29 Mayıs 2012 Salı

不能說的秘密(Secret)-Sır ve Jay Chou









Malumunuz geçenlerde teknik geziye gittim. Yolda İnci'yle izleriz diye 2 anime bir film attım tablete. 26 Bölümlük Strawberry Panic!'i izlemeyi planlıyorduk hatta lakin ilk bölümü izlediğimizde benim Shouju yerine Shouju Ai türü bir anime indirdiğimi anladık ve olayı burda kapattık ^^ (Shouju: Kızlara hitap eden kız-erkek aşkını konu alan türler, Shouju Ai: İki kızın birbirine olan aşkını inceleyen türler) Anlıcanız  az daha köte geliyorduk kızlar birbirinin saçının tarıyo çok güzelsin falan diyo dedik ne oldu :) Gezinin ikinci akşamı anime sever bir beyle paylaştık bana yollayın dedi ahaha ^^



Neyse animeyi kapattık diğer Anime Kurenai'yı açtık ondada codec sorunu olmuşmuş ses var görüntü yok son çare olarak Taiwan yapımı Secret'ı açtık.İyikide açmışız çok güzel bir filmdi gelen geçen bize baktı bölmeyin diye çemkire çemkire izledik :)




Kısa bir özet geçmek gerekirse; Jay piyano çalmada yetenekli genç bir lise öğrencisidir. Yeteneklerini geliştirmek adına müzik eğitimi veren eski bir liseye kaydolur. Burada piyano çalarken Rain adında bir kızla tanışır. Kısa zamanda çok vakit geçirmeye ve beraber piyano aşklarını ölümsüzleştirmeye başlarlar. Bukadar söylüyorum çünkü bundan gayrı ne söylesem spoiler olur.



Filmin sonbahar tadında renk skalası kasvetli yapısının aksine çok eğlenceli sahneleri var. Hatta okadarki üşenmeyip sizin için kestip ve youtube kanalıma yükledim. Bundan sonra böyle sevdiklerimi unutmamak adına ekleyeceğim Youtube'dan arkadaş olmak için buraya tıklayabilirsiniz.



Gelelim Secret'tan sevdiğim iki sahneye :)

~1~


~2~



Filmin senaryosunu yazan yöneten ve başrolunu oynayan kişi Jay Chou. Geleneksel Taiwan ve Çin müziğini birleştirdiği güzel rap ve hiphop şarkıları var. Kendisine ikinci bir Wang Lee Hom vakasıda diyebilirsiniz çünkü hem piyano,hem çello,hem gitar,hem keman çalıyormuş kendisi. Çok filmi ve dizisi var hatta Hollywood görmüş kendisi :) Artı ülkesi Taiwan'da en zengin aktör&müzisyen olarak ünlüymüşte :)

Birkaç şarkısını paylaşayım indirmek isteyenler uğraşmalı Sony Müzik link sildirmede çok iyi :)

Jay Chou -My Territory 




Jay Chou -Tong Yi Zhong Diao Diao



Jay Chou-Ben CaO Gang Mu



Jay Chou-Dragon Rider



Bukadar video sonrası Mandarin'in kulağımı tırmalama seviyesinden çekilebilir seviyesine erişti. Hatta öğrensem mi diyorum dünyada en çok konuşulan dil neticede :)



15 Mayıs 2012 Salı

Çiçek Çocuk Dosyası; Kim bu Kkot Mi Nam?



