları, kimseye ikram etmediği lolipopu ve açmadığı telefonu  ile beni dertler deryasına sandal olarak salmıştır kendisi.. Herşey biyana bu oyunculuğa ne desem az :)




Karakterden bahsedelim; Ji Hyuk'un annesi zengin bir adamla evlenip onu tek bırakmıştır. Ji Hyuk'un grup arkadaşları ve müziğinden başka birşeyi yoktur. Byung Hee ona en yakın insanken ölümü sonrası Ji Hyuk çok sarsılmış lakin onun hayallerini gerçekleştirmek için tekrar ayaga kalkmıştır. Grubun birden parlaması ile istemediği bir şöhret dalaveresi içinde istemediği bir yaşam tarzına sürüklenirken arkadaşları ve grubu için herşeyinden vazgeçer. Arkadaşlarının şöhreti hazmedemesi,Byung Hee'nin ilham perisine aşık olması ile onu suçlamaları sonucu Ji Hyuk gruptaki herkesin gelecek planları hakkında bir kritik yapar. Sonuç olarak grup elemanları beraber olarak mutlu olduklarını bazıları ise müzik yapmak istemediklerini anlarlar. Bence Kore dizilerinin batırılan sonları arasında sokmamaktan büyük zevk aldığım , toz pembe herkesin star olmadığı samimiyetsiz bir son Ji Hyuk sayesinde olmadı. İşte sırf son la bile dizi bir klişeyi daha yıkarak bize Kpop ve K-Magazin camiasının çarpık hallerini başarı ile yansıttı.












Lee Hyun So


Dizinin kilit elemanlarından biri olarak görev yaptı bu eleman. Kendisi Infinite grubundan L lakaplı şahısmış gördüğüm biri diye düşünüyordum hernekadar grubunu dinlemek konusunda başarıya ulaşamamış olsamda eleman gayet güzel bir ses mizaça ve rol yeteneğine sahip ^^


Dizide Ji Hyuk'un çocukluktan beri arkadaşı olan Hyun Su'nun Ji Hyuk ve Byung He'nin gitar çalmasına heves ederek Hallyu sevdasına düşüşünü anlatıyor bize. Zaman zaman hırsları varmış gibi görünsede grubu için ne çok çabaladığını çok kerelerde gösteriyor. Annesi ve babası taverna gibi bir yerde çalışan bu çocuk kızkardeşi için pervane oluyor birde ^^ Hyun So'nun sert bakışları bu dizideki altın bakışlar listesinde top ona girebilir. 






Hyun So'nun Ye Rim ile diyalogları çok güzeldi. Son bölümlerdeki randevu geyiğini ise çok tuttum hatta bir ara kesip bloga bu yazıya ekleyebilirim hehe ^^


Hyun So'nun diyaloglarıda felsefe tabanlı düşünürücü nitelikteydi.














Seo Kyong Joon


Yaeee bu çocuk tam bir domuz tavşan tiplemesi gibiydi.. Bir şirinlik abidesi gibi sergilenmeli ya bu ^^ Dayak atarken bile şirinlikten kaçınmıyordu yani.. Başta elemanları tanıtan saesenglerin dediği gibi tam bir Busan erkeğiydi kendisi..İyi yemek yapan iyi dövüşen ticaret adamıydı..Birde dost kavgalarında hep bi durun abi dinleyelim diyerek benim içimdeki uzlaşmacı hatuna göz kırpıp durdu. Başka rollerde başka şekillerde görmek istiyorum seni Busan'lı..Ama o anneyle olmaz ondan kurtul ^^
















Jang Do İl


Bu şahıs bilardo sahibi baterist olarak karşımıza çıkıyor.Bundaki coolluk değme oppalarda yok arkadaş..Sakinliği,neredeyse hiç gülmeyişi ,hakkında çok az şeyin bilinmesi ve grupta herkes 2 li takılırken bu adamın hep yalnızlarda takılması.. Yalnız Do İl'in daha ilk bölümden halvet olacağı hatunu çaktım,çözdüm. Buda çok eğlenmeme neden oldu ^^ Yabancı falan sanmayın bu çocuğu bildiğin Koreli lakin babaannesi amerikalıymış sanırım yani 1/4 Amerikalı :) Bide öyle bir yazıyorumki Koreli değilde Türk gibi yabancı-yabancı değil vs slkdhfkjsadh :) 


Do Il'ciğim ben senin sahnede bageti kaybetmelerini yerim,prensim!! Hahaha ^^














Kim Ha-Jin


Bu eleman grupta beni en çok rahatsız eden elemandı. Bidliğin sinir otuydu lakin eleman rolü iyi kotardı. Çapkın Ha Jin'le aşık Ha Jin'i kızgın Ha Jinle çirkef Ha Jin'i çok ayırt edebildim. Çapkınlık yaptığı zamanlardada baya geyikti ikinci bir Barney gibiydi adeta ^^  Ama yinede dizide ondan daha çok sinir olduklarım olduğundan mazur gördüm.. ^^












Su-Ah


Olmadı hanım kızım. Hiç bir role giremedin. Ne canın yanarken,ne mutluyken samimiydin adeta ıspanakgibi rol yapıyorsun. Ben ilk rol deneyimlerinde nekadaaan hoşgörülü olsamda bi tahammül sınırım var yahu. Çık aradan kontak yapma..Hanım kızlara tanıtığım avantadan payını alamayacaksın!!












