17 Nisan 2012 Salı

Cain and Abel / Hayin ile Kabil

Bende biliyorum onun Habil ve Kabil olduğunu..Ama hıyaneti vurgulayan başka bi başlık bulamadım tamam mı :) Efendim 2008 yapımı bir dizi. Başrollerinde So Ji Sub ajuşşi ile Han Ji Min oynuyor ^^ Jisub-shi'yi bilmeyen yoktur Han Ji-Min ise şimdilerde Padam Padam ve Rofftop Prince ve önceki yıllardan Capital Scandal'dan hatırlacağımız hanım kızımızdır.Efenim diziyi soluğumu tutarak izledim. Diziyi izlediğimde bir Baker King; Kim Tak Goo tadı aldım. Gerçekten biraz daha uzun soluklu olsa daha iyi olabilirmiş hatta diye düşündüm ^^




Gelelim dizinin kısaca bir bakışına. Kardeş kanın döküldüğü ilk hikaye olarak biliyoruz Habil ve Kabil'i.Dizi Internasyonel adıyla Cain and Abel adındanda anlaşılacağı gibi kardeşler arası yaşanmış bir dizi entrikanın ta kendisi.



Lee Cho In anne ve babasını daha annesinin karnında iken bir trafik kazasında kaybeder.Anne ve babası doktor olan Cho In anne babasının arkadaşı olan Dr. Lee Jung Min tarafından evlat edinir. Lee Jung Min'in Cho In'den 5 yaş büyük bir oğğlu vardır aynı zamanda. Lee Jung Min'in eşi Na Hye Cho In'in eşinin gayrı meşru çocuğu olduğunu düşündüğünden evlatlık oğluna kin gütmektedir.Cho In ve Sun Wo yıllarca iyi geçinmişler kardeşliği iliklerini kadar tatmışlardır.Bu iki kardeş sevgisini babalarının sahip olduğu hastanede yatan kalp hastası olan Seo Yeon ilede paylaşmışlardır. Üniversite çağlarına geldiklerinde Sun Wo Amerika'ya giderek izini kaybettirirken Seo Yeon ona olan aşkıyla başa çıkmaya çalışır. Bu zaman diliminde yanında olan Cho In ile zaman geçirir. Sun Wo'nun gidişinin üzerinden 7 yıl geçtikten sonra dönen Sun Wo sevdiğini kadının kardeşine aşkını itiraf edişine denk gelir. Başkan Lee Jung Min'in hastaneyi Cho In'e bırakarak Acil Tıp Merkezi açtırmak istemesi ve Sun Wo'nun Nöroloji Merkezi açma isteği Sun Wo'nun annesinin açgözlülüğü ile birleşince Cho In'e ucu taa Çin'e varan bir komplo düzenlenir. Bir şekilde ölümden kurtulan Cho In hafızasını kaybeder,Kuzey Kore'den kaçan eski gözcü asker Gang Chul ve ekibi ile karşılaşır. Kokain pazarlığı içinde çıkan anlaşmazlık sonucu Kuzey Kore'de esir kampına kadar giden Cho In hafızasını kaybettiği bu zaman diliminde bir sürü olayla karşılaşırken gerçekleri sindirmeye başlar. Asıl abiliği Gang Chul'dan öğrenen Cho In Gang Chul'a kız kardeşini korumak adına söz verip Kore'ye döner. Kore'de hafızasını kazanmak ve intikamı için çabalamak zorundadır. Özet çok uzun oldu :) İzlemeniz için heyecanlı kısımlardan şeetmedim ^^ Karakterlerden bahsetmek gerekirse;



Lee Cho In

Salt iyi adam rolunu bir kenara bırakıp klişe doktor moduna sokmamışlar Cho In'i çünkü intikam zamanı geldiğinde her insan gibi hırsına yenik düşüyor. Bu her nekadar seyirciyi hayal kırıklığına soksada senaristin klişelerden uzaklaştığını burada daha çok hissediyoruz. So Ji Sub'u daha önceleri izledim ama kendisine ayılıp bayılmıyordum. Ama bu dizide kendisine hayran bıraktı diyebiliriz. Uzun boylu-iri yarı-sakalllı erkeklerden hoşlandığımı anladığı için bütün bu zaaflarımı kullanmak adına elinden geleni yapmış (: Şunu söylemeden geçemeyeceğim kendisinin sayko hallerini gülen hallerine tercih ediyorum gerçekten düşünceli piskopat halleri göz doldurdu ^^ Kendisinin ilaçla hareket edilemez hale getirildiği bir sahne var orada gerçekten dehşet bir oyunculuk sergiliyor. Yong Ji ile diyaloglarda paso elinden tutup oraya buraya sürüklemesi ve kore dizilerindeki en absürd öpücük sahnesini icra edişi güzeldi. Ama yinede evlenme teklifi mutlu son değildir diyerek burdan senariste çemkirmek istiyorum.. '' aa evladım bi gelinlik birkaç yıl sonrasına gidişle bi çocuk göstersende bizimde gözümüz açık kalmasa noluurduuu haa '' İçimdeki mahalle kadınınıda ortaya çıkardığıma göre devam ediyorum :) Cho In 10 üzerinde 8.9 luk bir karakterdi ama So Ji acuşşi mutluluk sahnelerine biraz daha çalışmalı ;)