Nezaman Jang Geun Seok'u bir Türk'e göstersek ''Kız lan bu'' yada en iyi ihtimalle '' Kız gibi lan bu '' tepkilerini azımsanmayacak kadar çok alıyoruz değil mi :) Kore dizilerinde kız gibi güzel erkeklere 꽃미넴-Kkot Mi Nam (Çiçek Çocuk) denildiğini duymuşsunuzdur. Benim bunu farketmem 꽃-Kkot (Çiçek) kelimesini Koreli dostlarımla oynadığım ekstra komik oyunda öğrenmemle oldu. Laf buraya gelmişken anlatmadan duramam. Geçen yıl Türkiye Tömer'de eğitim gören dostlarım küçük çaplı bir kurs veriyorlardı. Kursta öğrettikleri kelimelerle ilgili bir oyun oynatmışlardı. 꽃-Kkot diyorlarsa çiçek işareti yapıyorsun  (hani Koreli kızlar sevimli görünürken iki elini çenelerinin altında birleştirir ya işte öyle), yada çanta 가방 kibang  diyorlar çanta taşıyor gibi yapıyorsun. Neyse bizden çok bizi izleyen Koreliler gülmüştü ^^

Neyse çok dolandı laf aa ^^ Evet efenim gelelim şimdi dosyamızı neden açtığıma..Birçok dizide işlenen bu yeppuda konuyu işlemeden duramazdım ^^  Kim bu kallavi dosyayı açtıran diziler diceksiniz; You're Beautiful , Coffee Prince, Marry Stayed Out All Night, Flower Boy Ramyun Shop ve son olarakta yeni dizimiz Flower Boy Band.

Şüphesiz ki ortalamaya vurduğumuzda bu dizilerin en çok aranılan isminin Jangi'miz olduğu aşikar. Erkeksi kız modeli yapmak ta Jgs kadar sık kullanılan bir durum . Şimdi gelelim inceleyelim ^^





You're Beutiful 




İzlemeyen yoktur sanırım bu diziyi. Zira kendinisi birçoğumuz ''Kore dizilerinden birini önersene'' diyerek bu eyleme yeni başlayan tüm Beginner'lara tavsiye ettiğimiz dizilerden biridir. İtiraf etmek gerekirse ilk indirip şöyle bir baktığımda çok salakça bulmuş sonra internetim kesikken izleyip sevmiştim. Dışardan alakasız insanlara çok absürd gelebilir ama amaç güldük mü sorusunun cevabına evet vermemiz. 

You're Beautiful annesi ve babasını kaybettikten sonra rahibe olan kız ikiz ile rockstar olan erkek ikizin hayatını anlatıyor. Nasıl bi cümle olduysa anlamadım ahahaha sanki iki ayrı ikiz gibi durdu ^^ Neyse efenim ikizlerden Rockçı olan ikizin çok ünlü bir gruba seçilmişken kaza geçirmesi nedeniyle rahibe kız kardeşin birsüre onun yerini idare etmesi ile başlıyor. Hanım kızımız Baba Oğul Kutsal ruh güruhunda bırakın erkek eli değmesi erkek görmeden yaşamış yıllarca sonra birgün 3 süper yakışıklı,düşünceli,şirin erkekle aynı evde kalmaya başlıyor. Erkek olduğu düşünüldüğünden binbir utanç verici duruma düşüyor ^^  Azıcık Kore'ce öğrenenler anlarlar Go Mi Nam (Erkek ikizin adı ) Kkot Mi Nam'dan türetilmiştir. Burdaki Nam Nam-Ça'daki erkek manasına gelen Nam'dır. Go Mi Nyu (kız ikizin adı) Nyu da kız çocuk-kız manasına gelen Nyu'dur. Burda okunuşu Kkot a benzetmek için çok kullanılan Go soyadını kullanmışlardır. Nyu-Nam hadisesi bana bildiğin Ali-Aliye , Necmi-Necmiye Türklerin eski isim koyma ritüelini hatırlattı. 
Neyse Go Mi Nyu hanım kızımız grubun asisi Tae-Kyun'a aşık olurken evdeki diğer iki çiçek gibi çocuğuda kendine aşık eder ve olaylar gelişiiirde gelişiir 