Diziye başlamadan evvel bir paket lolipop alırsanız olası aşermelere karşı daha temkinli adım atmış olursunuz dostlarım ^^




 Unutmadan eklemem gerekn videolardan biri Ey Candy'nin çıkış parçası;




Eye Candy'nin ikinci albümünden Wake Up




Ve akıllara zarar trailer;




Dizinin kayıt sahnelerinde mikrofu studyoyu ve sahneleri özlediğimi bir kenarada iliştirmek isterim. Gençliğim geldi aklıma :P


Dizi için yüksek derecede Kkot Mi Nam uyarısı yapıyorum lütfen hormonlarınızı kenara bırakıp izleyin malum bahar ayları gevşer gönül yayları diyorum ^^










14 yorum:

  1. filmi hiç sevmesem de yazını çok sevdim keyifle okudum :))

    YanıtlaSil
  2. Hahaha önyargıyla bakıyorsun bence sende seversin bu filmi :)

    YanıtlaSil
  3. Joo Byung Hee hakkındakini keşke spoiler olarak verseydin. İnsan o anki dumurluğu yaşamak istiyor xD Hani belki de bu filmi bu kadar sevmemin en büyük nedenlerinden biriydi o. -Spoiler-Çok sevilebilcek bir karakterin zönk diye ortadan kaldırılışı-Spoiler biter- Aklıma geldikçe tüylerim diken diken oluyor :D Kesinlikle mükemmel bir diziydi. Ben de herkese tavsiye ediyorum *-*

    YanıtlaSil
  4. Aslında spoilerı bilerek verdim çünkü diziyi bırakanların birçoğu Byung Hee'nin ölümünden sonra toparlamıcağını düşünerek izlememişler.. Ben bu sayede devam ettim bildiğimden şans verdim :)

    YanıtlaSil
  5. Allahalla orada bırakılır mı dizi. Nasıl toparlanmaz. Asıl olayı oydu sonuçta >_< Devam edin arkadaşlar bırakmayın!!! XD Son 3 bölümü azıcık seni de rahatsız etti mi? Böyle bi üzerime fil oturmuş gibiydi izlerken :/

    YanıtlaSil
  6. Genel duyum 2. bölümde sıkıldıkları konusunda :) Yoksa spoilerdan nefret ederim ^^ Son 3 bölümde baya endişelendim sonunu mahvedicekler diye..Ama salt toz pembe mutlu son yerine gerçekçi bir mutlu son bu diziye dahada bi yakıştı doğrusu ^^ Gerilerek izledim ama sonuç iyi :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık unni, çok hoş bir yazı olmuş. ^___^ İzlemek istedim diziyi. Yalnız tümünü okuyunca sonunu da öğrendim. Neyse :P :P :D

    YanıtlaSil
  8. @Harmony Halmeoni Byung Hee'nin ölümü dışında çok spoiler yok inan bana izlerken keyif alacaksın :)

    YanıtlaSil
  9. Bu dizinin senaristlerinde nefret ediyorum bibikimi öldürdüler...katilleeeerr T___T acım böyük nalet herifler bibikim harika bi tarz da yapmıştı bi de allam bayıldığım, ölüp bittiğim, salyalarımın aktığı karakterler top 10 sıralamamda ilk 5de bu oynadığı karakteri minki'min ama senaristler naaptı gitti bibikimi göz göre göre öldürdü. Y___Y
    Eleştiri olcak yazına biraz yorumum ama lskdnfslkd min ki öldükten sonra diziyi izlememdeki tek sebep L'di. Dizi tamamen klişelerden oluşmaydı sürükleyiciliği bi yerden sonra tıkanıyor ben kimi zaman atlayarak izledim mesela. Su ah ve Ha jin konusunda aynı fikirdeyiz :)
    Şeker konusunda da lsdnfdlsk benim de çok canım çektiydi.
    OST güzeldi wake up'ı çok beğenmiştim ben bir de min ki'nin ilk bölümün ilk sahnesinde çaldıkları şarkı :''''))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk izlediğim Kore dizisi olsaydı bende senin gibi isyan ederim sanırım :) Ama klişelere alışıp bıkınca falan :) Ama senaryonun genel hatları klişeden uzaktı.. Minki'nin ölmesi grubun kendi isteğiyle dağılması herkesin başka yol tutturması vs.. Klişe olsa hallyu olurlardı alayı :) Soundtracklerden Kim Ye-rim'in söylediği Circus, Wake Up ve Eye Candy'nin çıkış parçası var ^^ Ostleri dizi ruhuna uygundu ^^

      Sil
  10. gerçekten çok güzel yazmışsın :) eski lider yani Joo Byung Hee öldüğünde diziyi izlemeyi bırakmıştım. sonra onun olduğu bölümleri bir 10 kere izledim. gerçekten favori oyuncularım arasına aldım onu. sonra evet diziye devam etmek istediğime kanaat getirdim ve devam ettim. 6. bölümden sonra eski lideri çok aramaz oldum. gerçi hala özlüyordum ya nyse :D
    bu arada gerçekten karakterleri çok güzel anlatmışsın. sayfanı iyice bir gözden geçirmeye karar verdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler umarım beğenirsiniz^^

      Sil
  11. Bu dizinin devamı niteliğinde bir dizisi var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin devamı yok. Flower Boy Serisi belki devam eder ama Shut Flower Boy Band bitti.

      Sil