Yong Ji

Annesi babası ve abisi Gang Chul'u Kuzey Kore'den Güney'e götürmek için çabalayan genç hanım kızımız kendisi. Bu azminin içinde bir gün pis bir işe bulaşıp hayatının aşkı Cho In'i takip etme işini alıyor.Aldığı bu işte ileson anda pişman olsada kaderini yazarak Cho In'i çöllere düşürüp abisiyle rastlaştırıyor. Young Ji de özellikle dikkatimi çeken Kuzey aksanını bana hissettirmiş olmasıydı. Han Ji-Min i daha evvel izlediğimden aksan direk kulağıma çalındı daha onlar demeden Kuzeyli olduğunu anladım. Çincesi bana fonetik olarak iyi geldi. Diller arası geçişte başarılı buldum ^^ Yalnız Young Gi'den beklemeyeceğim hareketler vardı dizide. Hafızasını kazanmasını istemiyişi bencillliği falan garipti. O tip hayat yaşamış biri bunları yapmazdı bence :) Birde Young Gi'nin Cho In 'i sevdiğini anlatacak hiç hareket yoktu resmen, hep b çocuğu tek bırakmalar falan. Öyle uzaktan seyretmeyle ağlamayla olmaz hanım :)  Bunlara rağmen HanJiMinshii nin oyunculuğuunu yine sevdim ve diyorumki yetmez ama evet 10 üzerinden 7 (:

Gang Chul

Efenim kendisi Kuzey Kore'de gözcü askeriymiş fakat bakmış olmuyor Çin'e kaçmış.Çin'de Güney'e gitmek için uyuşturucu satmaya başlamış lakin Cho In le karşılaştıktan sonra yaşadıkları olaylar sonucu gitmeye karar veriyor ve sonrasında Cho In'le başlarına gelmeyen kalmıyor. Kendisinin intihar sahnesi benim dizide en çok şok olduğum olduğum ve ağladığım sahne idi. Resmen ağzım açık ağladım. Dexter'da Rita'nın öldüğü bölümle eşdeğer şoku yaşadım resmen. Gang Chul oppayı oynayan Park Seongwook oppanın terörist kötü ama iyi adam çizgisinden kaymaşına bayılıyorum.Seviyorum bu adamı bu ölsün öldürsün ama hep iyi olsun :))

Cho Chil-Su

Yok böyle bir karakter cidden..Uzun zamandır gördüğüm sesiyle mimikleriyle her haliyle en sayko karakterdi Choi Chil Su.. Bu adamın discografisini bitirmişim neredeyse ama çok hatırlamıyorum demekki böyle mihenk taşı yaratacak bir rol vermemişler demekki..O ses tonu neydi özellikle..Yok böyle birşey gerçekten..Adamın rolü okadar bağladıki beni onun ihanetine ben uğramışım gibi tepeden tırnağa hissettim.. Oyunculuğu 10 üzerinden 10'' Bellissimoo

Kim Hyun Jo

Ben Noona olsam Unni olsam aynı bu kadın gibi olurdum. Başarıdan emin olduğunda bile sevinip berbat etmeyen, inandıkları için elinden geleni yapan,dürüst ve korumacı bir karakter^^ Bu dizi oyuncu madeniyse bu unni beni değerli mücevherlerimden biridir ^^ Ayrıcad kendisi anestezi şefi ile en absürd evlenme teklifi sahnesini gerçekleştirerek beni gülmekten yıkılmalara gark etti sağolsun ^^

Kim Seo Yeon

Hani hayatımızda böyle bi boka yaramayan ama sırf güzel diye erkeklerin köpek gibi peşinden dolandığı gereksiz tipler vardır ya bu hanım kızımıza hep böyle roller veriliyor. Hep bi soluk silik sessiz işe yaramaz güzel hatun modeli..Bu dizidede mesela Cho In ile ilgili gibi görünüyor abisi aramayınca atarlanıyor ama 6 ay olmadan eski aşkıyla oh ne ala mualla modunda. Olmaz be gülüm..Ölüm haberini alınca en az bi 3-5 yıl kendine gelmemeliydi senki işe yaramaz birini 7 yıl boşuna beklemişsin sevgilin ölmüş 2 gün ağladın sonra oh.. Olmaz!! Sevmiyorum seni ayrıca ne o gri dudaklar ha? Hep bi hasta gibi bu kız..Accık ruj sürün şuna allesen.