Coffee Prince




Burda durum biraz daha farklıdır. Kızımız sorumluluk almayan annesi ve okutmak istediği kız kardeşine bakmak zorundadır ve bir bayan olarak istediği gibi çalışamamaktadır. Oda erkek kılığında yaşamaya başlar. ''Rüzgarın Kanatları'' ''Sungkyun Scandal'' gibi dizilerde çok sık rastladığımız hanım kızımızın atalarından öğrendiği memelerini bezle sarıp sündürme klişesine uyar. Mesale bizim atalarımızdan şöfor Nebahat abla şapkası ile saçını toplar memeler içinde göbekle kamufle yoluna giderdi.Ee bizim atalarımızda kız gibi erkek olmadığından erkeğe kesinkes benzemek şarttı. Ama Go Eun Chan için böyle bir şart yoktu. Memen olmasın sakala zaten gerek yok güruhu ile hanım kızımız işlere koyuluyordu. Birgün görücü usülü görüşmelerinden ''Gayim ben'' oyunu ile kaçmaya çalışan Han Kyul'la tanışması ile sonu serüven başlıyorolay  hanım kızımız oğlana, oğlanın hanım kızımıza aşık olması hanım kızımızın söylememesi ve Han Kyul'un ''Acaba ben gaymiyim'' diyerek taa psikologlara kadar gitmesine kadar sürüyordu. Coffee Prince'de en çok güldüğüm iki sahneden biri Han Kyul'un psikolog sahnesidir. Kkkot Mi Nam dosyasına Coffee Prince sokan Go Eun Chan ise bu dosyada ayrı bir yer edindiren ise Han Kyul'dur. Zira Han Kyul gayet erkeksi bir beden yapısına sahip sapına kadar delikanlı bir adamdır ^^ 





Maryy Stayed Out All Night



 3. dizimiz çırpı bacaklı şaşı kızımız Moon Geun Young ile vazgeçilmez çiçek çocuğumuz Jang Geun Seok'un başrollerini oynadığı ''Coffee Prince'' dizisindeki Japon Wafflecımızında yancı olduğu adeta bir anne çemkirmesi söylenmesi gibi ada sahip '' Marry Bütün Gece Dışarda''. Dizinin bin tane adı var afedersiniz ^^ Neyse dizi babası sürekli tefeciden borç olan üniversiteli edebiyat öğrencisi Marry'nin babası tarafından eski  yakın (+zengin) dostunun oğlu ile evlendirilmeye çalıştırılması sonucu Marry'nin yalancıktan evli olduğu yalanının uydurması üzerine kurulu. Burdada Marry'nin Kang Mu-Kyul'a çarptığı sahnede Mu-Kyul'un yüzünü adeta güneş doğar gibi kaldırması sonucu Marry'nin nutku tutulması ile ''Hongdaeli Çiçek Çocuk'' adını takması durumu var. İlerleyen bikaç sahnede Hongdaeli Çiçek Çocuk olarak ad geçirsede sonra adını kullanmayı bererebiliyor nitekim. Dizide çiftin giyimi, örgü örme,yemek pişirme gibi anaç sahneler ve kurulan aile teması çok hoşuma gitmişti. Her nekadar klişe olsada Kore'dede iki ters bi düz örülüyormuş horoşe varmış hacı dedim netekim ^^



Flower Boy Ramyun Shop 






Memurluk sınavlarına hazırlanırken boynuz yiyen depresif stajyer hocamız Eun Bi hanımın babasının ölmesi ile babasının evi Eun Bi'ye Ramyun dükkanını ise bir başkasına bırakması olayı üzerinde dönen dizimizde dükkanı ve Eun Bi'nin eşi olma vasfını miras alan Kang Hyeok efendi Ramyun dükkanını tekrar açarken bir strateji geliştiriyor. Yakışıklı ve aile üyesi olmaya aday olan çocukları işe alarak dükkan adını   ''꽃미남 라면가게'' (Kkot-mi-nam Ra-myeon-ga-ge) Çiçek Çocuk Ramyun Dükkanı yaparak  dükkan satışlarını artırmayı sağlıyor. Dizi güzel olsada diğer Kkot Mi Nam dizileri arasıda en son sırayı benim gözümde alarak yoluna devam ediyor ^^






