5 Nisan 2012 Perşembe

Toradora!



Son 5-6 gündür bildiğiniz sümük gibiyim efenim.Nereye koysan orada kalıyorum. Bazı geceler ya ağrıdan sancıdan uyuyamıyorum yada uyuduğumda en az 16 saat uyuyorum. Migrenimin son 2 gündür ben gidiyorum atarlanmalarının benim bazı hadiseleri kafama takmam sonucu boşa çıkması ile bugünde mide bulantımı kutlamak bana düştü. Bu arada AniTr'den cukkaladığım Toradora'yı izleyen dostum İncidor Dali acilen izle dedi spoilerda veriyorduki ağzını kapatıp hemen izlemeye koyuldum.



Toradora genel olarak bilindik bir konu üzerine çok farklı bir şekilde işlenmiş bir arkadaşlık-aşk hikayesi. Kahramanlar şimdi bizim oppan kim sorusunu yönelten ergenusmuslarımız gibi lisedeler.




Konuya gelirsek; Takamura Yasuko sert bakışları yüzünden bir bakışta iki liselinin cüzdanını legal yollarla cebe indirebilecek ürkütücülükte bir gençtir. Takamura çay evinde fingirdeyerek para kazanan saf annesi ve dili sürekli iki gagasının içinde salak görünümlü papağanı Icho ile yaşamaktadır. Babasını hiç tanımamış olan Takamura-kun annesi çalıştığı için ev yemeklerinde adeta bir Emine Beder ustalığındadır. Gel gelelimki Takamura'nın bu muhteşem karakterini gizleyen sert bakışları yok mudur işte Takamura önyargılardan yaftalanmak dolayı birazda olsa dışlanmıştır. Taiga Aisaka ise bencil annesi ve babasının ayrılması ve yeni aileler kurması sonucu babası tarafından alınan apartman dairesinde yalnız yaşamaya mahkum edilmiş bir genç kıyceyzdir. Aisaka'yı diğer kızlardan ayıran en önemli özellik kendisinin yaklaşık 1.40-memesiz olmasıdır. Aisaka kendisine sataşanlara şiddet eğilimi gösterdiğinden okulda adı ''Avuç Boyutlu Kaplan'' olarak anılmaktadır. İşte okulun önyargılarla soyutlanmış bu iki genci yanlış anlaşılmanın verdiği ortak paydada buluşurlar.




Takamura ikinci sınıfın ilk günü yeni sınıfına doğru ilk adımlarını atarken okulda çarpmaması gereken en belalı insana yani ''Avuç Boyutlu Kaplan'' a çarpar. Taiga'dan bir güzel dayak yedikten sonra sınıflara geçerler. Taiga-Takamura arasında gerginlik tavan yapmaktadır. Çünkü Taiga Takamura'nın sevdiği Minorin ile Takamura'da Taiga'nın sevdiği Kitamura ile en yakın arkadaştır. Birgün Taiga'nun Kitamura'ya yazdığı itiraf mektubunu yanlışlıkla Takamura'nın çantasına koyması ile ikili bir sırrı paylaşmak zorunda kalırlar. Takamura ogece evini ziyaret ederek göz dağı veren Avuç Boylu Kaplan ile komşu olduğunu öğrenmesi ile hadiseler vuku bulmaya başlar.



Animeyi diğer Shouju'lardan ayıran birçok özel kavram olsada onu diğer animelerle ortak paydaya sokan kısımlarda mevcut tabiki. Dizi boyunca Takamura'nın annesinin mesleğinden rahatsız olmaması hatta bazı bölümlerde annesinden dolayı saygı görüşü bunun en büyük örneğidir. Anası düdüklenmiş yetim Küçük Emrah moduna sokulmayan Takamura adeta annesinin oğlu değilde Ya-chan kızıymış gibi davranmaktadır hatta. Anime boyunca Taiga'ya göz kulak olurken Minorin'in bokunu yemeye meraklı olan Takamuracığımızın son bölümlerde beni çileden çıkarması hiç iyi olmadı.Çünkü Takamura son bölüme kadar bir angut gibi Minorinin peşinde koşarak mutlu sonu uzaklaştırdı ve gene çift olan gençleri yaklaşık 3-5 dakika sevgili görüp ''The End'' dedik. Dizilerde evlilik sahneleri ile sevgili olarak mutlu son yapma metasını Kore dizisi sektörünün bu konuda Japon Shouju Anime sektörüne bir çeşit panel vermesini arzuluyorum =^_^=