Na Hye

Acumma sen nasıl bir oyuncusun yahu. Bir insan hiç mi gülmeden 16 bölüm durur yahu. Kadın gerilimli bir porselen bebek gibi. İntikam,hırs,keder,ölümcül günahlar bu hatun hanımın yüzünden okunuyor..Kim Tak Go'nun üvey anası ile yarışır bu kadın size diyorum burdan. Acummaya Chil Su gibi 10 üzerinden 10..Bravo!! (Acumma dizi boyu gülmediğinden gülen foto koydum ona göre:)

Lee Sun Wo

Ben bu adamı daha evvel Kill Me filminde izlemiştim. Orada daha dokun bir karakteri vardı zira bu dizidede azıcık sopa yutmuş yılan modundaydı ama olsun. Çok fazla konuşmucam hakkında fena değil yalnız azıcık bağırma konusunda çalışmalı..Çünkü çıkışları birçok yerde çok battı gözüme..Yönetmen!! Sen napıyordun o sırada gerçekten çok amatör duran bağırma sahneleri vardı :/ Ayrıca demeden geçemicem bu adam Ömre Bedel diye aptal bi dizi vardı oradaki acuşşiye sizcede çok benzemiomu :)

Gelelim diziyi muhteşem kılan noktalar ^^

+Efenim Fujian denilen Çin kasabası mükemmeldi..Çin'e gidersem ilk oraya gitmek istiyorum..Kayıkla binaların arasında gezmek istiyorum birde ^^


+So Ji'ye verilen birçok romantik sahne çok güzeldi.Mesela resimli sahnede lanet olsun sakallı uzun boylu bir sevgili istiyorum diye isyanlara geldim.Soji acuşşiyi nasıl giydirceklerini nasıl imaj adamı yapacaklarını çok iyi bilmişler.Ama söylemeden geçemem ki soluk dudak kıl Seo Yeon un romantizm sahneleri daha anlamlıydı T_T


+ Gang Chul ile olan sahnelerde resmen kalbim durdu gibi hissetim.Kavga sahneleri,çöldeki sahneler, helede Kuzey Kore esir kampı sahnelerinde çok ağladım..Çok güzellerdi.




Dizi için puan vermem gerekirse (hayır bu puanlamayı ikm takacaksa :) 10 üzerinden 8.92 veriyorum bazı yerlerden kırdım bizzati yönetmene çemkirdiğim noktalara bakarsınız.Ama izleyin kaçırmayın klişelerden uzak, kurgusu güzel sağlam bir yapım.Artı müzikleride diziyi çok iyi yansıtmış ^^
Hernekadar yeni blogumda çok yazamasamda desteklerinizi bekliyorum ^^ 

6 yorum:

  1. En sevdiğim dizilerden biridir. Ama müzikleri muhteşem bence hiçbir ost bu kadar çok dinlediğimi bilmem özelikle The Last Anticipation diye kısa bi müziği varki içimi yakıyo resmen herseferinde ...

    So ji yi çok severim dram adamıya bu dizide de süperdi. Abiyi kimi zaman antipatik bulsamda da güzeldi. parmaklarına kuvvet bacım çok güzel yazmışsın ;)

    YanıtlaSil
  2. Sağol kuzum yazarken böyle güzel bir diziyi mahvetmeyim yazımla diye çok uğraştım ama bukadar geldi elimden ^^ Ost için ayrıca yazı yazmak isterim gerçekten çok etkilediğim Ostlerden biriydi ^^

    YanıtlaSil
  3. Bunların hepsini senmi yazdın! :) Ne kadar zamanını almıştır bu kadar yazman! Ellerine sağlık diyeyim! hepsini okuyamadım ama ilk bolumu okudum! Ayrıca iyi, güzel yazmışsın :)

    YanıtlaSil
  4. Evet tabiki :)) Çokmu uzun herkes okuyamadım diyor hehe sağol^^

    YanıtlaSil
  5. bu diziyi geçen yıl izledim :D bayılmıştım Ji Sub'a Han Ji Min'e ama diğer iki başrole ısınamadım gitti hoş zaten o tipsiz adamın neyine ısınacaktım ya!Mafyayla Evlenmek filmlerini izlemesem hala daha daha çok nefret bile edebilirdim kendisinden!Ve evet ömre bedeldeki ajuşşiye çok benziyor benim de aklıma gel
    yor hep!hatta bence ikiz bile olabilirler :D :D

    Ben hiç bir kısmında ağladığımı hatırlamıyorum ama bu diziden önce misa'yı izlemiştim amaaaan bu ne ki diye bir tepki vermiş olabilir göz pınarlarım ;))

    dizinin OSTunu ben de çok beğendim hala dinliyorum ;))

    YanıtlaSil
  6. Hem tipsizdi hemde tepkileri ya çok aşırıydı ya çok kötü :) Kill Me'ye hörmeten dayandım acuşşiye..Hele o gri dudaklı kız en çok ona sinir oldum ben Canlina =) Okuyup yorumladığın için teşekkürler ^^ Yine beklerim ^^

    YanıtlaSil