Shut Up: Flower Boy Band






Son dizimiz Tvn'de yayınlanan Ramyun Shoptan sonraki dizi Flower Boy Band. Dizi diğer diziler arasından yıktığu klişeler ve gerçekçi uslubü ile ayrılıyor.Bu diziyi diğer dizilerden ayıran özelliklerden biride şüphesiz bir kızın etrafında dönmeyişidir.Diğer dizilerimizde konu kız üzerinde dönüyor hep. Hayatları yolunda gitmeyen,aileleri ile sorunlu, beraber müzik yapmaktan kavga etmekten zevk alan 6 çiçek gibi çocuğun hikayesini anlatan bu dizinin ayrıntılı yorumu için az evvel postaladığım şu yazıma göz atarbilirsiniz.








Yazıda gözlemlerimden çıkarımda bulundum Korece bilen okurlarımız varsa yanlış kısımları düzeltmem için çekinmesinler lütfen ^^ Bu dosyayı izlediğim diziler arasında en çok ''Çiçek Çocuk'' geçen dizilerden oluşturdum duydukça ekleyebilirim sanırım^^























Shut Up: Flower Boy Band ( 닥치고 꽃미남밴드 )


Bu diziyi Trailer çıktığı dakikadan itibaren kartopu misali büyüyen bir merakla bekliyordum değerli takipçilerim. Beklediğime değdi ve yılın favorileri arasında soktuğum ve defalarca açıp bakacağım bir Kore Dizim daha oldu :)




Dizi birçok klişe ile beraber birçok klişeyide aşan sahnelerle kafamda kocaman bir yer etti. Dizi boyunca sağ gösterip sol vurmak deyimini gerçek anlamda yaşatan ama işini hakkıyla kotarmış yeni yetme senaristimiz  Seo Yoon-Hee 'ye teşekkürler diyorum. Ve kendisini bir kenara not alıyorum :) Zira çok iyi kıvırdı yeni senaryolarınıda heyecanla bekliyorum ^^


Birçok insan diziyi izlerken 2 yakın arkadaşın aynı kızı sevmesi hadisesi üzerine yaşayacakları olayları anlatan bir dizi olduğunu sanmıştı sakın böyle sanıp başlamayın çünkü dumur ola ola ilerlersiniz benden demesi :)

Dizi trailerdan anlaşıldığı üzere hayatın sillesini yemiş ama müzik ve arkadaşlık kavramları ile hep beraber mutlu mesut takılan 6 gencin hikayesini anlatıyor. Gençlerin müzik aşkından ziyade beraber takılmalarından aldıkları hazzın dahada ön planda tutulduğu bu drama benim gibi birçok insanı napıyorum ben ya diyerek düşüncelere sevk edebilir takkesini önüne alıp düşünmesine neden olabilir. Burdan sonrasında azıcık spoiler veriyorum tadında olacak lakin istemem diyenler sonra okurlar diyorum..

Grup Byung Hee,Ji Hyuk, Hyun Su, Jang Do İl, Kim Ha Jin ve Kyong Jong'dan oluşuyor. Hepside aynı mahallede yaşayan aileleriyle ilişkileri çok sağlıklı olmayan gençler. Byung He çılgın grup lideri söz yazmak için bir ilham perisi aramaktadır. Gittikleri bir müzik pasajında ilham perisi bulduğunu düşünen Byung Hee bir gece sokakta müzik yapmak istiyorken ilham perisini görür. Fakat ilham perisinin yanındaki diğer çocuklar ve onların korumaları tarafından dövülürler ve aletlerine zarar gelir. Ertesi gün okulda başka okula transfer olduğunu öğrenen bu 6 genç transfer oldukları lisede ilham perisi ve onun etrafındaki birçok insanla mücadele etmek zorunda kalırlar..