Animedeki (dikkat burda spoiler var) en çok güldüğüm kısımlardan bahsedemeden duramayacağım efenim. Öncelikle en çok güldüğüm sahnelerden biri Taiga'nın havuz için hazırlanırken Takamura'nın ona meme dikmesi idi. Birde kızla sen ütü tahtasımısın demesinmi orda ben bi 5 dakika servis dışı oldum vallahi. Bölümlerin genelinde Taiga'nın bir haraketini Kitamura beğendiğinde Taiga'nın değişen ses tonuna öldüm bittim. Seslendiren kişi resmen can verdi karaktere.


Minorin karakteri için itiraf etmek gerekirse en başlarda gürültücü concon diye bir çıkarımda bulunmuştum. Ama seslendirmede o gürültüler bile öyle şirin geldiki bir süre sonra helede Taiga ve Minorin'in her karşılaşmada birbirlerine bağırarak adlarını söylemeleri çok komikti. Her boka nağme uyduran Minorin iyi bir arkadaş örneğiydi. Her nekadar menopoz tavırları biraz beni kassada sıkılmadım yinede ^^ 


Animedeki yancı oğlanımız Kitamura'nun Suju elemanı gibi paso soyunmasıda çok güldüğüm kısımlardaki yazlık evdeki olayda Minorin'in ''Her narsist güzel vucüdünü göster'' diyip fotoğraflamasına ayrı bi koptum. Kitamura her fırsatta soyundu her fırsatta kızlarımızın yanakları al al oldu^^ 



3. Tekil şahıs Ami-chan başlarda biraz kafamızı attırsada sonralarda adeta bir filozof gibi işleri katalizör göreviyle hızlandırdı neredeyse. Ami'nin kendi karakterleri arası geçişi çok komikti. Ami'nin narsist şakaları en çok güldüğüm kısımları oluşturdu da diyibilirim. Duşu temizlerken yaptığı şaka en favorisiydi tabi ^^


A tabi aptal kuş Icho'yu söylemeden geçemicem..Taiga'nın işkence yaptığı dili sürekli dışarda arada konuşup bolca uyuyan Icho'yu da sevdim ^^


Keşke Ost'sini başka birisi yapsaymış iyiydi ama daha iyi olabilirdi ^^

Animenin tek eksiği mutlu sonu çok geciktirmiş olması. İşte burda fanların yaptığı çalışmalar devreye giriyor. Yaşasın becerikli fanlar diyoruz;








2 yorum:

  1. ''Toradora genel olarak bilindik bir konu üzerine çok farklı bir şekilde işlenmiş bir arkadaşlık-aşk hikayesi. Kahramanlar şimdi bizim oppan kim sorusunu yönelten ergenusmuslarımız gibi lisedeler.''

    aahh allahım :D fena güldüm buraya :D kesinlikle o ergenuslar ah ah. :D:D

    ''Animedeki yancı oğlanımız Kitamura'nun Suju elemanı gibi paso soyunmasıda çok güldüğüm kısımlardaki yazlık evdeki olayda Minorin'in ''Her narsist güzel vucüdünü göster'' diyip fotoğraflamasına ayrı bi koptum.''

    aff siwon aff :D her yerde taşlanıyorsun be oğlum ama narsist kısmına koptum :D harika anlatmışsın :) izlemiş kadar oldum ama indirip izlemeyide düşünüyorum :D ellerine sağlık demetim :)

    YanıtlaSil
  2. Hahaha Toradora'dan Kore dizisi çekilirse narsist Kitamura-kun'u Sifon oppa oynasın ^^

    YanıtlaSil