Joo Byung Hee

Kendisi her nekadar ilk 2 bölümde başrol gibi lanse edilsede oyuncu listelerinde konuk oyuncu olarak geçerek  bizi şaşırtmalara devam etmektedir. Dizinin sağ gösterip sol vurması ilk bu Byung Hee'nin ölümü olayı ile başlıyor. Zira Byung He'deki garip çekim sizi kendinizden almak adına 2 bölüm bile yeterli. İlham perisinin peşinden koşmaları/garip utanma biçimleri/döverken yüzünün mimiklerinin hali vs.. Byung He 2 bölümde kalbi fetheden biri olarak bu diziye olan notumu belirleyen karakter oldu zira bu etkiyi kaldırmalarının zor olduğunu düşünmüştüm lakin 4. hatta 5. bölüme doğru neredeyse Byung Hee'yi ve bıraktığı etkiyi unuttum :)



Ama Lee Min Ki izlemek istediğim oyuncular arasında girdi..








Kwon Ji Hyuk

Bu adamın üzerimdeki etkisini anlatamam kimselere ben. :) Gülmeyi beceremeyen biri olmasına rağmen beni bukadar fethedebilmesi enteresan ama oldu bi kere :)  Ji Hyuk karakterini gerçekten çok sindirmişti. Yarım gülmeleri,endişesini ve hislerini saklamaya çalıştığı zamanlar, Byung Hee'den ve acı duyduğu şeylerden bahsettiği zamanlar ve daha nicesi. Bu karakteri oynayacak en yetenekli adam Seong Joon du gerçekten. 
Salaş giyim tarzı,umursamaz tavırları, kimseye ikram etmediği lolipopu ve açmadığı telefonu  ile beni dertler deryasına sandal olarak salmıştır kendisi.. Herşey biyana bu oyunculuğa ne desem az :)




Karakterden bahsedelim; Ji Hyuk'un annesi zengin bir adamla evlenip onu tek bırakmıştır. Ji Hyuk'un grup arkadaşları ve müziğinden başka birşeyi yoktur. Byung Hee ona en yakın insanken ölümü sonrası Ji Hyuk çok sarsılmış lakin onun hayallerini gerçekleştirmek için tekrar ayaga kalkmıştır. Grubun birden parlaması ile istemediği bir şöhret dalaveresi içinde istemediği bir yaşam tarzına sürüklenirken arkadaşları ve grubu için herşeyinden vazgeçer. Arkadaşlarının şöhreti hazmedemesi,Byung Hee'nin ilham perisine aşık olması ile onu suçlamaları sonucu Ji Hyuk gruptaki herkesin gelecek planları hakkında bir kritik yapar. Sonuç olarak grup elemanları beraber olarak mutlu olduklarını bazıları ise müzik yapmak istemediklerini anlarlar. Bence Kore dizilerinin batırılan sonları arasında sokmamaktan büyük zevk aldığım , toz pembe herkesin star olmadığı samimiyetsiz bir son Ji Hyuk sayesinde olmadı. İşte sırf son la bile dizi bir klişeyi daha yıkarak bize Kpop ve K-Magazin camiasının çarpık hallerini başarı ile yansıttı.












Lee Hyun So


Dizinin kilit elemanlarından biri olarak görev yaptı bu eleman. Kendisi Infinite grubundan L lakaplı şahısmış gördüğüm biri diye düşünüyordum hernekadar grubunu dinlemek konusunda başarıya ulaşamamış olsamda eleman gayet güzel bir ses mizaça ve rol yeteneğine sahip ^^


Dizide Ji Hyuk'un çocukluktan beri arkadaşı olan Hyun Su'nun Ji Hyuk ve Byung He'nin gitar çalmasına heves ederek Hallyu sevdasına düşüşünü anlatıyor bize. Zaman zaman hırsları varmış gibi görünsede grubu için ne çok çabaladığını çok kerelerde gösteriyor. Annesi ve babası taverna gibi bir yerde çalışan bu çocuk kızkardeşi için pervane oluyor birde ^^ Hyun So'nun sert bakışları bu dizideki altın bakışlar listesinde top ona girebilir. 






Hyun So'nun Ye Rim ile diyalogları çok güzeldi. Son bölümlerdeki randevu geyiğini ise çok tuttum hatta bir ara kesip bloga bu yazıya ekleyebilirim hehe ^^


Hyun So'nun diyaloglarıda felsefe tabanlı düşünürücü nitelikteydi.














Seo Kyong Joon


Yaeee bu çocuk tam bir domuz tavşan tiplemesi gibiydi.. Bir şirinlik abidesi gibi sergilenmeli ya bu ^^ Dayak atarken bile şirinlikten kaçınmıyordu yani.. Başta elemanları tanıtan saesenglerin dediği gibi tam bir Busan erkeğiydi kendisi..İyi yemek yapan iyi dövüşen ticaret adamıydı..Birde dost kavgalarında hep bi durun abi dinleyelim diyerek benim içimdeki uzlaşmacı hatuna göz kırpıp durdu. Başka rollerde başka şekillerde görmek istiyorum seni Busan'lı..Ama o anneyle olmaz ondan kurtul ^^
















Jang Do İl


Bu şahıs bilardo sahibi baterist olarak karşımıza çıkıyor.Bundaki coolluk değme oppalarda yok arkadaş..Sakinliği,neredeyse hiç gülmeyişi ,hakkında çok az şeyin bilinmesi ve grupta herkes 2 li takılırken bu adamın hep yalnızlarda takılması.. Yalnız Do İl'in daha ilk bölümden halvet olacağı hatunu çaktım,çözdüm. Buda çok eğlenmeme neden oldu ^^ Yabancı falan sanmayın bu çocuğu bildiğin Koreli lakin babaannesi amerikalıymış sanırım yani 1/4 Amerikalı :) Bide öyle bir yazıyorumki Koreli değilde Türk gibi yabancı-yabancı değil vs slkdhfkjsadh :) 


Do Il'ciğim ben senin sahnede bageti kaybetmelerini yerim,prensim!! Hahaha ^^














Kim Ha-Jin


Bu eleman grupta beni en çok rahatsız eden elemandı. Bidliğin sinir otuydu lakin eleman rolü iyi kotardı. Çapkın Ha Jin'le aşık Ha Jin'i kızgın Ha Jinle çirkef Ha Jin'i çok ayırt edebildim. Çapkınlık yaptığı zamanlardada baya geyikti ikinci bir Barney gibiydi adeta ^^  Ama yinede dizide ondan daha çok sinir olduklarım olduğundan mazur gördüm.. ^^












Su-Ah


Olmadı hanım kızım. Hiç bir role giremedin. Ne canın yanarken,ne mutluyken samimiydin adeta ıspanakgibi rol yapıyorsun. Ben ilk rol deneyimlerinde nekadaaan hoşgörülü olsamda bi tahammül sınırım var yahu. Çık aradan kontak yapma..Hanım kızlara tanıtığım avantadan payını alamayacaksın!!












Diziye başlamadan evvel bir paket lolipop alırsanız olası aşermelere karşı daha temkinli adım atmış olursunuz dostlarım ^^




 Unutmadan eklemem gerekn videolardan biri Ey Candy'nin çıkış parçası;




Eye Candy'nin ikinci albümünden Wake Up




Ve akıllara zarar trailer;




Dizinin kayıt sahnelerinde mikrofu studyoyu ve sahneleri özlediğimi bir kenarada iliştirmek isterim. Gençliğim geldi aklıma :P


Dizi için yüksek derecede Kkot Mi Nam uyarısı yapıyorum lütfen hormonlarınızı kenara bırakıp izleyin malum bahar ayları gevşer gönül yayları diyorum ^^